Ga naar inhoud


Vuurwerk rond de jaarwisseling!?!


ceesv

Aanbevolen berichten

In het uitgaansgebied van Veenendaal is een politieauto zaterdag bekogeld met zwaar vuurwerk. Een 20-jarige man uit de plaats is aangehouden.

 

bron: https://www.ad.nl/veenendaal/politieauto-bekogeld-met-zwaar-vuurwerk-in-veenendaal-man-20-aangehouden~a2fa6241/

 

Zomaar één van de vele berichtjes uit de krant, ook traditie? Direct stoppen met vuurwerk voor de burger. Een vuurwerkshow door de gemeente is genoeg.

 

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dreeke,

Ook in Utrecht zijn bij een woningbrand brandweerlieden en hulpverleners met vuurwerk bestookt.

Wat zijn dit voor imbicielen, die dit in hun hoofd halen.

Wanneer worden dit soort "beesten" eens levenslang opgesloten in plaats van een paar jaar?

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Psychosammie:

Ah, zo herken ik de oude Sverige weer. En maar miepen, omdat jij het niet leuk vindt moet het maar verboden worden.

Uiteraard... Je moet voor jezelf opkomen.

Maar laat ons wel wezen... als je zo luistert naar wat mensen zeggen... Ik ben lang niet alleen die hopen dat vuurwerk afsteken gewoon verboden wordt. Alle mensen met huisdieren en kleine kinderen weten dat vuurwerktijd een akelige tijd is... Ik gun ieder zijn pleziertje, maar nooit ten koste van de rust van anderen. En vuurwerk, traditie of niet, is gewoon een ordeverstoorder van formaat.

De wens dat er veel afstekers zichzelf verwonden is uit nood geboren... uit zichzelf zijn ze blijkbaar niet verstandig genoeg om er af te blijven...

Laat mij dus maar miepen.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei dirk044:

@Dreeke,

Ook in Utrecht zijn bij een woningbrand brandweerlieden en hulpverleners met vuurwerk bestookt.

Wat zijn dit voor imbicielen, die dit in hun hoofd halen.

Wanneer worden dit soort "beesten" eens levenslang opgesloten in plaats van een paar jaar?

 

Was het maar een paar jaar , een taakstrafje zal je bedoelen. gelul over er staat maximaal 6 jaar straf op zal nooit gebeuren helaas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sverige:

 Alle mensen met huisdieren en kleine kinderen weten dat vuurwerktijd een akelige tijd is.

Of mensen vuurwerk af willen steken en hoeveel moeten ze mooi zelf weten maar dat gezeur over kleine kinderen en huisdieren ..................

We hebben zelf konijnen, niet 1 maar op dit moment 20 (waarvan 8 die net 2 weken zijn) en wij hebben ze gewoon geleerd dat vuurwerk niet eng is.

Vliegen de konijnen bij anderen van angst door de kooi, hier liggen ze gewoon languit te slapen of te kijken zonder ook maar enige angst.

 

Dus als jij je huisdier niet op kunt of wenst te voeden moet je niet afwentelen op een ander en daarom een rest maar verbieden vuurwerk af te steken.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel door gewoon te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat er een keer wat knalt of flitst.

Geef je ze aandacht op zo'n moment dan wordt de angst gecreëerd en versterkt en is het eenmaal aanwezig dan wordt het moeilijk om ze het weer af te leren. Het afleren kan wel maar dat is voor de gemiddelde konijneneigenaar niet weggelegd omdat je dan minieme signalen van je konijn moet leren herkennen.

We hebben zelf het geluk gehad dat we 3 jaar lang een doof konijn hebben gehad en hebben daar heel veel van geleerd. Zo wisten we niet dat konijnen heel veel signalen/geluiden geven maar dat ligt buiten ons gehoor bereik, echter omdat dit dove konijn zichzelf niet kon horen (ik denk dat de andere konijnen wel hebben gedacht wat een lawaaibeest is dat) "praatte" deze zo hard dat wij het ook konden horen en kon ze feilloos vertellen dat ze zin had in wat lekkers, het water op was, ze rond wilde lopen, er iets aan de hand was enz.

 

Voor honden/katten ed. is het wel af te leren maar dan zal je er wel de nodige energie in moeten steken en bovenal zelf geen angst voor vuurwerk moeten hebben.

Dit soort dieren voelen het feilloos aan dat jij bang bent voor iets en kopiëren dat gedrag.

De meeste huisdieren zijn dan ook van zichzelf niet bang voor knallen ed. maar dat wordt aangeleerd door hun baasje.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige
Jij gunt wel iedereen zijn pleziertje maar alleen als het past binnen jouw iet wat bekrompen belevingswereld.

Gelukkig werkt het zo niet.

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schermnaam geeft aan 1949 mijn geboortejaar.

Dat houd in dat ik 69 jaar ben en dat ik daarom al een paar dierbaren verloren heb waaronder dit jaar een schoonzusje de jongste

Daarom heb ik 9 mooie vuurpijlen gekocht voor elk 1tje om ze te herdenken.

 

Iedereen op dit prachtige forum wens ik een hele voorspoedige jaarwisseling.

Maak er een gezellige avond van met vooral doorsmeren en olie verversen.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gezegd hoe ik over vuurwerk denk... Gisteravond was het ook nog in Rapport (Journaal) dat ook paarden het slachtoffer van vuurwerkgeweld zijn... maar ook die eigenaars zullen dan wel te laks geweest zijn hun paarden even te leren dat het zo hoort...

 

Jammer psychosammie dat je je niet kan inleven in andere mensen, en er ook totaal geen respect voor toont...  dat zal wel niet meer te veranderen zijn.

 

Heel kort door de bocht om maar te stellen dat het je eigen schuld is als dieren bang zijn van die stinkende onzin...  je moet het probleem ook 'willen' zien uiteraard...

 

 

Uiteraard wens ik iedereen ook een gezond 2019 toe...  en een rustige jaarwisseling met aandacht voor mensen die gewoon, net als anders, 's nachts willen slapen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...