Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, ceesv zei:

Even in Duitsland tanken is niet meer toegestaan.

 

Omdat Duitsland Nederland, met uitzondering van de Provincie Zeeland en Limburg, als risicogebied heeft ingeschaald, is vanuit Nederland inreizen aan strenge regels gebonden.

Voor Nederlanders is het niet toegestaan even in Duitsland te gaan tanken.

 

Wie naar Duitsland wil moet een actuele negatieve coronatest kunnen laten zien of tien tot veertien dagen in quarantaine gaan.

Dat geldt ook voor Duitsers die uit Nederland komen.

 

Grenspendellaars die over de grens werken moeten zich aanmelden bij een Duitse GGD, wanneer bij een controle blijkt dat men niet aan de voorschriften voldoet loopt men kans op een forse boete.

 

 

Mwah dan shoppen we toch even niet over de grens, om de volgende keer weer met een kofferbak vol met sterke drank terug te keren.

 

 

1 minuut geleden, mereltje zei:

Noordrijn-Westfalen maakt een uitzondering

In onze buurdeelstaat Noordrijn-Westfalen gelden echter een paar uitzonderingen. Zo hoeven mensen die op doorreis zijn naar een ander land niet getest te zijn en datzelfde geldt voor grenswerkers.

In de laatste update van het coronaprotocol is er ook een uitzondering gemaakt voor mensen die minder dan 24 uur in de deelstaat verblijven. Dat is dus goed nieuws voor als je alleen even een volle tank wil halen.

 

bron omrooep Gelderland

 

Je was me net voor ;)

 

Dan wordt het binnenkort de kofferbak en de tank weer vol te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
2 minuten geleden, mereltje zei:

Noordrijn-Westfalen maakt een uitzondering

Noordrein-Westfalen grenst aan Limburg, en Limburg is op dit moment nog geen risico gebied.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wou jij dan? Dat we in de hele EU dezelfde regels hanteren terwijl omstandigheden totaal verschillend kunnen zijn? Wij hebben in ons kleine Nederland toch ook aparte veiligheidsregios?

Laten we de maatregelen s.v.p. niet groter maken dan nodig.

 

En wat Limburg en Nordrhein-Westfalen betreft: de desbetreffende situatie is toch transparant? 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, ceesv zei:

Noordrein-Westfalen grenst aan Limburg, en Limburg is op dit moment nog geen risico gebied.

 

 

En aan Gelderland en Overijssel

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kiekiek zei:

 

Kan ik me echt heel goed voorstellen. Als wij met vakantie gaan houden we er zelfs rekening mee met de keuze waar we heen gaan. Het is net een hele meute alcoholisten. Dit jaar waren we verdoemd tot de Algarve waar normaal gesproken 90 % Britten zitten. Gelukkig viel het mee toen wij er waren.

 

Ik heb een buurvrouw (grietje van 23), die op de corona afdeling in Nijmegen werkt. Die houdt er prive geen rekening mee als ik haar zo hoor.

Elkeen moet uitmaken voor zichzelf hoe ver hij gaat. Ik hou me aan de regels.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar vanuit die gebieden gelden de strengere regels wel.

 

Die aktuellen Quarantänemaßnahmen gelten für Einreisende aus einem durch das Robert Koch Institut ausgewiesenen Risikogebiet. Eine 14-tägige Quarantäne wird somit Einreisen aus Ländern oder Regionen angeordnet, die ein Risiko darstellen. Es bestehen Ausnahmen und die Möglichkeit einer Verkürzung durch einen Coronatest. Wenn Sie in den Niederlanden, außer den Provinzen Limburg und Zeeland, waren, beachten Sie bitte, dass diese Regionen Risikogebiete sind! Wer in Zeeland oder Limburg war oder wohnt, kann aktuell ohne Probleme nach Deutschland reisen.

 

De huidige quarantainemaatregelen zijn van toepassing op reizigers uit een door het Robert Koch Instituut 
aangewezen risicogebied. 
Er wordt daarom een 14-daagse quarantaine voorgeschreven bij landen of regio's die een risico vormen. 
Er zijn uitzonderingen en de mogelijkheid van een verkorting door een coronatest. 
Bent u in Nederland geweest, behalve de provincies Limburg en Zeeland, houd er dan rekening mee 
dat deze regio's risicogebieden zijn! Iedereen die in Zeeland of Limburg is of woont, 
kan momenteel zonder problemen naar Duitsland reizen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

Nederlanders reizen graag naar corona-gebieden "waar ze meer mogen" en zo wordt dat gebied vanzelf snel "rood"... 🥳

 

Vooralsnog gaan de duitse kerstmarkten en carnaval niet door. Kan nog wel een dingetje gaan worden met de kerst in aantocht. Wat is het? Maximaal 3 bezoekers in huis? Het begint onnavolgbaar te worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kiekiek zei:

 

Vooralsnog gaan de duitse kerstmarkten en carnaval niet door.

 

Duitse kerstmarkten gaan vooralsnog WEL gewoon door. Was vorige week in het nieuws.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, ceesv zei:

Maar vanuit die gebieden gelden de strengere regels wel.

 

In dat geval wordt het allemaal wel heel erg wazig.

Laten we zeggen dat ik in Gronau staande word gehouden.

Wie gaat dan bewijzen dat ik niet in Venlo de grens ben overgegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, johnno zei:

In dat geval wordt het allemaal wel heel erg wazig.

Laten we zeggen dat ik in Gronau staande word gehouden.

Wie gaat dan bewijzen dat ik niet in Venlo de grens ben overgegaan?

 

Ik ben gisteren met familie daar in Staphorst naar de kerk geweest, super gezellig, we hebben 2 uur samen gezongen en wil zo bij Venlo de grens oversteken. Moet ik verzwijgen dat ik in Staphorst ben geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland wordt de wet nog gehandhaafd.

Dat heeft zin, kijk maar naar de actuele corona cijfers.

 

De Duitse politie kijkt naar je geregistreerde woonplaats en neemt dat als grondslag.

 

Het gaat er niet om waar je de grens over gaat, het gaat erom of je uit een risico gebied komt.

 

Iemand uit Eindhoven welke in Venlo de Nederlands - Duitse grens passeert is het haasje bij controle.

 

En de bedragen welke in de Bussgeldkatalog Corona staan laten aan duidelijkheid niets te over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...