Ga naar inhoud


Verdwijnen Discovery, Eurosport etc.


el  renegade

Aanbevolen berichten

Dat ze bij M7 voor een moeilijke keuze staan is duidelijk, schoppen ze Discovery eruit verliezen ze klanten, betalen ze de hoofdprijs gaan klanten vermoedelijk een prijsverhoging van hun abonnement tegemoet, dat tot opzeggingen zal leiden.

In elk geval staat Discovery sterker dan we vermoeden, alle grote satelliet providers hebben het Discovery aanbod in hun pakket met uitzondering Bis, Canal+ France, Cosmote en Dolce TV.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja voor nu hebben de andere aanbieders het nog in het pakket tot ook bij hun het kontrakt afloopt. Discovery is niets anders dan een pakket met herhaal zenders met een pakket hele irritante reclames ertussen. Ik persoonlijk gaat dat echt niet missen. En als ik naar de toekomst kijk en nadenk komt er een dag dat het pakket van de satelliet er enkel nog maar is met de standaard zenders dus maximaal 15 a 16 zenders en de rest aan extra zenders en pakketten  worden dan enkel online aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, mebo870 said:

In elk geval staat Discovery sterker dan we vermoeden, alle grote satelliet providers hebben het Discovery aanbod in hun pakket met uitzondering Bis, Canal+ France, Cosmote en Dolce TV.

Laat nou Canal+ France eigenaar zijn van M7...

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Terradon

Dat vraag ik al jaren. Seca heeft 64 bits voor de PBM en Viaccess heeft 255 Classes dus technisch geen enkel probleem. Probleem is dat ze het niet WILLEN. Ze verdelen de pakketten zodanig dat jouw pakket slechts een paar favorieten heeft. Anders raken ze de pulpkanalen niet kwijt. Anders betaalt geen hond meer voor die niche kanalen. Wil je AL jouw favoriete zenders dan moet je het Super-Dooper Mega Top pakket nemen.... KASSA! Geld...Geld...Geld ..... Al jouw geld... Die rupsen hebben nooit genoeg... Greed is Good... OPM is even better!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat tv a la carte - abonneren per zender - gaat er ook uiteindelijk komen. Bereidt jezelf daar maar alvast op voor. En daar ga je niet vrolijk van worden. Het gaat namelijk buiten de traditionele distributeur om.

 

Je zit het nu al voorzichtig opkomen. Distributeurs en contentaanbieders liggen constant met elkaar in de clinch. En steeds doen beide partijen water bij de wijn. Daar willen vooral contentaanbieders vanaf. Dus promoten ze nu meer en meer de eigen online dienst. Over een aantal jaar gaat dit uiteindelijk de nieuwe manier van tv kijken worden. Dus dan ga je bijvoorbeeld voor het totale Discovery pakket - de combinatie Dplay en Eurosport Player - gewoon 80 euro per jaar exclusief je internetverbinding betalen. Wil je NPO kijken dan kost je dat drie euro per maand, de combinatie NPO, RTL en Talpa acht eurootjes per maand. En uiteindelijk wordt tv kijken onder de streep veel en veel duurder.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Terradon zei:

De lokale provider is juist diegene die de problemen maakt in mijn optiek ik denk persoonlijk dat een content aanbieder gebaad is bij klanten zonder nog eens een uitzuiger er tussen ...  

De lokale provider die pakt een winstmarge van tussen de 20 en 25 procent bij een abonnement met tv en internet. T-Mobile en prijsvechters komen soms zelfs ver onder de 20 procent uit. Een provider die alleen een tv-pakket aan jou verkoopt haalt deze percentages niet. De zijn contentaanbieders van met name de favoriete en bekende zenders die met steeds hogere financiële eisen komen waardoor tv-pakketten duurder worden.

 

En omdat lokale providers ook niet doof zijn voor de klaagzang van klanten maken ze nu andere besluiten. De hogere inkoop wordt nog slechts deels gecompenseerd door prijsverhoging. Het andere deel wordt afgedekt door bezuiniging op het zenderaanbod. Minder zenders dus. In dit geval is voor M7 nu de grens bereikt en willen ze niet de hoge doorgiftevergoeding die Discovery vraagt nog langer betalen. Daarbij speelt op de achtergrond nog wel een strijkje tussen de nieuwe eigenaar Canal+ en Discovery mee.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het eens economisch bekijken en dan wel heel eenvoudig want dat is het uiteindelijk namelijk wel de complicatie word gevormd door aan de ene kant content aanbieders en aan de andere kant providers en allemaal willen ons geld terug naar mijn voorbeeld als ik naar de supermarkt ga voor een liter melk of ik ga naar een melk producerende  boer hier vlakbij waar zou dan de melk duurder zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-5-2020 om 10:55, Tonskidutch zei:

bron a.u.b.

 

 

 

Kom op zeg.  Algemeen bekend

Dat is altijd al geweest en op ieder duitse mediasite of Satforum te vinden.

Als je perse een bron wil  "Der Tagesspiegel"

Citaat

"An erster Stelle steht weiterhin das Satellitenfernsehen, das.. auf einen Marktanteil von 45,6 Prozent kam. Das Kabelfernsehen folgt mit 42,2 Prozent"

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Satwatcher zei:

Alleen werkt het in de tv-distributiewereld heel anders. Je ziet dat de propositie Dplay en Eurosport Player bij Discovery (de boer in jouw voorbeeld) juist veel duurder kost. 

Volgens mij gelden nog steeds dezelfde economische regels hoor gewoon vraag en aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet het met satwatcher eens zijn maar Discovery heeft wel de betere kaarten, bij Ziggo en Fox Sports is dat andersom want Ziggo kan prima zonder Fox Sports en het zal tijd worden dat die een lesje geleerd krijgen want dankzij al die eredivisie belasting is al deze ellende begonnen.  Nu denkt elke content boer dat ze het mes op de keel kunnen zetten en wij als klant krijgen de rekening.   

 

Maar Discovery en/of eurosport kanalen wordt door een veel bredere groep bekeken. Als M7 die er uit gooit is hun product een stuk minder interessant en wat ook meespeelt is dat M7 zelf enorm graait. De prijzen die zij rekenen en wat je er voor krijgt en de methodes die ze toepassen zijn onproportioneel en dan kun je zeggen, ja maar satelliet is duur en dat zal best maar ik ben er van overtuigd dat ze daar nog genoeg geld binnen harken om eventuele extra kosten die Discovery vraagt uit hun eigen zak op te vangen.    

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...