Ga naar inhoud


Nederlanders toch hypocrieten?


joker55

Aanbevolen berichten

Zo'n tesla rijdt toch wel erg fijn hoor!

Zelf heb ik een oude "mighty" ford diesel 150PK uit 2010 met een EGR klep die regelmatig verstopt raakt door het rustige rijden.

Maar ja, 1 op 25 moet ergens vandaan komen.

 

Zodra een elektrische auto met een actieradius van minimaal 1000 km op de markt komt, dan stap ik over.

Hoewel ik al lang geleden een manier heb bedacht om de actieradius van een elektrische auto met 200% te verhogen, heb ik dat nog niet in de praktijk gebracht.

In theorie zou ik een elektrische auto zelfs 5000km ver op een enkele lading kunnen komen onder ideale omstandigheden, maar het ontbreekt mij aan tijd om het te bouwen en uit te testen.

 

  • Haha 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-2-2020 om 22:34, drz zei:

Zo'n tesla rijdt toch wel erg fijn hoor!

Zelf heb ik een oude "mighty" ford diesel 150PK uit 2010 met een EGR klep die regelmatig verstopt raakt door het rustige rijden.

Maar ja, 1 op 25 moet ergens vandaan komen.

 

Zodra een elektrische auto met een actieradius van minimaal 1000 km op de markt komt, dan stap ik over.

Hoewel ik al lang geleden een manier heb bedacht om de actieradius van een elektrische auto met 200% te verhogen, heb ik dat nog niet in de praktijk gebracht.

In theorie zou ik een elektrische auto zelfs 5000km ver op een enkele lading kunnen komen onder ideale omstandigheden, maar het ontbreekt mij aan tijd om het te bouwen en uit te testen.

 

Heb je Elon al ff berichtje gedaan? Of zal de eerste de beste die dit voor elkaar krijgt zomaar verdwijnen...? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het principe is al een paar duizend jaar oud. Al in de romeinse tijd waren mensen al druk bezig met het experimenteren en bouwen van eeuwig rijdende voertuigen.

Voor de rest wijdt ik mij er nog niet over uit, te meer omdat ik weet of het wel werkt....of te beperkt werkt waarbij de kosten de baten niet drukken.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2020 om 22:34, drz zei:

Zo'n tesla rijdt toch wel erg fijn hoor!

Zelf heb ik een oude "mighty" ford diesel 150PK uit 2010 met een EGR klep die regelmatig verstopt raakt door het rustige rijden.

Maar ja, 1 op 25 moet ergens vandaan komen.

 

Zodra een elektrische auto met een actieradius van minimaal 1000 km op de markt komt, dan stap ik over.

Hoewel ik al lang geleden een manier heb bedacht om de actieradius van een elektrische auto met 200% te verhogen, heb ik dat nog niet in de praktijk gebracht.

In theorie zou ik een elektrische auto zelfs 5000km ver op een enkele lading kunnen komen onder ideale omstandigheden, maar het ontbreekt mij aan tijd om het te bouwen en uit te testen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten de grote jongens van de olie maatschappijen er maar niet achterkomen er is in 1934 al een man uit wolvega opgepakt die een brandstofloze motor had ontwikkeld die hebben ze gedwongen laten opnemen in een gekkenhuis , toen hij later thuis kwam was motorblok en aantekeningen weg maar zat er warmpjes bij (financieel ) u bent gewaarschuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, peterp zei:

Laten de grote jongens van de olie maatschappijen er maar niet achterkomen er is in 1934 al een man uit wolvega opgepakt die een brandstofloze motor had ontwikkeld die hebben ze gedwongen laten opnemen in een gekkenhuis , toen hij later thuis kwam was motorblok en aantekeningen weg maar zat er warmpjes bij (financieel ) u bent gewaarschuwd

Daar heb ik ooit van gehoord. Is hiervan nog iets terug te vinden of was het een broodje aap verhaal?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2020 om 16:04, edbe zei:

allemaal hyprocrieten zijn het.....kijk eens naar schiphol....

 

Als je het mag geloven dan stoot 1 opstijgende 747 net zoveel fijnstof uit als 1 miljoen vrachtwagens met roetfilter.

Bedenk je dan dat er elke 30 sec een vliegtuig opstijgt en dan toch de auto/vrachtwagen als vervuiler aangemerkt wordt en terug moet naar 100KMH en het vliegverkeer gewoon op dezelfde manier door kan gaan en alleen Schiphol zelfs al met 45.000 vliegbewegingen per jaar wil groeien dan moet er toch ergens iets niet kloppen aan het verhaaltje wat ons voorgehouden wordt.

 

Wat mij opvalt is dat de vervuiling maar tot 3000 voet (914m) wordt gemeten terwijl de meeste grote vliegtuigen op 10.000m en hoger overkomen en ook de gemiddelde vlieghoogte boven Europa tussen de 3000 en 8000 voet zit.

Een hoogte waar vervuiling juist een veel groter effect heeft op het alom genoemde boeikast effect en waarvan er beweerd wordt dat de uitstoot op die hoogte een factor 10 meer invloed heeft dan dezelfde uitstoot aan de grond.

 

Hoe men in den Haag dan het vliegverkeer buitenschot kan blijven houden is mij een raadsel.

 

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, peterp zei:

......die hebben ze gedwongen laten opnemen in een gekkenhuis...

Daar heeft mijn huidige vrouw al voor gezorgd...

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen haal 1000 van die vliegtuigen door de shredder en het CO2 en stikstof probleem is voor nu direct opgelost.

 

Op de lange termijn verwacht ik dat je er niet aan ontkomt om een persoonlijk CO2/stikstof budget te krijgen.

Zolang je dat niet opmaakt is er niets aan de hand en kun je rijden en vliegen wat je wilt, kom er boven dan ga je flink extra betalen.

Op deze manier worden de veelgebruikers ook evenredig belast, wordt een ieder bewust van welke handeling welk gevolg heeft en wordt het gehele probleem niet alleen bij een bepaalde groep neergelegd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2020 om 16:44, Mojo zei:

Daar heb ik ooit van gehoord. Is hiervan nog iets terug te vinden of was het een broodje aap verhaal?

 

Gelezen op auto motor klassiker,zal kijken of ik het nog op de pc hebt staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...