Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


15 minuten geleden, minplus zei:

Het probleem bij dit nieuwe coronavirus is de enorme besmettelijkheid, mede doordat het al verspreid wordt voordat de drager symptomen vertoont.

Dat is zeker een probleem maar maakt ook gelijk dat ik denk dat het onmogelijk te stoppen valt. Die maatregelen in China zullen in het begin ietsje tijd winnen maar als het echt in de aantallen terechtkomt dan is er geen houden meer aan.

10 minuten geleden, luisteraar zei:

Ik heb op het nieuws vernomen dat personen eerst als vermoedelijk besmet worden gezien als je meer

dan 15 minuten bij een besmette persoon bent en op een afstand van minder dan 50cm

Maarja het nieuws hoe betrouwbaar is dat

Net zo betrouwbaar als een reikwijdte claim voor Wifi of iets dergelijks. Een indicatie waar een techneut wat mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd. heel goed mogelijk dat het een pandemie wordt en pas over een jaar zal er mogelijk een vaccin ruim voorradig zijn want het moet eerst nog ontwikkeld en getest worden.

Los van het feit dat er mafketels zijn die niet gevaccineerd willen worden en zelfs hun kinderen niet willen beschermen, in de war door waanzinnige rotzooi op internet..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Het is idd. heel goed mogelijk dat het een pandemie wordt en pas over een jaar zal er mogelijk een vaccin ruim voorradig zijn want het moet eerst nog ontwikkeld en getest worden.

Los van het feit dat er mafketels zijn die niet gevaccineerd willen worden en zelfs hun kinderen niet willen beschermen, in de war door waanzinnige rotzooi op internet..

Ik weet niet of dat mafketels zijn. Hier in Nederland heb je ze ook. Een mens mag toch wel zelf bepalen wat hij ingespoten krijgt? Wat u en ik daarvan vinden is een mening. Ik zou hen echter geen mafketels noemen. Het zou wel jammer zijn als waanzin op het internet die mensen tot dat besluit dwingt. Maar ja, hier heb je ook mensen die alles geloven wat op internet te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Het probleem bij dit nieuwe coronavirus is de enorme besmettelijkheid, mede doordat het al verspreid wordt voordat de drager symptomen vertoont.

 

Wat ik heb begrepen is dat dit nieuwe virus een gemuteerde variant van het normale verkoudheid virus is, anders gezegd een corona virus veroorzaakt verkoudheid bij veel mensen en we weten allemaal hoe snel dat rond gaat.  Deze gemuteerde variant is niet besmettelijker dat het standaard virus (dat is al besmettelijk genoeg) alleen de symptomen kunnen veel erger zijn doordat veel mensen long ontsteking ontwikkelen en daar aan overlijden.

 

Als jij in de supermarkt loopt en er lopen een paar kuchende mensen rond of je pakt een karretje van iemand die besmettelijk is of je rekent af bij de kassière die met iedereen in contact komt.  Een besmetting is bijna niet te voorkomen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Het schijn door dit Mexicaanse bier te komen.

Ze hebben de naam al veranderd is Ebola bier.

 

 

corona bier.jpg

 

 

 

corona-beer-changes-their-name-to-ebola-extra-to-avoid-association-with-the-corona-virus-outbreak.jpg

Misschien dat dit Mexicaanse bocht dan beter verkoopt in China, maar wellicht minder in Afrika.

Goed, een grapje op zijn tijd, zo nuchter moeten we ook zijn. Zolang het virus niet in't bier is.....

 

Toch kan het wel een pandemie worden, dus laten we er niet te lacherig over doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...