Ga naar inhoud


Formule 1 in 2020


D.Quijote

Aanbevolen berichten


  • Moderator

zal hem zeker de nodige $$$$ hebben opgeleverd. De tijd zal het ons leren of dit verstandig was of niet :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de fans is het lang wachten voordat het F1-spektakel weer van start gaat maar over 4 weken worden de nieuwe F1 bolides van 2020 gepresenteerd.
Voor zover tot nu toe bekend zijn de presentaties als volgt:
Ferrari          op 11 februari
Red Bull       op 12 februari
McLaren       op 13 februari
Alpha Tauri   op 14 februari

 

Vlak hierna, worden de testdagen in Barcelona gereden en wel:
Test 1 op 19, 20 en 21 febr.
Test 2 op 26, 27 en 28 febr.

 

De werkzaamheden aan het circuit van Zandvoort vorderen gestaag en volgende maand is het circuit volgens planning klaar.
Voor degenen die het vernieuwde circuit van nabij willen bekijken, zijn er de volgende mogelijkheden:
- op 29 febr. kun je vrij rijden met je eigen auto over het verse asfalt
- op 29 maart is er de Zandvoort Run. Je kunt dan 1 of meerdere rondjes van 4km (hard)lopen over het circuit
- op 1 mei gaan de F1 bolides van start met de trainingsronden voor de race van 3 mei.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg benieuwd allemaal weer.

 

https://racingnews365.nl/video-spectaculaire-arie-luyendykbocht-krijgt-vorm-op-circuit-zandvoort

 

  • Ocon komt terug op de grid bij Renault (ipv Hülkenberg) en 1 nieuwkomer: Latifi bij Williams (ipv Kubica).

 

  • Williams heeft wat grote sponsoren verloren (Rexona;Unilever, PKN Orlen; oliebedrijf Polen ivm Kubica) maar er ook weer wat voor terug, Nicolas Latifi (Canadees, volgend seizoen 2 Canadezen aan de start) neemt onder andere Lavazza mee. Hij schijnt ook 36 miljoen mee te brengen (rijke pa met bedrijven)..Voor Williams wel broodnodig, roemrucht team dat hopelijk wat naar voren komt.

 

  • Aan de andere kant van de Oceaan is een andere Nederlander dit seizoen actief in de IndyCar klasse. Beetje tegenhanger van de F1 als ik dat stellen mag. Rinus van Kalmthout. Heeft gisteren uitstekend gepresteerd door ruim snelste te zijn in een test met nieuwkomers. Binnenkort verder testen met de vaste 'kliek'. Is een enorm talent en heeft bewust gekozen voor een loopbaan aan de andere kant van de Oceaan. Komend seizoen extra volgen die klasse (met een aeroscreen op de cockpit).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton zit vast aan Mercedes doordat hij nergens heen kan.

Bij Ferrari zal hij de tweede man moeten spelen aangezien Leclerc daar de leiding krijgt en bij Red Bull zit Max.

Zowel Max als Leclerc hebben een contract tot 2023 dus het ziet er naar uit dat Hamilton zijn carrière bij Mercedes gaat uitdienen.

...tenzij Merc uit de F1 stapt en Hamilton naar McLaren kan.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton stak het niet onder stoelen of banken dat hij best bij Ferrari wilde rijden.

Er is overigens nog steeds niet helemaal 100% duidelijk dat Mercedes in de F1 blijft. Toto Wolf zou gesprekken hebben gehad om iets bij de FIA te gaan doen.. Ok, het zijn geruchten, maar waar rook is... :)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

Hamilton stak het niet onder stoelen of banken dat hij best bij Ferrari wilde rijden.

Er is overigens nog steeds niet helemaal 100% duidelijk dat Mercedes in de F1 blijft. Toto Wolf zou gesprekken hebben gehad om iets bij de FIA te gaan doen.. Ok, het zijn geruchten, maar waar rook is... :)

De nieuwe hoge 'pief' bij Mercedes is meer gecharmeerd van elektrisch rijden. Mercedes is alweer sinds 1995 bezig in de formule 1. Vele successen zijn geweest als leverancier en als team. 

 

Ik denk dat Mercedes stopt wanneer Hamilton de grote Schumacher heeft overtroffen en Mercedes enkel motoren gaat leveren aan McLaren, de roemruchte combinatie ten tijde van Mika Häkkinen en David Coulthard. 

 

De geruchten Wolff en FIA ken ik niet, wel Wolff en Ferrari (inclusief Hamilton). 

 

Mijn persoonlijke interpretatie is dat Ferrari niet de grote records behaald met Schumacher wil overtreffen met Hamilton (uit respect jegens Schumi), die doet dat maar fijn met Mercedes GP. Daarna van harte welkom. 

 

Komend jaar kan Hamilton dus vele records scherper zetten en gelijk komen met Schumacher wat betreft wereldtitels.

Als Hamilton naar Ferrari zou gaan in 2021 dan zal Vettel plaats maken denk ik en wat gaat Vettel doen? Stoppen? RedBull? 

Vragen zat, eerst maar dit seizoen met 22 races aanschouwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond mij iets van bij, maar zoals vele sites vol roddel en achterklap zal ik het bericht ongetwijfeld op een dergelijke site hebben gelezen.. Ik kan het nergens meer terugvinden in elk geval.

 

Hamilton wilde bij Ferrari zijn carrière afsluiten. De filosofie is dat elke coureur een keertje bij Ferrari zou moeten rijden.

 

Vettel zit denk ik dit jaar voor het laatst bij Ferrari, tenzij hij Leclerc om de oren gaat rijden... Dat zie ik echter niet zo snel gebeuren want Leclerc is snel!!

Vettel maakt teveel fouten, zit niet lekker in zijn vel bij FER en het zal mij niets verbazen als hij bij een ander team gaat racen na 2020 of dat hij papa gaat spelen.

Rijden bij RedBull zie ik niet zo snel gebeuren, maar je weet maar nooit .

 

In elk geval ben ik behoorlijk benieuwd naar Honda en RB, en natuurlijk naar de prestaties van Max.

Hopelijk strijd hij direct mee voor het kampioenschap..

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vijftien jaar 'oneerlijk' voordeel voor Ferrari in de Formule 1

 

Ferrari kreeg vanaf 2008 jaarlijks € 60 miljoen van de F1 organisatie die Bernie Ecclestone in 2005 had toegezegd. Dat was omdat Ferrari de F1 dreigde te verlaten. Dat is tot nu toe al € 720 miljoen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over racing piont gesproken, wat vind je van de geruchten dat Toto Wolff met Troll een nieuw team gaat beginnen wanneer Mer uit de F1 stapt?
Het begint er steeds meer op te lijken dat Mercedes gaat stoppen..

De geruchten worden versterkt door Eccelstone...


bron: gpfans

 

TOEKOMST TOTO WOLFF

Ecclestone voorspelt: 'Mercedes uit de Formule 1, Wolff en Stroll beginnen nieuw team'

Ecclestone voorspelt: 'Mercedes uit de Formule 1, Wolff en Stroll beginnen nieuw team'
 

Toto Wolff heeft grootse plannen in het geval Mercedes stopt met zijn Formule 1-team en alleen verder gaat als motorfabrikant. Volgens Bernie Ecclestone wil Wolff samen met de puissant rijke Lawrence Stroll het team per 2021 overnemen met behulp van Aston Martin. 

 
 
 

De contractverlenging van Max Verstappen bij Red Bull Racing was volgens ingewijden een hard gelag voor de teambaas van Mercedes. Dat de Nederlander zijn verbintenis verlengde kwam voor hem als een complete verrassing. Dat Wolff Verstappen graag had toegevoegd aan het Mercedes-team is algemeen bekend.

Artikel gaat verder onder
 

Het was voor hem een nieuwe uitdaging geweest, na de succesvolle jaren met Lewis Hamilton als kopman voor de Zilverpijlen. Wolff is zijn opties voor de toekomst aan het overwegen. Zijn ambitie was om Chase Carey op te volgen als de hoogste baas van de Formule 1. Hij zou al een voorcontract hebben getekend met Liberty Media over de opvolging, maar Ferrari heeft daar een stokje voor gestoken middels hun vetorecht, schrijft F1 Insider.

Bernie Ecclestone heeft tegenover het medium een tipje van de sluier opgelicht over de toekomst van Wolff. Ecclestone stelt dat er plannen in de maak zijn om in 2021 het de Formule 1-tak van Mercedes over te nemen. Wolff vormt daarin een alliantie met Lawrence Stroll. De Amerikaan is voornemens 20 procent van de aandelen van autofabrikant Aston Martin te kopen. Het team van Wolff en Stroll gaat dan verder onder de naam van Aston Martin. 

71073e65bbaf9472583530479ed8b4edff7fd99f.jpg
 
Bernie Ecclestone

Volgens Ecclestone is het niet onwaarschijnlijk dat Mercedes op korte termijn de Formule 1 vaarwel zegt. "Waarom zou Mercedes zoveel geld blijven uitgeven aan een team dat alles al gewonnen heeft? Het bedrijf is zeer content over de marketing met betrekking tot de hybride motoren", aldus de 89-jarige.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...