Ga naar inhoud


Vuurwerk rond de jaarwisseling!?!


ceesv

Aanbevolen berichten


Ik was destijds in Zeewolde en daar waren 2 shows te bewonderen met een pauze tussen de shows. Echt geweldig om naar te kijken.

Helaas kan ik geen tijdsduur geven en de duur van de pauze tussen de shows, maar het zal inderdaad rond de 20 minuten per show zijn geweest.

 

Op een gegeven moment was de lucht wat mistig door de vuurwerkdampen en staken zij een paar lichtkogels af waardoor het leek alsof het voor enkele minuten overdag was. Bizar indrukwekkend!

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Codx:

 

Denk GVD zelf na en leer vooral respect hebben voor anderen !!!  Dat jij iets niet interessant vind prima, niemand verplicht jou om vuurwerk af te steken of in Nederland te blijven. Maar figuren die andere proberen te verplichten om het niet te doen en daar zit het probleem.

Ok, je hebt een punt, nu ben ik zelf die linkse fascist die anderen graag de les willen lezen en graag anderen wil laten doen waarvan ik zelf graag zie hoe het hoort. ;)

Maar wat vind jij van het idee dat een ander moet opdraaien voor de domme acties van een individu?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik doneer elke oudejaarsavond (al meer als 20 jaar ) een paar grote zakken honden/katten voer met snoep voor een dierenasiel hier in de buurt

dan heb ik meer voldoening als dat ik dat vuurwerk koop waar de dieren erg veel last van hebben

  • Like 1

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei drz:

Ik was destijds in Zeewolde en daar waren 2 shows te bewonderen met een pauze tussen de shows. Echt geweldig om naar te kijken.

Helaas kan ik geen tijdsduur geven en de duur van de pauze tussen de shows, maar het zal inderdaad rond de 20 minuten per show zijn geweest.

 

Op een gegeven moment was de lucht wat mistig door de vuurwerkdampen en staken zij een paar lichtkogels af waardoor het leek alsof het voor enkele minuten overdag was. Bizar indrukwekkend!

 

 

En zo kan het dus ook, een mooie show waar enorm veel publiek op af komt en gecontroleerd wordt gehouden zonder relletjes, geen gewonden, geen brandjes en tegen minimale kosten en vervuiling.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden moet je vanaf volgend jaar een test doen om te bewijzen dat je veilig met vuurwerk kan omgaan... Goed zo. En dan de test zo duur maken dat het eigenlijk niet meer leuk is, lijkt mij een goed plan. Je moest nu al toelating hebben van de politie en diverse gemeenten.

Wat mij betreft mag die ellende verboden worden. Het is geluid- en stankoverlast.

Ik hoop dat er veel ongelukken gebeuren onder de vuurwerk-afstekers...  dat is waarschijnlijk het enige wat helpt om die overlast in te perken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het afsteken van vuurwerk is een traditie, die terug gaat naar de middeleeuwen, een beetje geschiedenis als uitleg is hier te vinden.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis-van-vuurwerk-in-nederland

 

Tradities staan steeds meer onder druk, of het verdwijnen van uitingen die ons volkskarakter weergeven een goede zaak is?

 

Wel is het zo dat door de welvaart er steeds meer, groter en zwaarder vuurwerk gebruikt wordt.

Vrezen voor lijf en leden is het andere uiterste.

 

Zoals altijd, degene die het afsteekt is verantwoordelijk, en wanneer die niet verstandig is kunnen er ongelukken gebeuren.

Degene die een noodsein, een lichtkogel afschoot tijdens de jaarwisseling, waarna de lichtkogel op een opslaghal terecht kwam, die als gevolg daarvan tot de grond toe afbrandde, zal dat niet opzettelijk gedaan hebben, maar of hij verstandig bezig was?

 

 

Maar wat je ook doet, toeschouwer of vuurwerk afsteker, draag tijdens de jaarwisseling buiten een (vuurwerk)bril!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-12-2018 om 00:05 zei drz:

En sinds wanneer kunnen mensen zelf beslissen?

Prima, maar opgeblazen ledematen, blinde geleidehonden etc zelf bekostigen graag!!

..en uiteraard geen uitkering!!!

Voledig mee eens!

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, zo herken ik de oude Sverige weer. En maar miepen, omdat jij het niet leuk vindt moet het maar verboden worden.

En inderdaad cees, een beetje historische besef kan geen kwaad maar ik vrees dat het daarvoor in Nederland al te laat is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat historisch besef, is wel wat generaliserend m.b.t. het algemeen gebruik van vuurwerk

 

ja bij de verjaardag van Koningin Juliana en zo... (stond ik op de Maasbrug naar vuurwerk te kijken als drie voet hoog menneke dat er tussen Maas en kanaal werd afgevuurd )

maar vuurwerk voor de consument is pas van aanvang 70ties opgekomen

 

het is een luxe dat je een maandsalaris kunt weg knallen

  • Like 1

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Tonskidutch:

het is een luxe dat je een maandsalaris kunt weg knallen

En dan in een ander forum weer klagen over de koopkrachtplaatjes van "de regering" of de btw verhoging...

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

wie ik?

jonge jonge je moet eens wat minder in een anders schrift duiden

Nee, niet jij!

Dit was een toevoeging op jouw opmerking waar ik het mee eens ben, niet een persoonlijke opmerking naar jou. Je bent wel erg snel met aannames. Als je even beter had gekeken, had je kunnen zien dat ik je een pluim heb gegeven voor die constatering.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...