Ga naar inhoud


Formule 1 in 2019


Sprietje

Aanbevolen berichten


Resultaat van de 3e trainingsdag

 

Positie    Naam                   snelste ronde     aantal rondes
1.           D. Kvyat                   1:17:704                 136
2.           K. Räikkönen          1:17:762                 138
3.           D. Ricciardo            1:18:164                   80
4.           S. Vettel                   1:18:350                 134
5.           M. Verstappen        1:18:787                 109
6.           N. Hülkenberg         1:18:800                   63
7.           R. Grosjean              1:19:060                   69
8.           P. Fittipaldi               1:19:248                   48
9.           C. Sainz                    1:19:354                   90
10.         S. Pérez                    1:20:102                   67
11.         V. Bottas                   1:20:692                   88
12.         L. Hamilton               1:20:818                   94
13.         G. Russell                  1:25:625                   23

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn vandaag flink wat rondjes gedraaid. Zij zaten boven de 100:
Giovinazzi  154
Gasly          146
Leclerc       138
Albon          136
Norris          132

 

Hoe zit het nu met de Hondamotor van het Red Bull team?

Red Bull heeft een zusterteam, Torro Rosso, dat werd vorig jaar opgeofferd om de Honda-motor te ontwikkelen.
In het Torro Rosso team zitten dit jaar Daniil Kvyat en Alexander Albon en zij rijden met de STR14-Honda. Zij testen nieuwe onderdelen en deze worden geoptimaliseerd voordat voordat Max Verstappen en Pierre Gasly ze gaan gebruiken. Als nieuwe onderdelen tegen vallen, is dat jammer voor het Torro Rosso team maar dan gaat het niet ten koste van het Red Bull team. Zo is Toro Rosso de rijdende proeffabriek van Red Bull.
Vandaar dat het vanmiddag zeer interessant was dat Alexander Albon een erg snelle tijd weg zette van 1:17:637


Scores van vandaag

Positie   Naam                    Rondetijd   aantal ronden
1             N. Hülkenberg      1:17:393             24
2             A. Albon                1:17:637           133
3             D. Ricciardo         1:17:785             34
4             V. Bottas               1:17:857             53
5             L. Hamilton           1:17:977             58
6             C. Leclerc             1:18:046           138
7             L. Norris                1:18:431           128
8             A. Giovinazzi         1:18:511           151
9             R. Grosjean           1:18:563            64
10          K. Magnussen       1:18:720            62

 

Dit was de laatste testdag van deze week. Volgende week dinsdag wordt weer verder gereden.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar is er tijdens de winterstop op het Circuit de Catalunya nieuw asfalt gelegd. Dat is in het begin erg vettigen heeft een flinke impact op de rondetijden. Nu ligt het asfalt er een jaar en heeft het meer grip dat zeker invloed op de tijden t.o.v. vorig jaar heeft. Daarom wordt er ondanks de lage asfalt temperatuur toch heel veel op de gele C3 banden gereden.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Red Bull-adviseur Helmut Marko zegt dat Honda alles heeft waargemaakt wat ze belooft hebben. We zijn nummer twee achter Ferrari en zijn sneller dan Mercedes.
Gasly is heel tevreden over de Red Bull-Honda RB15.
Max Verstappen is woensdag na de derde testdag naar Milton Keynes UK afgereisd om daar plaats te nemen in de simulator van Red Bull Racing.
De gegevens die tijdens de testdagen zijn verkregen zijn in de simulator ingevoerd. Max gaat nu in de simulator rijden en deze beoordelen.
Gekeken wordt waar verbeteringen kunnen worden aangebracht bijv. in de afstellingen van de RB15. Die worden volgende week dan gebruikt voor de volgende vier testdagen.
Er zijn zo'n 100 man het klokje rond bezig om alles in orde te maken.
Max wil de laatste testdag (vrijdag) zelf rijden, hierdoor zal Pierre Gasly dinsdag beginnen met rijden.

En Niki Lauda viert vandaag zijn 70e verjaardag!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Sprietje:

Red Bull-adviseur Helmut Marko zegt dat Honda alles heeft waargemaakt wat ze belooft hebben. We zijn nummer twee achter Ferrari en zijn sneller dan Mercedes.

Eh, Mercedes is aan het "sandbaggen", dus hoe kunnen zij nu stellen dat ze sneller zijn dan Mercedes?

Alle teams laten nog niet het uiterste zien, die zijn allen aan het experimenteren.

 

Maar ja, de media.....

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsers zijn gewoon geen topontwerpers als het om topprestaties gaat. Dat is altijd al zo geweest en dat is niet alleen in de recerij, ook in de machinebouw waar huiveringwekkende snelheden bereikt worden in de drukkerij- en verpakkingsindustrie, staan de Duitsers niet bovenaan.
Kijk in de Moto-GP stand 2018
nr. 1 Honda Team
nr. 2 Ducati Team
nr.3 Yamaha Factory Racing
nr.4 Team Suzuki MotoGP
En wat dacht je van MV Agusta. Agostini reed daarop en was van 1966 t/m 1973 wereldkampioen, 8 jaar achter elkaar. Reed altijd soloraces want niemand kon hem bijhouden.
Tegenwoordig liggen de Japanners nagenoeg gelijk met de Italianen.
Duitsers kunnen alles berekenen, hoeveel krachten er op komen en hoe zwaar dan iets uitgevoerd moet worden.
Italianen denken heel anders. Als iets razendsnel moet bewegen waardoor er grote krachten optreden, dan gaan Italianen de zaak lichter maken waardoor er minder krachten optreden. Daar kom je veel verder mee dan alles maar zwaarder uitvoeren. De Japanner denken precies zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar in ruil daarvoor blijven Duitse machines werken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik een voorbeeld geven van de zaak lichter maken.

Je kunt bijv. een as nemen van 30mm diameter. Je kunt in die as ook een gat van 20mm boren, je krijgt dan een buis. Die is de helft lichter en nagenoeg net zo sterk wat betreft buiging en torsie. Het is gewoon een andere manier van denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...