Ga naar inhoud


De horeca opende terug, wie is vandaag in NL op café geweest? Viel dit mee?


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

In NL kon wie wou al terug gaan genieten van de terrasjes en de café's, want vandaag om 12.00u opende de horeca in NL de deuren weer.

Was er iemand van de leden als eens terug op café geweest vandaag, hoe verliep alles?

De 1,5m afstand blijft behouden zeker, is het verplicht om een mondmasker te dragen of latexhandschoenen aan te hebben?

Ik ben eens benieuwd want hier in België moeten we met z'n allen nog effe wachten tot volgende maandag 8 juni, dan zou hier de horeca terug de deuren openen.

Ik heb al gelezen dat er gereserveerd zou moeten worden en als je aankomt is er een kort gesprek, of je je gezond voelt en misschien zelf je drank inschenken en geen cash betalingen maar met de bankkaart.

Benieuwd wat de Nederlanders vonden van hun eerste dag terug naar de horeca.

Ik laat zeker ook iets weten hoe het hier in België was, op 8 juni.

Als ik op café ga drink ik graag een glaasje witte wijn deze kost €3 voor een glas van 0.25cl, een gewoon pilsje (Jupiler €2), is dit ook zo in NL?

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog geen behoefte aan gehad. Eerst even de kat uit de boom kijken voor een paar weken.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Timm1983 zei:

Als ik op café ga drink ik graag een glaasje witte wijn deze kost €3 voor een glas van 0.25cl, een gewoon pilsje (Jupiler €2), is dit ook zo in NL?

Timm1983

- je moet de zitplaats betalen en dan de consumptie op terras

- in de meeste café's moet je verplicht mondkapje op en het aantal bezoekers is begrensd tot 10 man excl personeel (waarbij je maar met maximaal 4 mensen samen mag komen)

- enkele café's hebben alleen een terras omdat ze te klein zijn voor die 1,5 meter afstand aanhouden onderling (zoals de Moriaan in de Stokstraat te Maastricht)

= gemiddeld is een glaasje open witte wijn 5,50€

= gemiddeld is een pilsje 3,50€

= de zitplaats kost 5€ per tafel

{ sommigen hebben een 06 nummer voor reserveren opgehangen }

allemaal hedenochtend tijdens het wandelen om 7:00uur gezien in het centrum

dus weinig kans dat ze me der zien

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht nog wel even tot die 1,5 meter flauwekul over is. Het restaurant met terras is altijd erg gezellig bij ons in het dorp. Zat er vaak wekelijks voor een lunch of diner maar zo is er geen ruk meer aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen Duvel, daar donder ik altijd van in slaap. En er is zoveel moois te zien op het terras. Is rokjes dag al geweest trouwens?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

de zitplaats kost 5€ per tafel

Nou , dank je wel , dan mogen & kunnen ze den hoogste boom in , letterlijk & figuurlijk !!

  • Bedankt 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

= de zitplaats kost 5€ per tafel

 

ehhh...watte?  Is dat weer wat nieuws?

Over mijn lijk dat ik dat betaal.

Laten ze maar € 10 voor een asbak verlangen. Maar niet voor een tafel.

Dat soort oplichterij hebben we hier niet in de Emiraten.

 

5 € per tafel..??  En hoeveel betaal je dan voor de stoel? Van mij komt er dan ook geen tip meer. Kunnen ze vergeten.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 euro per tafel? Is dat met of zonder consumptie?

Ik neem mijn eigen tafel wel mee dan.. :D

  • Haha 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...