Ga naar inhoud


Boete van cardsharing ? Ben gewoon curieus


Jack5622

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei luisteraar:

Leuke discussie

Wie is HIJ de afnemer of de KEY aanbieder.

Wie doet de ingreep ,de share aanbieder die de sleutels uit de kaart haalt of ?

 

 

 

De ingreep wordt aan beide kanten gedaan, dus door de aanbieder en de afnemer.

 

Hier trouwens het hele wetsartikel:

 

Citaat

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek van Strafrecht/Artikel 326c.html

 

Lid 2 en 3 zijn inderdaad duidelijk van toepassing op de aanbieder. Lid 1 (naar mijn idee) op de afnemer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo kan je het ook bekijken natuurlijk. Aan de andere kant: lid 1 wordt weer benoemd samen met lid 2 en 3 die over de aanbieder gaan. Dat zou suggereren dat ook lid 1 over de aanbieder gaat. Leuk artikel om een jurist op te zetten om de uitleg te geven wat er nu werkelijk staat OF de vraag hoe de wetgever het artikel werkelijk bedoelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, als ik Lid 1 goed lees is er geen probleem als je kijkt omdat de zenders gewoonweg niet te abonneren cq te ontvangen zijn waar jij woont/kijkt... want je bent wel bereid de volle prijs te betalen, maar het wordt je niet toegestaan door de aanbieder om überhaupt te betalen.... 

en dan via "valse signalen" je kan rustig beweren dat het geen valse signalen zijn, ze zijn reeel en duidelijk... ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2019 om 10:37 zei luisteraar:

Als ik me dat nog goed herinner is die wet geboren in de tijd toen de ptt het

telefoon net omzette naar digitaal dtmf toontjes enz.

Toen hebben ze de centrale gehackt door illegale zaken naar

de centrale te sturen zodat je gratis kon bellen

Je geheugen is nog immer goed! 

 

Art. 326c lid 1

Deze bepaling is ingevoegd bij wet van 23 december 1992, Stb. 1993, 33 (Wet computercriminaliteit; i.w.tr. op 1 maart 1993). Zij is afkomstig van de Wet op de telecommunicatievoorzieningen (art. 50 lid 3 (oud) van die wet) en is aangevuld met de woorden ‘met behulp van valse signalen’, teneinde mensen te kunnen bestraffen die door het uitzenden van bepaalde signalen (bijvoorbeeld een nagebootste ‘in-gesprek-toon’) de telefoondienst misleiden en financieel benadelen ( Kamerstukken II 1990/91, 21551, 7, p. 4-5).

 

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...