Ga naar inhoud


Winkelwagentje in beeld.


Con

Aanbevolen berichten

Het komt nog al eens voor dat ik willekeurig ineens een

venstertje te zien krijg met "In winkelwagen".

 

Soms in een browser, ook in bijvoorbeeld Excel of

een ander programma.

 

Wie weet wat dat daar de oorsprong van is?

image.png.b09bae378a1925bacc82138aadfecf44.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@con,

 

Kun je wat specifieker zijn want hier kunnen we helemaal niks mee, wat draai je allemaal ?   En post is een volledig screenshot liefst zonder persoonlijke informatie

 

Het kan spyware of een progje  zijn dat op de achtergrond draait maar zonder enige informatie is het allemaal gokken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Codx zei:

@con,

 

Kun je wat specifieker zijn want hier kunnen we helemaal niks mee, wat draai je allemaal ?   En post is een volledig screenshot liefst zonder persoonlijke informatie

 

Het kan spyware of een progje  zijn dat op de achtergrond draait maar zonder enige informatie is het allemaal gokken.

 

Nee, ik kan niet veel specifieker zijn dan dat ik als was.

Ik heb een calculatietool geschreven en ik kreeg van een gebruiker deze melding, hetgeen mij niet

vreemd was, ik krijg soms willekeurig ook die melding zoals ik al schreef ook als ik gewoon aan

het surfen ben.

 

Maar goed, hier een groter screenshot, meer heb ik niet.

image.png.064ce061a827e94431d9cbd6c908abe2.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, drz zei:

Is het er ook nog wanneer je alle browsers afsluit?

 

 

Dat weet ik niet, het komt niet vaak voor.

Zal, als het nog een keer gebeurd mijn cache

eens legen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, drz zei:

Vraagje tussendoor: Heb je Chrome als browser?

 

Ik wel, weet niet of de gebruikers Chrome gebruiken.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.. Het is een wilde gok maar niet zomaar ergens op gebaseerd want ik heb een theorie.

Wanneer je je browser afsluit, alle browsers dus ook edge/exploren/firefox indien aanwezig, en de melding van het winkelwagentje blijft, zou je chrome compleet kunnen verwijderen van je pc, vervolgens de pc herstarten.

Daarna nog eens kijken of de melding wegblijft.

 

Mocht je het internet op willen, gebruik dan tijdelijk even een andere browser.

 

Wanneer het winkelwagentje evengoed door je applicaties verschijnt, gaan we een stap verder.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dan sowieso wachten dat het weer een keer verschijnt.

De gebruiker had het één keer vorige week en niet

reproduceerbaar. Dat geldt voor mij ook, ik heb het ongeveer

3 keer gehad maar ook niet reproduceerbaar. Dus ik zal

moeten wachten tot het terugkomt.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er een klein stukje script ergens in het videogeheugen blijft hangen.

Kun je er ook op klikken?

..enne, updaten, updaten en updaten!! Zorg dat altijd je drivers en app's up to date zijn.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...