Ga naar inhoud


Nederlanders toch hypocrieten?


joker55

Aanbevolen berichten

Verbruik zit tussen de 15 en 25 kW per 100km

15 kW voor de kleine auto's en rond de 25 kW voor de grotere modellen.

Met 1kW kom je dus in het meest gunstige geval rond de 6,5 Km en heb je een zwaar gesubsidieerde energieslurper als een I-pace dan kom je er zo'n  4 km mee

100Km rijden kost je in Dld. dan net geen 20 euro.

Zou je een auto hebben die 1 op 10 rijdt op benzine dan zou je in Dld slechts 13,70 kwijt zijn.

Dus verwacht dat de electrocar in Dld zijn langste tijd al wel gehad heeft als je deze niet aan je eigen zonnepanelen kunt hangen en afhankelijk bent van openbare laadpalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

1 liter LPG is ongeveer gelijk aan 12 kW.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me altijd afgevraagd hoe mensen aan zoveel geld komen om een nieuwe auto te kunnen kopen. Iemand met een topinkomen, a la, maar Jan Modaal?

Als je dan alleen al de afschrijving ziet over de eerste twee jaar, dan moet er steeds geld bij om nieuw te blijven rijden. Geen wonder dus dat sommigen alleen nieuw kopen als er een flink voordeel aan zit. Met milieu heeft het weinig te maken, de productie van al die nieuwe wagens, en een overschot aan tweede hands dat naar derdewereldlanden gaat.....schiet niet op.

Als je nu vroeger al een zuinige diesel reed, en jaren gespaard hebt voor een Prius die je nu al 15 rijdt, ja dan snap ik dat je volledig electrisch gaat rijden.

Ik rijd voorlopig nog door in mijn benzineauto uit 1996. Zolang er technisch niet teveel aan mankeert rek ik de levensduur van die auto, en daarmee wordt die elke dag duurzamer.

Wellicht dat ik dan mijn auto ga restaureren, en hem ga gebruiken voor puur rijgenot. Dan koop ik voor woon/werkverkeer een klein blikje met een accupakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je een keer het geld hebt geïnvesteerd in een nieuwe auto, en dan elke 4 jaar die inruilt, is de bijbetaling overzienbaar.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzienbaar of vooraf in te calculeren?

Gemiddeld wordt je auto zo rond de 12,5% per jaar minder waard in de 1e 7 jaar.

Rij je een luxere auto Van tussen de 40.000 en 50.000 dan schrijf je de 1e 2 jaar toch snel 8.000 tot 10.000 per jaar af, daarna zakt het wat maar na 4 jaar zal je toch 20.000 tot 30.000 bij moeten leggen en er zijn er heel wat die niet 4 jaar lang elk jaar even 6250 euro achteruit kunnen leggen.

Sterker nog er zijn er heel wat die zelfs geen auto van 6.250 euro hebben/ kunnen betalen.

Daarnaast zijn er ook heel veel die in een dikke auto rijden omdat ze die van de zaak "krijgen" maar valt "die zaak" weg (om wat voor reden dan ook) dan kunnen ze de auto inleveren en is er ook heel vaak geen geld om zelf zo'n soort auto te kunnen betalen.

 

Maar mijn accountant zegt altijd "koop je nieuw dan schrijf je af", "rij je oud dan betaal je onderhoudskosten" dus geheel nieuw koop ik niet maar wel jong met weinig kilometers en daarbij betrouwbaar. Betrouwbaar betekend vaak (niet altijd) ook minder onderhoudskosten en uiteindelijk een hogere inruilprijs als je weer een andere koopt.

Ik heb me ook wel eens later verleiden tot een leuke grotere Aziaat veel toeters en bellen, goedkoop in aanschaf, zeker betrouwbaar maar als je hem weer kwijt wil dan toch ook regelmatig meegemaakt dat men zegt "wij zijn niet geïnteresseerd in uw auto" of dat er wel een heel laag bod werd gedaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden, gerrit B zei:

"koop je nieuw dan schrijf je af", "rij je oud dan betaal je onderhoudskosten"

Dat dus.

 

Ik heb nagenoeg geen reparatie kosten, bij 4 - 5 jaar heb ik 180 - 200.000 km op de teller.

De kosten zijn daardoor vooraf te calculeren, en de restwaarde is nog behoorlijk.

Alternatief is doorrijden en t.z.t. voor kosten te komen staan.

Voordeel is dat ik in het laatste model rij en geen problemen heb met milieu zones.

Ook zijn nieuwere modellen zuiniger in het verbruik en hebben ze de laatste rij ondersteuning technieken aan boord.

 

En een DAB radio!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je met dat laatste zo blij moet zijn????

Mijn DAB radio laat het regelmatig afweten zodra ik richting het oosten, noorden of zuiden rij vandaar dat ik die alleen maar in het Westen gebruik (als ik er aan denk) meestal blijft hij gewoon op dezelfde zender staan omdat ik er geen zin in heb om te moeten wisselen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die ervaring heb ik niet, maar ik kom tot Hengelo - Oldenzaal, hoger kom ik niet.

Zuid-Oost Nederland heeft een goede DAB dekking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ik voorbij Apeldoorn kom is het bij mij gebeurd met DAB+.

Het kan zijn dat dit komt omdat ze de originele antennes hebben verwijdert bij het ombouwen en daarvoor een antenne op het dak hebben gezet.

Bij de volgende auto ga ik dan ook zelf de antenne aanpassing doen in de hoop dat het dan een stuk beter is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alziendoog, mooie naam, van de Vrijmetselaars toch?

 

Mensen hebben een auto op de pof gekocht (van die reclames als Findio enz enz enz, leasen via werk of prive leasen tegenwoordig of zwart geld wit wassen..Men vergeet vaak dat het ding 22 uur per dag stil staat bij de meesten en daar men gewoon voor betalen moet. Krom dat die meest zware wagens de weg het meest belasten, veel banden vreten (zware wagens die met remmen en optrekken veel vergen) en dus fijnstof uitstoten en ondanks dat allerlei voordelen hebben wat centjes betreft.

Uiteraard bestaat electrisch rijden eigenlijk al meer dan 100 jaar en is het niet nieuw te noemen. Wordt nu wat opgeblazen allemaal maar uiteindelijk draait het gewoon om de centen en interesseert het de meesten voor de rest geen ene ruk. Worstje wordt voorgehangen door kabinet en toegehapt is er, straks krijgen de bezitters de rekening dubbel en dwars terug. 

 

Even alu hoedje op: slimme meters, zo goed als alles compleet digitaal en electrisch in huis tot en met auto en fietsen aan toe. Bankieren enkel digitaal binnen enkele jaren (Zweden) en men kan je op afstand zo 'uit' zetten....dus je auto kan je niet meer opladen thuis, je zit er koud bij, je kan niet meer cash betalen, totale controle dus op afstand. Hoedje af.

 

Ik (en vrouw) rijden ook electrisch. Helaas geen belastingvoordeel mogen genieten. Het betreft 2 tweedehands fietsen, dagelijks ingezet voor naar het werk (7 minuten fietsen). Auto staat wat te verpieteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elektrische fietsen zijn hier ook in gebruik, hoofdzakelijk recreatief.

Op de fietsendrager met de auto naar een mooie streek en ter plaatse een mooie fietstour.

 

Is het mooi weer, en heb ik geen afspraken buiten de deur gebruik ik ook de fiets voor woon-werk verkeer.

Belangrijkste argument is dat het een 10 km tocht is door bossen en weilanden, en het is goed voor het lijf.

 

Economische motieven spelen geen rol.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2020 om 18:09, Alziendoog zei:

Ik heb me altijd afgevraagd hoe mensen aan zoveel geld komen om een nieuwe auto te kunnen kopen. Iemand met een topinkomen, a la, maar Jan Modaal?

Een nieuwe auto is niet duurder dan een gebruikte. Dat heb ik vroeger ook al eens in een discussie voorgerekend... 

Het is mijn eigen ervaring, en ik reken dit soort dingen altijd erg goed door... Koop ik een auto, nieuw, schrijf ik hem in 10 jaar af. Na 10 jaar is de waarde voor mezelf 0. Afhankelijk van hoeveel km je rijdt, krijg je dan nog steeds wat geld terug, wat ik als subsidie voor mijn nieuwe auto bekijk... Rij je er langer mee, kan/mag het onderhoud en reparaties wat meer kosten, de afschrijving staat dan op 0.00 per jaar... Meestal rijd ik ca 12 jaar met een auto. Worden de kosten voor instandhouding te hoog, en ik bereken dat een nieuwe voordeliger wordt per jaar, moet je gewoon een nieuwe kopen.

Ik rijd Skoda Fabia... auto uit 2011... kostprijs in NL opgezocht, was destijds  ca 16000 euro. Voor mij een afschrijving van 1600 per jaar (10 jaar)... Koop ik deze auto nu als gebruikte auto in NL, zegt de ANWB dat hij ca 6 500 tot 7 000 euro zou kosten... de auto uit 2011 dus.... dan zie je al dat je langer met die auto moet gaan rijden om hem even voordelig te maken als de nieuw gekochte auto.

Bovendien zijn de onderhoudskosten van een auto de eerste 4-5 jaar een stuk lager dan de volgende jaren... dat voordeel geef je dan bij aankoop van een gebruikte aan de eerste eigenaar, jij gaat gelijk meer betalen.

In mijn ogen is het dus niet verstandig een gebruikte te kopen.

TENZIJ je een heel oud brik koopt, en er graag zelf aan sleutelt... ik ken ook een paar mensen die een oude volvo kopen voor heel weinig, en het ding dan in hun eigen schuur opknappen voor weinig geld... maar dat moet je kunnen en ook nog willen doen...

Feit is ook dat je het geld moet hebben om een nieuwe te kopen... heb je geen 16 ooo euro maar wel pakweg 6 000 tja, dan heb je weinig keuze.... maar heb je de mogelijkheid is een nieuwe volgens mij voordeliger... en bovendien is hij nieuw, wat gewoon fijner is... net als het kopen van een huis, wat voor mij nieuw ook fijner is dan een oud huis... maar dat is weer een andere discussie.

 

Nu ik dit soort dingen opgezocht heb, lijkt het eventueel voordeliger te kunnen zijn om nu weer een nieuwe te kopen, en deze in te ruilen... daardoor gaan de kosten iets omlaag... 💡

Electrisch rijden is geen optie... Het is eigenlijk relatief duur, en het ongemak van de kleine reikwijdte maakt hem onbruikbaar. Accu's snel laden is heel erg slecht voor de accu, waardoor deze veel sneller kapot gaat, en een accu is ook een duur onderdeel van die auto... kortom, dit heeft geen zin, misschien alleen voor kleinere boodschappenautootjes en om de kinderen naar het ijshockey te rijden (hmm hmm)...... maar niet om gewoon mee te rijden.

 

Hypocriet...??... tja, ik zou eerder realistisch zeggen. Het hele milieu-gedoe is een zeepbel die gecreëerd is om mensen meer te laten betalen voor alles en nog wat... de actie van "de overheid" is geslaagd, de dommen laten zich meeslepen, en roepen dat ze meer willen betalen... tot het uiteraard zover is..... tja.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2020 om 09:16, Sverige zei:

Een nieuwe auto is niet duurder dan een gebruikte. Dat heb ik vroeger ook al eens in een discussie voorgerekend... 

Het is mijn eigen ervaring, en ik reken dit soort dingen altijd erg goed door... Koop ik een auto, nieuw, schrijf ik hem in 10 jaar af. Na 10 jaar is de waarde voor mezelf 0. Afhankelijk van hoeveel km je rijdt, krijg je dan nog steeds wat geld terug, wat ik als subsidie voor mijn nieuwe auto bekijk... Rij je er langer mee, kan/mag het onderhoud en reparaties wat meer kosten, de afschrijving staat dan op 0.00 per jaar... Meestal rijd ik ca 12 jaar met een auto. Worden de kosten voor instandhouding te hoog, en ik bereken dat een nieuwe voordeliger wordt per jaar, moet je gewoon een nieuwe kopen.

Ik rijd Skoda Fabia... auto uit 2011... kostprijs in NL opgezocht, was destijds  ca 16000 euro. Voor mij een afschrijving van 1600 per jaar (10 jaar)... Koop ik deze auto nu als gebruikte auto in NL, zegt de ANWB dat hij ca 6 500 tot 7 000 euro zou kosten... de auto uit 2011 dus.... dan zie je al dat je langer met die auto moet gaan rijden om hem even voordelig te maken als de nieuw gekochte auto.

Bovendien zijn de onderhoudskosten van een auto de eerste 4-5 jaar een stuk lager dan de volgende jaren... dat voordeel geef je dan bij aankoop van een gebruikte aan de eerste eigenaar, jij gaat gelijk meer betalen.

In mijn ogen is het dus niet verstandig een gebruikte te kopen.

TENZIJ je een heel oud brik koopt, en er graag zelf aan sleutelt... ik ken ook een paar mensen die een oude volvo kopen voor heel weinig, en het ding dan in hun eigen schuur opknappen voor weinig geld... maar dat moet je kunnen en ook nog willen doen...

Feit is ook dat je het geld moet hebben om een nieuwe te kopen... heb je geen 16 ooo euro maar wel pakweg 6 000 tja, dan heb je weinig keuze.... maar heb je de mogelijkheid is een nieuwe volgens mij voordeliger... en bovendien is hij nieuw, wat gewoon fijner is... net als het kopen van een huis, wat voor mij nieuw ook fijner is dan een oud huis... maar dat is weer een andere discussie.

 

Nu ik dit soort dingen opgezocht heb, lijkt het eventueel voordeliger te kunnen zijn om nu weer een nieuwe te kopen, en deze in te ruilen... daardoor gaan de kosten iets omlaag... 💡

Electrisch rijden is geen optie... Het is eigenlijk relatief duur, en het ongemak van de kleine reikwijdte maakt hem onbruikbaar. Accu's snel laden is heel erg slecht voor de accu, waardoor deze veel sneller kapot gaat, en een accu is ook een duur onderdeel van die auto... kortom, dit heeft geen zin, misschien alleen voor kleinere boodschappenautootjes en om de kinderen naar het ijshockey te rijden (hmm hmm)...... maar niet om gewoon mee te rijden.

 

Hypocriet...??... tja, ik zou eerder realistisch zeggen. Het hele milieu-gedoe is een zeepbel die gecreëerd is om mensen meer te laten betalen voor alles en nog wat... de actie van "de overheid" is geslaagd, de dommen laten zich meeslepen, en roepen dat ze meer willen betalen... tot het uiteraard zover is..... tja.

Ik ben het wel met je eens, en ook met je conclusie.

Vooral omdat je zegt de Fabia nieuw gekocht te hebben en er nu al 12 jaar in rijdt. Mijn betoog ging vooral om mensen die om de 2 a 4 jaar nieuw kopen.

Zelf rijd ik een Peugeot 406 uit 1996. Ik heb die auto gekocht in 2009 voor 2500 euro, en rijd er nu dus 10 jaar en een paar maand mee. Afschrijving dus 250 euro per jaar.

Ik heb de auto gekocht met 125000 km, en nu zit ik op 260000 km. Het enige schokkende dat ik aan kosten heb gehad was een motorrevisie na een stukgelopen distributieriem.

 

Juist de enorme afschrijving van een nieuwe auto weerhoudt mij er van om nieuw te kopen. ( tenzij je dan 25 jaar door rijdt ).

Ik heb goede ervaringen met wat oudere auto's waarvan bewezen is dat het degelijke auto's zijn. Dan koop ik een luxe uitvoering die niet in de lease geweest is, maar van een gepensioneerd baasje. Vaak weinig kilometers en goed onderhouden. Het budget voor een auto is bij mij dan ook beperkt, anders zou ik best wel eens nieuw willen kopen en tot het laatst afrijden met een miljoen op de klok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-2-2020 om 23:40, gerrit B zei:

Overzienbaar of vooraf in te calculeren?

Gemiddeld wordt je auto zo rond de 12,5% per jaar minder waard in de 1e 7 jaar.

Rij je een luxere auto Van tussen de 40.000 en 50.000 dan schrijf je de 1e 2 jaar toch snel 8.000 tot 10.000 per jaar af, daarna zakt het wat maar na 4 jaar zal je toch 20.000 tot 30.000 bij moeten leggen en er zijn er heel wat die niet 4 jaar lang elk jaar even 6250 euro achteruit kunnen leggen.

Sterker nog er zijn er heel wat die zelfs geen auto van 6.250 euro hebben/ kunnen betalen.

Daarnaast zijn er ook heel veel die in een dikke auto rijden omdat ze die van de zaak "krijgen" maar valt "die zaak" weg (om wat voor reden dan ook) dan kunnen ze de auto inleveren en is er ook heel vaak geen geld om zelf zo'n soort auto te kunnen betalen.

 

Maar mijn accountant zegt altijd "koop je nieuw dan schrijf je af", "rij je oud dan betaal je onderhoudskosten" dus geheel nieuw koop ik niet maar wel jong met weinig kilometers en daarbij betrouwbaar. Betrouwbaar betekend vaak (niet altijd) ook minder onderhoudskosten en uiteindelijk een hogere inruilprijs als je weer een andere koopt.

Ik heb me ook wel eens later verleiden tot een leuke grotere Aziaat veel toeters en bellen, goedkoop in aanschaf, zeker betrouwbaar maar als je hem weer kwijt wil dan toch ook regelmatig meegemaakt dat men zegt "wij zijn niet geïnteresseerd in uw auto" of dat er wel een heel laag bod werd gedaan.

Ja, eens. Zo sta ik er ook in. Een kameraad van mij rijdt altijd nieuw en ruilt dan om de paar jaar in omdat hij dat ten eerste incalculeert en het geld er voor heeft, en ten tweede omdat hij geheel niet technisch is. En dat is net het verschil in benadering.

Op 1-2-2020 om 23:59, ceesv zei:

Dat dus.

 

Ik heb nagenoeg geen reparatie kosten, bij 4 - 5 jaar heb ik 180 - 200.000 km op de teller.

De kosten zijn daardoor vooraf te calculeren, en de restwaarde is nog behoorlijk.

Alternatief is doorrijden en t.z.t. voor kosten te komen staan.

Voordeel is dat ik in het laatste model rij en geen problemen heb met milieu zones.

Ook zijn nieuwere modellen zuiniger in het verbruik en hebben ze de laatste rij ondersteuning technieken aan boord.

 

En een DAB radio!

Dat je in 4 jaar bijna 2 ton aan kilometers maakt, is ook van belang. Dan sta je er heel anders in dan ik, die prive amper 20000 per jaar rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-2-2020 om 14:00, erwinnaar zei:

Alziendoog, mooie naam, van de Vrijmetselaars toch?

 

Mensen hebben een auto op de pof gekocht (van die reclames als Findio enz enz enz, leasen via werk of prive leasen tegenwoordig of zwart geld wit wassen..Men vergeet vaak dat het ding 22 uur per dag stil staat bij de meesten en daar men gewoon voor betalen moet. Krom dat die meest zware wagens de weg het meest belasten, veel banden vreten (zware wagens die met remmen en optrekken veel vergen) en dus fijnstof uitstoten en ondanks dat allerlei voordelen hebben wat centjes betreft.

Uiteraard bestaat electrisch rijden eigenlijk al meer dan 100 jaar en is het niet nieuw te noemen. Wordt nu wat opgeblazen allemaal maar uiteindelijk draait het gewoon om de centen en interesseert het de meesten voor de rest geen ene ruk. Worstje wordt voorgehangen door kabinet en toegehapt is er, straks krijgen de bezitters de rekening dubbel en dwars terug. 

 

Even alu hoedje op: slimme meters, zo goed als alles compleet digitaal en electrisch in huis tot en met auto en fietsen aan toe. Bankieren enkel digitaal binnen enkele jaren (Zweden) en men kan je op afstand zo 'uit' zetten....dus je auto kan je niet meer opladen thuis, je zit er koud bij, je kan niet meer cash betalen, totale controle dus op afstand. Hoedje af.

 

Ik (en vrouw) rijden ook electrisch. Helaas geen belastingvoordeel mogen genieten. Het betreft 2 tweedehands fietsen, dagelijks ingezet voor naar het werk (7 minuten fietsen). Auto staat wat te verpieteren. 

Dank je voor het compliment voor mijn naam! Ik heb niks met vrijmetselaars, ben eerder strikt calvinistisch.....

Het feit dat een wok als een oog in het heelal staart met een lullig LNB'tje op de neus en dan "alles" ontvangt van 36000 km hoogte fascineert me. Vandaar de naam.

 

Die nuchtere kijk die je hebt deel ik. Als ik 7 minuten fietsen van het werk woonde en alle familie in de stad had, dan ging ik ook fietsen. Of, en dat is eerlijker, ik zou gewoon de voorkeur geven aan de auto. Maar ik ga dan niet stom lullen hoe zuinig mijn auto wel niet is.

Nu woon ik buitenaf, dus heb wel een auto nodig. En ik denk dat ik met mijn 23 jaar oude middenklasser best duurzaam ben. Want daar ben ik me wel van bewust.

 

Waar ik nu tegen aan ga lopen, is dat er geen echte auto's meer gemaakt worden.

Het is allemaal hetzelfde qua interieur, hard plastic. Allemaal gepiep en gedoe als je je gordel niet omdoet etc, maar een asbak zit er niet in.

En kleine technische problemen zitten vaak in een simpel sensortje waar men dan wel dik geld voor vraagt.

Tot de jaren negentig had je auto's die spontaan weg roestten, en na 2000 nemen de technische storingen toe. In de jaren 90 bouwde men auto's die niet roesten, en niet in storing gingen vanwege de electronica.

 

Ik zou best een mooie auto willen, gemaakt van kunststofvezel, zo hard als staal, aangedreven door een waterstofmotor.

Electrisch rijden doet me nu nog denken aan de scootmobiel, en die hoop ik voorlopig niet nodig te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...