Ga naar inhoud


Nederlanders toch hypocrieten?


joker55

Aanbevolen berichten

Het is weer heel duidelijk: Nederlanders blijven nederlanders..... Was eerst al zo toen er vrij veel fiscale voordeel was bij zakelijk rijden van een V60 - D6 PIH. Toen deze wat minder was, stortte de markt een beetje in met die PIH's. Vorig jaar werden er gigantisch veel Tesla's 3 verkocht, wel 30.000 stuks, mede door de fiscale voordelen. Ze stonden zelfs op nummer 1 in de verkoopaantallen. Het fiscale voordeel is per 1 jan verdwenen, en wat zie je: de verkoop is compleet ingestort. In de maand jan zijn er nog maar 36 stuks verkocht. Hoezo wil Nederlanders groen rijden? Nee, ze willen goedkoop rijden! Stelletje hypocrieten zijn we ook, hoor. Maar op deze manier is ook de overheid niet lekker bezig, jammer dat het ook bij de overheid niet om het milieu gaat, maar uiteindelijk om geld: "wat schuift het?"...… bij de bekende melkkoe wat de auto is en blijft.. Bijv: LPG de schoonste fossiele brandstof, het meest belast. Waterstof (ligt ook aan hoe je het opwekt) het schoonst, maar wordt niet bekend bij het grote publiek, en gepromoot.. Elektrisch, als je alles bij elkaar optelt, een van de meest vervuilende manier, mn door de verwerking van de accu's,

 

bron: https://www.ad.nl/auto/verkoop-tesla-3-duikelt-van-12-000-naar-36-stuks-per-maand~addadd59/

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als het AD al een waardevol artikel brengt dan is dat wel één uitzondering

als jij je met die vraag plaagt heb ik wel met je te doen

 

verder is het zo dat elk belastingvoordeel door alle wereldburgers meteen aangegrepen wordt

idem dito de vliegreizen waar geen kerosine belasting op geheven wordt

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezoo hypocriet? Zeggen al die electrorijders dan dat ze het voor het millieu doen. Volgens mij puur voor de centen. Ik zou zelf in een Marauder rondrijden indien dit het goedkoopst zou zijn.

 

Maar dat de overheid wederom geld uitdeelt aan de elite is natuurlijk minder.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, moonchild zei:

Zeggen al die electrorijders dan dat ze het voor het millieu doen. Volgens mij puur voor de centen

En wat te denken van al die LPG rijders!! Nou dat zal ik vertellen: Het is heeeeeerlijk. Het verbruik is ongeveer 25% hoger en daardoor geen verlies van vermogen. Aan belasting mag ik €40,00 per maand meer betalen (totaal €110,00)  maar het tanken scheelt zo'n €1,00 per liter in Nederland en zo'n  €1,25 per liter als ik in België tank. Het inbouwen van de gasinstallatie kostte mij 9 jaar geleden €1600,00 en had ik er binnen 9 maanden uit. De beste beslissing die ik ooit genomen heb. Niet voor het milieu (hoewel ik wist dat het schoner was) maar puur voor de poen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een schone cat. 6d diesel, en met mijn te overbruggen afstanden is elektrisch geen optie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb een schone cat. 6d diesel, en met mijn te overbruggen afstanden is elektrisch geen optie.

Voor mij is de langste afstand die ik afleg ook geen optie voor elektrisch maar geloof mij ook elektrisch rijden gaat duurder worden in stroom en belasting.

Bovendien geef ik niet meer dan 4 a 5000 euro uit voor en andere auto

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De geschiedenis herhaalt zich, wanneer er genoeg van zijn verkocht wordt er belasting op geheven.

Die hybride suv's zijn ook allemaal geëxporteerd naar het buitenland nadat de subsidie termijn beëindigd was.

 

Ik zag deze week, dat mijn model diesel ondertussen ook leverbaar is als mild-hybride, 190 pk diesel vermogen en...

een 48 Volt 8 kW. elektro ondersteuning.

Bij accelereren krijg je dan wat extra vermogen analoog aan de Formule 1

Het diesel verbruik daalt dan ongeveer 0,3 liter/100 km.

 

Op zich maakt het de wagen marginaal zuiniger, en wordt de uitstoot gering verminderd, maar voor de verkochte auto's helpt het om het  vereiste gemiddelde verbruik van de vloot omlaag te brengen.

 

Dat scheelt de fabrikant in de boete die jaarlijks moet worden opgehoest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb een schone cat. 6d diesel, en met mijn te overbruggen afstanden is elektrisch geen optie.

Niemand neemt jou iets kwalijk. Maar heb je ook een cadeautje uit Den Haag gehad? 

 

Ik ga nu met een fiets van 2500 euro met trapondersteuning naar mijn werk, bijdrage uit DH was nul.

 

Geef dan iedereen een eigen budget voor zogenaamde millieuvriendelijke acties. Straks krijgen we nog subsidie voor partikelfilters bij yachten met dieselmotoren langer dan 80 meter door homo Rutten en zn maten.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, moonchild zei:

door homo Rutten

Ik weet niet of hij homo is (ik heb een vermoeden van wel) maar ik denk dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Ook als hij/zij nog in de kast zit.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, moonchild zei:

Gaat niet over de geaardheid van Rutten maar over zijn gedrag. Geen idee of hij mannen lekker vindt. Homos zijn ok maar Rutten niet.  zijn handelen is uiterst verwerplijk..

Niet alleen zijn handelen want bedenk; voor elk idee heeft hij een meerderheid nodig.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een meerderheid als je eigen principes/overtuiging er telkens aan gaan. Hij lijkt er juist van te genieten als hij zogenaamd met zn broek op de enkels voorovergebogen op een tafel gaat liggen. Zo komt hij over op mij. Ik kan niets aan deze subjectieve indruk doen :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, moonchild zei:

Wat is een meerderheid als je eigen principes/overtuiging er telkens aan gaan. Hij lijkt er juist van te genieten als hij zogenaamd met zn broek op de enkels voorovergebogen op een tafel gaat liggen. Zo komt hij over op mij. Ik kan niets aan deze subjectieve indruk doen :D

Ja, ik snap het wel😂. Maar dan zijn er wel een hoop homo's in Den Haag.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Mojo zei:

Voor mij is de langste afstand die ik afleg ook geen optie voor elektrisch maar geloof mij ook elektrisch rijden gaat duurder worden in stroom en belasting.

 

In Dld wil men het tarief voor elektrisch laden aan de pomp op 76 cent per KwH zetten.

BMW geeft daar dacht ik iets van 35% korting op en bij Mercedes 50% korting. Heb je dus geen BMW of Mercedes dan mag je het volle pond gaan betalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

 

In Dld wil men het tarief voor elektrisch laden aan de pomp op 76 cent per KwH zetten.

BMW geeft daar dacht ik iets van 35% korting op en bij Mercedes 50% korting. Heb je dus geen BMW of Mercedes dan mag je het volle pond gaan betalen.

Ik weet niet wat het verbruik per km/Kwh is. Nu moet ik ook na zo'n 450km 47 liter LPG "opladen".

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...