Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19


luisteraar

Aanbevolen berichten


6 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Je mag geen conclusies trekken op de cijfers van 1 dag, maar idd dit geeft geen goede indruk.

 

Ben ik helemaal met je eens! Maar we smachten met zijn allen naar een positieve TREND. Die zie ik langzamerhand in NL wel, maar in België (nog steeds) niet op gang komen. Ondanks de totale lockdown. Dat is opmerkelijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Eduard07 zei:

Pol, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Ik vind de cijfers van vandaag voor België best verontrustend gezien de total lockdown.

 

Cijfers België vandaag: nieuwe gevallen --> 1684   Totaal: 26667   Aantal inwoners: 11 miljoen 

             NL vandaag:      nieuwe gevallen --> 1335    Totaal: 23097    Aantal inwoners: 17 miljoen

 

Kijk, en vergelijk!

 

 

Je vergeet dat ze in België op dit moment elke mus die doodvalt ook aan corona toeschrijven. Ik bedoel dat iedereen die tegenwoordig dood gaat corona gerelateerd is, volgens de statistieken. Van onze 3000 doden zijn er ook meer dan 600 van WZC, terwijl die in Nederland gewoon niet meegenomen worden in de statistieken.

 

Dan is het niet moeilijk om vele 100den doden minder te tellen. Neem aan dat er daar (en thuis) ook mensen aan covid 19 overlijden, maar dat ze dat niet meegeven als officiële doodsoorzaak vanwege niet getest.

 

Dat het RIVM meldt dat de cijfers dubbel zo hoog zijn als wordt aangenomen, is toch wel een serieuze waarschuwing.

 

Maar sowieso is het geen competitie. Elke dode (of nieuwe IC case) is er eentje teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pol, het gaat mij niet om de totalen, maar de TREND. De CURVE. 

(Het CBS heeft immers vandaag al aangegeven dat er 2000 sterfgevallen meer zijn dan de afgelopen jaren rond deze datum. Dat geeft toch concreet al wel een indruk hoeveel er ongeveer buiten beeld - en het ziekenhuis-  gebleven zijn.)  

 

Rond 5 uur zullen we wel de NL cijfers horen over de IC bedden. Die moeten weer meer duidelijkheid geven over de trend. 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Eduard07 zei:

Rond 5 uur zullen we wel de NL cijfers horen over de IC bedden. Die moeten weer meer duidelijkheid geven over de trend. 

 

 

33 minder

 

Maar wat zeggen die cijfers nog Eduard07? We horen van alle kanten dat mensen zo laat mogelijk naar het ziekenhuis mogen, thuis moeten blijven met klachten of in een verzorgingshuis lijden en overlijden. Ik zou ook heel graag de trend willen zien, maar dit soort feiten vertroebelt het enorm.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, pollegazon zei:

Dat het RIVM meldt dat de cijfers dubbel zo hoog zijn als wordt aangenomen, is toch wel een serieuze waarschuwing.

 

 

Het RIVM meldt er 2511 en het CBS ca. 5100, dus ruim 2 keer zoveel als wat we aanvankelijk te horen kregen van het RIVM.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, kiekiek zei:

33 minder

Maar wat zeggen die cijfers nog Eduard07? 

Heel veel! En wat jij beweert over "niet naar het ziekenhuis moeten/mogen gaan"  is pertinent onjuist. Daarmee vertroebel jij nu zelf de cijfers die beschikbaar zijn.

 

Het nooit zo geweest dat er voor acute gevallen geen IC plaats zou zijn.    

Het is altijd al zo geweest dat met mensen op hoge leeftijd (en hun naaste familie) werd besproken wat ze wilden en/of wat hen te wachten stond bij een ziekenhuisopname. En dat de meeste sterfgevallen daarom ook buiten het ziekenhuis plaatsvonden. 

10 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Het RIVM meldt er 2511 en het CBS ca. 5100, dus ruim 2 keer zoveel als wat we aanvankelijk te horen kregen van het RIVM.

En bij elk cijfer dat het RIVM naar buiten bracht, werd dit ook steeds tot in den treure aangegeven!

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat het inderdaad ietsje beter gaat in Nederland..

 

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

 

..maar het houdt niet over!!!

 

Het CBS is wat minder positief..

https://www.cbs.nl/

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegene die van videoblogs houden, hieronder een vlog over de corona app en de problemen die mogelijk kunnen ontstaan.

 

https://www.nu.nl/280155/video/bluetooth-in-corona-apps-van-kabinet-kan-voor-problemen-zorgen.html?jwsource=cl

 

Ik zeg bij voorbaat dat een dergelijke app kan helpen, maar minimaal en verwaarloosbaar. En inderdaad kan achteraf getraceerd worden wie besmet is.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Mojo zei:

Wat een gemiep hier zeg!!

 

Ik zou wel eens willen weten of elk lid en zijn directe geliefden nog gezond zijn/haar en geen corona hebben opgelopen.

Heb geen Corona.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


KieKiek, je bent een koekoek, niets meer te melden dan verwijzingen, je verschuilt je achter een, "mijn mening doet er niet toe", en dit komt van elders. Michel, alsjeblieft, stop met dit item. Flikker het in de kliko, de nitwits, kunnen niet meer dan verwijzen naar bronnen, zonder zich af te vragen of hun bijdrage een relevante aanvulling is op dat, wat hier eerder is gemeld. Rest mij nog te melden dat de TS, oorverdovend stil is, een lift gekregen van Conid-19 pleite?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We gaan hier verder.

Deel 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...