Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

100% kan de infectie het virus krijgen

of je er een infectie aan overhoud valt te bezien

Er zijn mensen die alreeds risident zijn we hebben allemaal andere genen

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

deze zin snap het niet, maar dat kan er aan liggen dat je de informatie van een niet officiële plek haalt en in je eigen zinnen bouwt via een vreemde tekstverwerker

 

hoe die percentages tot stand komen is een apart vak van statistici die ervoor geleerd hebben om dat in algemeen geldende en vastgelegde berekeningen aan te leveren, opdat WHO aanbevelingen kan doen aan de +- 150 aangesloten Naties.

Zo een moeilijk vak is dat niet x personen hebben en virus en y personen zijn overleden dat

geeft een percentage 4. klas lagere school.

 

Maar goed laten we ons aan de feiten houden die van uur tot uur aangepast worden.

Dat de officiele bronnen WHO en de nationale autoriteiten verschillen gegevens geven is normaal omdat

teveel onzekerheden zijn niemand heeft alle gegevens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, luisteraar zei:

De natuur is slimmer bezig als het zo is dat de natuur zich weert.

80% kan infectie krijgen ,daar wordt van uit gegaan

3% verloopt dodelijk waarbij die 3% een grove schatting is er 

is nl niet bekend hoeveel mensen de infectie hebben er wordt

ook al gesproken over percentages onder de 1 %.

Italie laat hele andere cijfers zien maar zijn daar wel alle besmette

persoon in kaart gebracht.

De CO2 uitstoot is hierdoor wel flink gezonken meneer Trump speelt

het niet in zijn kaarten ondernemingen beginnen anders te denken en

meer lokaal.

 

Wat Meneer Trump te maken heeft met het virus is mij een volslagen raadsel, feit is dat ook deze leider, net als alle andere leiders op deze aardbol, compleet de verkeerde (paniek)beslissingen neemt.

Trump is daarin geen uitzondering.

 

Feit is dat ouderen met een slechte gezondheid het loodje leggen en dat deze groep in feite geïsoleerd moet worden van de gezonde mensen.....tot nu toe dan.

Dus, gezonde mensen moeten mondkapjes gebruiken bij bezoek aan ouderen, handen wassen bij bezoek aan ouderen en that's it!

Ouderen dienen zich ook te beseffen dat zij een risicogroep vormen en dienen zich te beschermen tot er een oplossing tegen het virus wordt gevonden.

 

Gezonde mensen kunnen gewoon doorgaan met leven en zullen wat grieperig zijn, snotterig en zich wat vervelend voelen, maar verder niet.

Dat de hoofdzakelijk incompetente leiders van alle landen eerder aan de kiezers denken en hun eigen financiële gewin in plaats van nuchter nadenken en leider spelen, mag geen verassing zijn.

 

..en ja, het RIVM eet brood van de overheid en spreekt de mond van overheden.. Elke neutrale viroloog zal mijn verhaal kunnen beamen.

(ik heb dit verhaal ook van een neutrale viroloog)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liever wil ik dit thema verdringen maar de feiten geven mij de aanleiding

Er kom een ziekte golf is er genoeg ziekenhuis capaciteit.

Oude en zieke mensen behoren tot de risico groep (daar hoor ik ook bij)

In midden europa is de tactiek zo weinig mogelijk mensen ziek maken en

zelf maatregelen nemen zodat er geen piek komt die de medische zorg niet aan kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Er is niet genoeg ziekenhuis capaciteit, Luisteraar, je vergist je.

Er komt nog een aspect om de hoek kijken, en dat is dat dit virus voor ons nieuw is, en daardoor een hoge hitkans heeft.

De impact van het virus op je gezondheid verschilt van persoon tot persoon.

Onze ziekenhuizen hebben een eindig aantal bedden voor verpleging, wanneer die allemaal bezet zijn, en de nodige medische verzorging gaat ontbreken, zal de mortaliteit snel toenemen.

 

Dat is het grote gevaar.

 

Er zijn schattingen, dat bij tussen de 5 en 10.000 actuele besmettingen in Nederland de medische zorg overbelast gaat raken.

Er moeten dan keuzes gemaakt gaan worden, triage, wie wel en wie niet een bed en verzorging krijgt.

Zonder medische verzorging zal de mortaliteit snel toenemen.

 

Daarom is het terug dringen van de snelheid waarmee het virus verspreid wordt zo belangrijk.

Brabant zou nu extra haar best moeten doen contacten te vermijden en in isolatie te gaan.

In Nederland, en daar niet alleen, is de kans groot, dat we dezelfde maatregelen moeten gaan nemen als in China en Italie, het dagelijkse leven stilleggen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De medische zorg kan de piek niet aan omdat mensen als kippen zonder kop richting deze zorg rennen terwijl het niet eens nodig is.

Wanneer overheden nu eens met echte feiten komen (lees: De media een keer de mond snoert met hun stemmingmakerij en bullshit) hoeven mensen niet in angst en stress te leven en heeft de zorg het een stuk minder druk.

 

@Ceesv, je was mij net even voor.

 

Het corona virus is op zich niet nieuw want daar krijgen we allemaal elk jaar wel mee te maken.

Het betreft dit keer een afwijking van het virus waar de virologen hun vraagtekens bij hebben gezet.

Angst lijkt mij tot nu toe erg voorbarig. Gezonde mensen beneden de 70 jaar worden een week of twee grieperig, soms hoest je je longen op straat bij wijze van spreken en dat is het.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, drz zei:

Wanneer overheden nu eens met echte feiten komen (lees: De media een keer de mond snoert met hun stemmingmakerij en bullshit) hoeven mensen niet in angst en stress te leven en heeft de zorg het een stuk minder druk.

weet je?

je maakt deel uit van de media (of wat denk jij dat een publiek forum is in deze?) dus wie snoert jou mond?

 

Er is heel heel veel nieuws en ook heel heel veel kletspraat.

Als wij het een sociale functie toekennen, die zelfs stress afbouwen helpt door met elkaar te spreken, kun je je voorstellen dat ook op dit forum een topic over Corona Covid-19 bestaat. Maar vooralsnog zie ik extreem weinig informatie behalve het kopiëren van websites en kranten artikels. Dat kan ik ook zonder dit topic.

 

 

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch persoonlijk denk ik dat het eerder economische maatregelen zijn dan voor de mensen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik kan het goed of fout hebben, jij kan het goed of fout hebben, de politiek kan het goed of fout hebben, de virologen..etc. etc. etc.

 

Voor het zelfde geld weten overheden meer dan wij simpele stervelingen en is er echt iets aan de hand.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, drz said:

Feit is dat ouderen met een slechte gezondheid het loodje leggen en dat deze groep in feite geïsoleerd moet worden van de gezonde mensen.....tot nu toe dan.

Dus, gezonde mensen moeten mondkapjes gebruiken bij bezoek aan ouderen, handen wassen bij bezoek aan ouderen en that's it!

Ouderen dienen zich ook te beseffen dat zij een risicogroep vormen en dienen zich te beschermen tot er een oplossing tegen het virus wordt gevonden.

 

Dat ouderen een grotere kans lopen te overlijden aan de gevolgen van besmetting ligt natuurlijk voor de hand, maar wat je verder zegt vind ik wat erg overdreven. Bij sommige jongeren die ik ken zou ik eerder geneigd zijn een mondkapje te gebruiken dan bij andere ouderen. Simpelweg omdat die jongere mensen dagelijks met heel veel mensen in contact komen. Bij de meeste ouderen is dat niet het geval, waardoor hun kans besmet te raken veel kleiner is. Daar ga ik dan ook met een veel geruster hart op bezoek.

 

Daarnaast zijn er genoeg mensen van 40 die kampen met slechtere gezondheid dan sommige oudere landgenoten. Met andere woorden, ik bekijk het liever allemaal wat minder zwart/wit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, johnno zei:

Dat ouderen een grotere kans lopen te overlijden aan de gevolgen van besmetting ligt natuurlijk voor de hand, maar wat je verder zegt vind ik wat erg overdreven. Bij sommige jongeren die ik ken zou ik eerder geneigd zijn een mondkapje te gebruiken dan bij andere ouderen. Simpelweg omdat die jongere mensen dagelijks met heel veel mensen in contact komen. Bij de meeste ouderen is dat niet het geval, waardoor hun kans besmet te raken veel kleiner is. Daar ga ik dan ook met een veel geruster hart op bezoek.

 

Daarnaast zijn er genoeg mensen van 40 die kampen met slechtere gezondheid dan sommige oudere landgenoten. Met andere woorden, ik bekijk het liever allemaal wat minder zwart/wit.

Daar heb je zeker wel een punt in.

Mensen met COPD bijvoorbeeld, of een andere longziekte als astma, dat is ook een behoorlijke risicogroep.

Zelf heb ik dat namelijk ook in milde vorm.. astma dan.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik mij aan stoor is het onbegrip over het probleem.

Gisteren moest ik onverwacht naar een winkel (ziek huisdier) en daar kwam een kassiere

snotterend naar de kassa ,ik dacht GVD moest jij nu niet thuis zijn.

Vandaag op het nieuws (Belgie) ben je ziek bel arts op leg uit en je

krijgt een ziekte briefje (via oa e-mail) om thuis te blijven zonder bezoek.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar  je speculeert.

Je weet niet of ze bij de dokter geweest is en of die geoordeeld heeft dat het slechts om een verkoudheid ging.

 

En als ze thuis gebleven was had jij met je zieke huisdier voor een gesloten winkel gestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg het Corona gebeuren via het reguliere nieuws. Vind dat de boel wel erg overdreven wordt. Natuurlijk vallen er slachtoffers, maar is dat met een gewone griep ook niet? Het sterftepercentage ligt niet hoger als bij een griepgolf. Tuurlijk: makkelijk praten als net jouw oma of opa van in de 80 de geest geeft. Uiteraard is dat tragisch als je dat overkomt. Globaal moeten we het echter niet overdrijven. 

2000 doden op 3.000.000.000 Chinezen (give or take) is natuurlijk 'niks'. Geen idee hoeveel wereldwijd overleden zijn....

 

Noot:

de natuur vult het in elk geval sneller aan dan dat er wegvalt dus de mensheid zal a.g.v. ziekte (nog) niet uitsterven. Dood zijn is ook geen probleem (daar merk je niks meer van). Het is het 'stapje' van de ene status naar de ander die vervelend/pijnlijk kan zijn...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

Natuurlijk vallen er slachtoffers, maar is dat met een gewone griep ook niet? Het sterftepercentage ligt niet hoger als bij een griepgolf

Dit is dus onjuist de normale griep heeft een 10 keer lagere sterkgetal dan corona.

Daarbij komt dat corona veel meer infecties geeft dan bij een griep.

Het volgend probleem geen huisdokter kan vaststellen of het een griep/verkoudheid/corona geval is.

En de hele wereld is gek enkel de optimist heeft gelijk.

Onder corona bedoel ik de huidige acute corona de oude corona's hebben we in de greep/

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet 2000 doden op 3 miljard Chinezen (zoveel zijn er niet eens) maar op een aantal waarvan aangetoond is dat ze besmet en ziek zijn.

Dat is heel iets anders.

Je kunt ook niet zeggen: we hebben 3000 doden op 7 miljard mensen.

Dan spreek je koeterwaals.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...