Ga naar inhoud


Boete van cardsharing ? Ben gewoon curieus


Jack5622

Aanbevolen berichten

Ik begin langzaam Jackxxxx te verdenken dat hij zelf een servertje wil opzetten en nu 'hengelt' naar de mogelijke consequenties. Naar zijn uitspraken afgaand vindt hij het prima dat dit allemaal kan en er helemaal geen kwaad in ziet. Immers 'iedereen' doet het dus wat zeuren we nou?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden zei Mimisiku:

Immers 'iedereen' doet het dus wat zeuren we nou?

 

Artikel 326c van het Wetboek van Strafrecht is heel duidelijk:

 

Citaat

1

Hij die, met het oogmerk daarvoor niet volledig te betalen, door een technische ingreep of met behulp van valse signalen, gebruik maakt van een dienst die via telecommunicatie aan het publiek wordt aangeboden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

 

Dit geldt dus zowel voor de aanbieder als de afnemer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mimisiku:

Ik begin langzaam Jackxxxx te verdenken dat hij zelf een servertje wil opzetten en nu 'hengelt' naar de mogelijke consequenties. Naar zijn uitspraken afgaand vindt hij het prima dat dit allemaal kan en er helemaal geen kwaad in ziet. Immers 'iedereen' doet het dus wat zeuren we nou?

De enige reden waarom "niemand" het doet is omdat het gewoonweg niet loont om dergelijke praktijken op te zetten.

Ik denk dat ieder van ons de technologische kennis heeft om dergelijke servers op te zetten, maar dat iedereen geen trek heeft om in een juridisch getouwtrek te komen wat veel geld en tijd kost.

De wet, daar hebben wij allen een soort van maling aan zoals elke rechtschapen nederlander, maar dat wil niet zeggen dat niemand goed fatsoen heeft.

Niemand vindt het leuk wanneer zijn of haar idee gestolen of misbruikt wordt, dus doe je dat ook niet met andermans intellectueel eigendom.

..stel , je doet een nuttige uitvinding en de chinezen kopiëren jouw idee en gaan er met de centen vandoor, dan ontplof je toch ook?

 

 

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Mimisiku:

Ik begin langzaam Jackxxxx te verdenken dat hij zelf een servertje wil opzetten en nu 'hengelt' naar de mogelijke consequenties. Naar zijn uitspraken afgaand vindt hij het prima dat dit allemaal kan en er helemaal geen kwaad in ziet. Immers 'iedereen' doet het dus wat zeuren we nou?

Dat denk ik ook gezien deze vraag en dan die over een enorme schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de wetten welke door vonnissen bevestigd zijn blijkt duidelijk dat het

verboden is en er is een voorwaardelijke gevangenis straf opgelegd.

Maar ik krijg sterk de indruk dat de consument er niet onder valt.

Ik wil mij niet zelf beschermen ik doe er niet aan mee maar probeer

de wetten op een rij te krijgen

In deze tijd is cardsharing sowieso uit de tijd iptv is

actueler en daar zit het ook niet altijd goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland wordt wel degelijk de afnemer van cardsharing of de illegale downloader aan zijn jasje getrokken en een schikkingsvoorstel gedaan om vervolging te voorkomen.

 

In Frankrijk krijg je eerst een brief met het verzoek te stoppen met het illegaal downloaden, ga je door wordt je vervolgd.

 

In Nederland is Dutch Filmworks bezig te trachten de namen en adressen te vorderen behorend boj ip nummers bij de providers, waarvan de klanten illegaal producten van Dutch Filmworks hebben gedownload.

 

Tot nu toe hebben de ips providers zich nog weten te verzetten tegen het leveren van die NAW gegevens.

Of dat in de toekomst stand houdt is de vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees net dat vandaag het gerechthof in Arnhem de zaak behandelt tussen Ziggo en Dutch Filmworks over het vrij geven van de namen achter ruim 370 ip adressen die begin 2018 een DFW film hebben gedownload.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er niet een oud-forumgebruiker die een boete kreeg omdat deze cccam lijnen afnam via een payserver?

Er staat mij iets van bij.. Overigens ben ik er zeker van dat gebruikers zijn beboet voor het afnemen van illegale diensten, maar mijn geheugen laat mij in de steek.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan mij ook herinneren dat Canaldigitaal kaarten heeft geblokkeerd wegens (verneend) misbruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Ik kan mij ook herinneren dat Canaldigitaal kaarten heeft geblokkeerd wegens (verneend) misbruik.

 

Staat mij ook iets bij een jaar of vijf geleden, maar had dat niet met LAN sharing te maken? Ging inderdaad om meerdere gebruikers die hier toen melding van maakten. Kan ook langer geleden zijn.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet Canal Digitaal, maar TV Vlaanderen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Naar het oordeel van het hof heeft DFW op een onvoldoende transparante wijze uiteengezet waarop DFW haar beslissing tot een bepaalde actie baseert en over de inhoud en omvang van de bedragen die zij wil vorderen.” Dat betreft een voorstel tot schikking van het schending van intellectueel eigendom. De genoemde 150 euro blijkt indicatief

Hieruit blijkt toch maar weer dat het niets anders dan een stel geldwolven zijn, gedreven door hebzucht en eigen gewin?

Laat hen dan een schikking aanbieden van een tientje of zo, dan halen ze tenminste nog iets binnen, of beter, bied hen een originele versie aan van gewoon de marktwaarde.

Maar nee, het moeten weer exorbitante amerikaanse bedragen zijn waarmee DFW zichzelf in haar eigen voeten schiet en een dikke vette middelvinger krijgt!

 

Ik ken de film niet, geen idee waar het over gaat en na deze uitspraak zou ik er niet eens aan willen denken om de film te downloaden of legaal te kijken.

..het zal wel bagger zijn..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...