Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten

Op 5-3-2020 om 19:41, minplus zei:

Ik ervaar Luisteraar als een met veel dingen betrokken persoon met soms meer en soms minder kennis van zaken, die vaak afgezeken wordt.

Afzeiken is altijd fout; tegenargumenten geven als je zelf veel kennis van zaken hebt (en dan niet van wat gelezen hebben op internet) en je ziet dat hij zich vergist of iets verkeerd of op een verkeerde site gelezen heeft is prima.

Daarbij zal je nooit denigrerend mogen doen of afzeiken. Dan ben je persoonlijk aan het aanvallen.

 

Het aantal zieken is trouwens verdubbeld in Nederland en gaat ongetwijfeld vertigvoudigen. Met veel mazzel is het nog in te dammen maar ik reken er nauwelijks meer op.

Mee eens. Alleen jammer dat onze beste luisteraar met zijn taalgebruik vaak zelf de aanleiding is, hetgeen jammer is omdat hij de taal niet beheerst. Laten we gewoon geduld met hem hebben, en hem ook aansporen niet zomaar iets te plaatsen zonder eerst even gecontroleerd te hebben of het taalkundig wel klopt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, Penthe zei:

Vanmorgen toen ik naar de auto liep stond er een vrouw bij mijn auto te blaffen dat was niet normaal. Toch maar even gewacht tot ze er een stuk voorbij was.

Gelijk heb je was 1,5 week geleden voor het laatst in de winkel heb de boodschappen kar handvat gedeinfecteerd  en voor het

pinnen met een alcohol doekje het pin toestel schoon gemaakt ,het meisje aan de kassa zei deed dat maar iedereen.

Ik heb angst voor het virus 3% doden waarbij iedereen het virus kan oplopen vind ik niet weinig.

Het doden percentage in noord europa is gelukkig lager daar houd ik mij maar aan.

Ik ben al op leeftijd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-3-2020 om 20:55, minplus zei:

Eerste dooie in Nederland.

En een joch dat al een aantal dagen op school zat te hoesten en niezen heeft zich laten checken toen hij koorts kreeg, dus die school....

En een zootje geschifte corpsballen is in rood gebied in Italië gaan skiën en komt naar huis. Vijfhonderd. En die gaan echt niet allemaal in quarantaine als ik naar mijn ervaringen met corpsballen kijk, die van veel dingen geen benul hadden en de rest ze geen ruk interesseerde behalve hun eigenbelang. Ook al heb ik ook een paar prima jongens leren kennen van de ca. 50 uit mijn studietijd. Zeg maar 10% in mijn geval. Maar wie weet.....

En weer vol gas corpsballen afzeiken. Geen idee wat corpsballen zijn....maar goed.

Je praat over een dooie en een joch....alleen dat taalgebruik al!

 

Kan het zo zijn dat die groep al in Italie was voordat dat besmet gebied was?

Ik snap dat het je als expert hoog zit, maar ga niet zo tekeer tegen hele groepen andersdenkenden.

Ik heb je daar al eerder op aangesproken.

Besef dat velen zonder kennis die jij bezit gewoon hun uitstapje naar Italie plannen, en gaan.

Dat mag dan dom zijn, maar zonder kennis weet je niet of je dom bezig bent.

Zo verbaast het mij dat velen links stemmen, maar daar oordeel ik ook niet over, geef hooguit mijn mening.

 

Overigens is voor zover ik weet de eerste dode een man van 86 jaar, die gezien zijn leeftijd, vroeg of laat toch zou komen te overlijden.

Ik maak me meer zorgen om een kameraad van mij die 40 jaar jong overal kanker heeft.

 

ik waardeer je kennis minplus, maar wil graag dat je je toon matigt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2020 om 09:54, Mojo zei:

afbeelding.png.eb97c21e243d41d45b8d498200435bd1.png

Wat een onzin. Het vriest gewoon niet.

Politiek correct gelul om de leden maar te laten betalen voor zo'n tocht eens in de 20 jaar.

Walgelijk als dit werkelijk het statement is van die vereniging.

Wees blij dat je nog indoor kunt schaatsen terwijl een ander dood gaat aan corona.

21 uren geleden, minplus zei:

Het blijft nog steeds het topje van de ijsberg en mensen bagatelliseren het dan graag omdat ze de zaak niet overzien en regeringsleiders willen paniek voorkomen uit angst voor hun positie.

In Iran is bv. officieel weinig aan de hand, de zaak is volledig onder controle volgens de officiële cijfers, maar de inofficiële berichten zijn anders.

Je krijgt daar inmiddels wel iets van 76 stokslagen als je die tralies likkende hooggeplaatste randdebiel gaat navolgen, dus er dringt blijkbaar iets door bij de religieuze maffiose fanaten.

Een ijsberg is wat groter zoals men in 1912 merkte...

We

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden, Alziendoog zei:

Wat een onzin. Het vriest gewoon niet.

Politiek correct gelul om de leden maar te laten betalen voor zo'n tocht eens in de 20 jaar.

Walgelijk als dit werkelijk het statement is van die vereniging.

Wees blij dat je nog indoor kunt schaatsen terwijl een ander dood gaat aan corona.

Eh, de oorsprong van dit bericht vind je hier.

https://nieuwspaal.nl/elfstedentocht-afgelast-vanwege-coronavirus/

 

Over nieuwspaal.nl

 

afbeelding.png

Iets met satire.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, minplus zei:

Het blijft nog steeds het topje van de ijsberg en mensen bagatelliseren het dan graag omdat ze de zaak niet overzien en regeringsleiders willen paniek voorkomen uit angst voor hun positie.

In Iran is bv. officieel weinig aan de hand, de zaak is volledig onder controle volgens de officiële cijfers, maar de inofficiële berichten zijn anders.

Je krijgt daar inmiddels wel iets van 76 stokslagen als je die tralies likkende hooggeplaatste randdebiel gaat navolgen, dus er dringt blijkbaar iets door bij de religieuze maffiose fanaten.

Een ijsberg is wat groter zoals men in 1912 merkte...

Je zult gelijk hebben, Iran is ook niet mijn favoriet.

Alleen dat ijsbergje van 1912 stelde ook niet veel voor.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Gustloff_(schip,_1938)

 

Ik kan me herinneren dat de USA een Iraans vliegtuig neerhaalden boven de Perzische golf.

Maar om dan de USA hier randdebielen te noemen gaat wel erg ver.

Okay, de USA had hier niets te zoeken, maar gezien de politieke situatie begrijp ik het.

Dat soort termen als randdebielen moet je gewoon achterwege laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Alziendoog zei:

En weer vol gas corpsballen afzeiken. Geen idee wat corpsballen zijn....maar goed.

Je praat over een dooie en een joch....alleen dat taalgebruik al!

 

Kan het zo zijn dat die groep al in Italie was voordat dat besmet gebied was?

Ik snap dat het je als expert hoog zit, maar ga niet zo tekeer tegen hele groepen andersdenkenden.

Ik heb je daar al eerder op aangesproken.

Besef dat velen zonder kennis die jij bezit gewoon hun uitstapje naar Italie plannen, en gaan.

Dat mag dan dom zijn, maar zonder kennis weet je niet of je dom bezig bent.

Zo verbaast het mij dat velen links stemmen, maar daar oordeel ik ook niet over, geef hooguit mijn mening.

 

Overigens is voor zover ik weet de eerste dode een man van 86 jaar, die gezien zijn leeftijd, vroeg of laat toch zou komen te overlijden.

Ik maak me meer zorgen om een kameraad van mij die 40 jaar jong overal kanker heeft.

 

ik waardeer je kennis minplus, maar wil graag dat je je toon matigt.

 

Corpsballen zijn universitaire studenten van een bepaalde club die beter zouden moeten weten en die ik dus geschift vind als ze hun hersens uitgezet hebben. Als het zwakbegaafden waren had ik er alle begrip voor, maar dit zijn de toekomstige artsen, directeuren en regeringsleiders.

Jij mag het afzeiken noemen.

 

Dooien en jochies is sinds mijn jonge jaren een normaal taalgebruik, net als apekool en desalniettemin. Mogelijk is dat voor jou en sommige leeftijdsgenoten inmiddels anders, maar het is voor mij absoluut niet denigrerend of nog erger wat jij er blijkbaar in ziet.

 

Ik zie dus niet direct in wat ik erin zou moeten matigen, maar wil de nieuwe mensen die inmiddels in Nederland overleden zijn wel doden of gestorvenen noemen als ik jou daar een plezier mee kan doen.

Over het rechtse denken van jou zal ik geen mening geven, dat is volledig jouw zaak en respecteer ik, ook al is mijn denken in sommige dingen rechts en in andere links.

Maar ik geef wel mijn mening over mensen van wie verondersteld kan worden dat ze hersens hebben en vervolgens dingen voor hun lol doen die voor mensen in hun omgeving dodelijk kunnen zijn.

Daarin zal ik mijn toon niet matigen, ook al wil jij dat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, de oorsprong van dit bericht vind je hier.

https://nieuwspaal.nl/elfstedentocht-afgelast-vanwege-coronavirus/

 

Over nieuwspaal.nl

afbeelding.png

Dat zal dan wel gaan over die alternatieve elfstedentocht op de weissensee. Dat was dus niet mijn punt. Bij de elfstedentocht gaat het om Friesland, en daar vriest het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, je mist nog steeds het feit dat dit een satirisch bericht is van een website met de satirische naam "Nieuwspaal".

 

Je behoort kennelijk niet tot de beoogde doelgroep. 😁

 

Hint: andere nieuwsberichten van deze site:

- Nieuwste windmolens niet meer permanent bewoond.

- 7 daags ondergoed beter voor milieu

en de laatste review

- Philips FX-302 fax apparaat.

😉

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, minplus zei:

Corpsballen zijn universitaire studenten van een bepaalde club die beter zouden moeten weten en die ik dus geschift vind als ze hun hersens uitgezet hebben. Als het zwakbegaafden waren had ik er alle begrip voor, maar dit zijn de toekomstige artsen, directeuren en regeringsleiders.

Jij mag het afzeiken noemen.

 

Dooien en jochies is sinds mijn jonge jaren een normaal taalgebruik, net als apekool en desalniettemin. Mogelijk is dat voor jou en sommige leeftijdsgenoten inmiddels anders, maar het is voor mij absoluut niet denigrerend of nog erger wat jij er blijkbaar in ziet.

 

Ik zie dus niet direct in wat ik erin zou moeten matigen, maar wil de nieuwe mensen die inmiddels in Nederland overleden zijn wel doden of gestorvenen noemen als ik jou daar een plezier mee kan doen.

Over het rechtse denken van jou zal ik geen mening geven, dat is volledig jouw zaak en respecteer ik, ook al is mijn denken in sommige dingen rechts en in andere links.

Maar ik geef wel mijn mening over mense n van wie verondersteld kan worden dat ze hersens hebben en vervolgens dingen voor hun lol doen die voor mensen in hun omgeving dodelijk kunnen zijn.

Daarin zal ik mijn toon niet matigen, ook al wil jij dat.

Helder antwoord.

 

Corpsballen kunnen dus beter weten. Blijft mijn vraag of deze geleerden dat al wisten voor ze naar Italie gingen?

 

Ik ben jonger dan gij zijt, dus qua taalgebruik zou ik progressiever moeten zijn. Doch dooie en joch geplaatst in de toon van je bericht komt mij frustrerend over.

Je mag en moet je mening uiten, maar juist gezien je kennis en leeftijd zou je de toon wat kunnen matigen. Dat maakt je berichten als senior ook geloofwaardiger.

Ik ben het met je eens dat je naar mensen met hersens scherp moet zijn.

Mijn politieke sneer was even een uitlokking.

Maar goed, wil je met je serieuze bijdrage aan dit topic ook serieus genomen worden dan adviseer ik je als 40 plusser om de toon wat te matigen, los van het advies in mijn bijdragen.

 

 

 

aangepast door Alziendoog
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Alziendoog zei:

Je zult gelijk hebben, Iran is ook niet mijn favoriet.

Alleen dat ijsbergje van 1912 stelde ook niet veel voor.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Gustloff_(schip,_1938)

 

Ik kan me herinneren dat de USA een Iraans vliegtuig neerhaalden boven de Perzische golf.

Maar om dan de USA hier randdebielen te noemen gaat wel erg ver.

Okay, de USA had hier niets te zoeken, maar gezien de politieke situatie begrijp ik het.

Dat soort termen als randdebielen moet je gewoon achterwege laten.

Mijn citaat:

Je krijgt daar inmiddels wel iets van 76 stokslagen als je die tralies likkende hooggeplaatste randdebiel gaat navolgen, dus er dringt blijkbaar iets door bij de religieuze maffiose fanaten.

 

Ik kan me niet herinneren dat ik mensen die per ongeluk een fout maken een randdebiel heb genoemd, maar als je als hooggeplaatst geestelijk en politiek leider expres zoiets gaat doen ben je voor mij wel een randdebiel en dat hadden de anderen in Iran duidelijk ook door.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ander woord voor randdebiel is "volslagen idioot".

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...