Ga naar inhoud


Nieuwe lerares voor Sprietje en Luisteraar


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Niet alleen dat, maar iedere antenne moet een vaste lengte hebben om optimaal te werken. En niet een zeikstraal die aan het einde in onregelmatig gespetter eindigt en daardoor een onregelmatige en zeer sterk varieerde lengte heeft om het over windlast maar helemaal niet te hebben.

Dan heeft een antenne die aan de voet gevoed wordt een tegencapaciteit nodig en die zie ik helemaal niet.

Dit gaat tegen alle theorien in van gedegen antennetechniek.

 

Spietje...ik ga iedere discussie aan met je over antennetechniek en jij zou eigenlijk beter moeten weten met je LNC´s antennes die een stabiele lengte hebben en niet met alle winden meezwabberen.

 

Ik zie me al bij windkracht 10 in oorlogstijd een verbinding opbouwen met zo´n zwengelantenne.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder is de soortelijke weerstand van zeewater lang niet zo hoog (varieerd sterk) als van koper. Reden temeer om er snel van af te zien.

En nu kom je met je schip van een zoutwater gebied in een zoet water gebied. Dan fijne dag met je waterstraal antenne. Dat werkt dan wel zeer betrouwbaar.

Kortom..een nutteloze uitvinding van een paar nerds die zich ervan een goede 1 April grap hebben gemaakt.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met veel lachen nog even gekeken naar die video presentatie. 

Er is in ieder geval een commentaar van iemand die het praktische nut ook niet echt inziet: 

 

An interesting theoretical study, but I don’t see any practical application to this. I can’t imagine that it would stay stable enough to work as a good antenna on a ship, given the motion of the ship itself in multiple directions simultaneously. Then there’s the wind (a constant when a ship is under way, and nearly constant anywhere on shore near an ocean), which would likely break the stream into droplets, rendering it ineffective and non-resonant at the intended frequency. I could see radio amateurs experimenting with this (indeed I think I have but was unable to find the article in 30 seconds of Googling), but I can’t see it ever becoming a practical way of creating an antenna. There are too many other easier solutions out there.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie me al in een noodsituatie met een pomp zitten te emmeren. Daar heb je stroom voor nodig en om water 20 meter lager op te pompen heb je ook nog een beste pomp nodig. 

Wat een gehannes. Dan vormt de lijn van opgepompt water uit de zee ook nog een kortsluiting aan de voet van de antenne naar aarde.  

 

En Sprietje geloofd er steevast in. 😂🙁 

Hij moet echt dringend wat bijles krijgen van deze schoonheid. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier weer een hoop lulkoek van de eerste categorie:

 

It points out that very low frequency signals—the kinds used by war ships and submarines to communicate over huge distances at sea, say—require correspondingly large aerials which are tens of meters tall. In situations where it’s difficult or impractical to install such a device, Mitsubishi suggests a water jet could be used.

 

De schrijver van deze onzin heeft er niets van begrepen. Om met een onderzeeboot te kommuniceren werden/worden extreem lange golflengtes gebruikt die zich onder water voortplanten.Je hebt daarvoor gigantisch lange antennes voor nodig. (Golflengtes van 20 - 30 km) Voor onderzeeboten moeten deze antennes zich onder water bevinden.

Met een waterstraal antenne gaat dat niet lukken, temeer daar er ook grote vermogens in de orde van grootte van een paar honderd KW voor nodig zijn.

In de 2e wereld oorlog hebben de Duitsers de langegolfzender van Kootwijk misbruikt voor berichten naar onderzeeers. Dat ging prima op de langegolflengtes waar Radio Kootwijk voor was ontworpen. Het vermogen was een slordige 400 kW.

 

Ik wens MetSubsidie...ehh sorry, Mitsubishi veel succes met dat waterstraal gepruts.

 

Lees hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Communication_with_submarines

Dan zul je hopelijk begrijpen dat een waterstraal antenne absoluut ongeschikt is voor kommunikatie met onderzeeers.

Sprietje laat zich verleiden door journalisten sensatie-praat. Journalisten die er de ballen verstand niet van hebben.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...