Ga naar inhoud


Touch screens


astro iris

Aanbevolen berichten

Zit er al een tijdje mee, maar misschien vind ik de oplossing hier op dit forum. Ik heb problemen met touch screens. Vaak reageren die traag of niet bij aanraking,  ooit heeft iemand mij gezegd dat het aan mijn droge huid lag. Foto's nemen met smartphone lukt slecht, doordat ik verschillende keren moet aanraken, waardoor foto's vaak onscherp zijn door beweging. Ook in de bank moet ik vaak meermaals een "touch" doen voordat  het scherm reageert.  Is vervelend, hoe kan ik dit oplossen en zijn er hier nog die dit probleem hebben?

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook daarom heb ik geen smartphone, altijd met dat pennetje zeulen vind ik maar niets. Moet zeggen met heel die corana crisis en vaak handen ontsmetten, is de toestand nog slechter geworden. Soms eens likken aan vingertoppen lukt het even, maar met die corona is dat toch niet aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het aan een te droge huid is weet ik niet.

Ik heb altijd problemen met met die touch buttons in de infra rood sauna's.

Daar lijkt het logisch dat je huid uit droogt en de knop niet meer werkt.

Maar als ik onder de regendouche sta die ook weer met dezelfde soort knoppen aangaan werkt dit ook weer eens niet. Dan sta je daar in je blote kont te wachten tot iemand anders op die knop drukt

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acceptgirokaart gebruiken, fototoestel kopen, contactloos betalen of uw partner vragen cash pinnen. Of laat 1 nagel langer groeien en gebruik die als pen, u zegt dat u geen smartphone heeft en ik antwoord op penthe zegt u er geen te hebben? Ik denk dat het analoge tijdperk u beter paste met dit soort zaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee smartphone heb ik niet wegens die reden, op ander digitaal gebied ben ik wel mee,. Digitaal fototoestel, home banking,  contactloos betalen, DAB internet radio, DVB-T2, labtop enz., maar wel nog een nokia. Paar keer de dochters smartphone, vandaag nog, geprobeerd maar foto's maken en en apps aantikken.... hopeloos.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan mooie lastig probleem.

 

En iets om je vingertop doen, stukje ballon of zo? Iets van rubber? Of stukje plastic huishoudfolie? Of zo'n latex handschoen?  

Of je schermpjes eens afplakken met 1 of andere klevend (beschermend) folie waar die wel pakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zogenaamde capacitieve touchscreens moet je huid elektriciteit kunnen geleiden. Bij sommige mensen werkt dat blijkbaar niet zo goed. De enige oplossing die ik ken is door gebruik te maken van een stylus. Mijn vrouw had het probleem dat ze nooit een goede vingerafdruk had voor Touch ID bij de iPhone. Konden we uiteindelijk alleen oplossen met een iPhone met Face ID. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken dit probleem van de machine in de supermarkt waar je de flessen inlevert: de knop voor uitbetaling is via touchscreen.
Bij mij doet die het niet, behalve als ik met mijn andere hand de metalen kast van de machine vastpak.

Dus vraag ik me af: als @astro iris bijvoorbeeld met één hand een CV-radiator vast houdt, en dan met de andere het touchscreen bedient, is het probleem er dan ook?
(of met blote voeten in de badkamer op de tegels staan en dan proberen)

 

Werkt het dan wel dan ligt het aan je schoeisel: die isoleert je en dat verklaart ook dat je last hebt van statische ladingen...

aangepast door Verrekijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het probleem ook, moet soms 10x "drukken", aan m'n vinger likken.

Het is een geleidingskwestie en ik denk niet aan statische electriciteit want dat werkt prima bij droogte en als ik dan een kat aai en vervolgens z'n oor aanraak krijgen we beiden een pets.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2020 om 23:20, astro iris zei:

Zit er al een tijdje mee, maar misschien vind ik de oplossing hier op dit forum. Ik heb problemen met touch screens. Vaak reageren die traag of niet bij aanraking,  ooit heeft iemand mij gezegd dat het aan mijn droge huid lag. Foto's nemen met smartphone lukt slecht, doordat ik verschillende keren moet aanraken, waardoor foto's vaak onscherp zijn door beweging. Ook in de bank moet ik vaak meermaals een "touch" doen voordat  het scherm reageert.  Is vervelend, hoe kan ik dit oplossen en zijn er hier nog die dit probleem hebben?

Ik zou een fototoestel kopen.

 

Ik ben zelf van de generatie die niets heeft met die touch screens.

Ik heb er in mijn werk mee te maken, maar hopeloos.

Mijn telefoon is dan ook lekker een oud exemplaar met druktoetsen, alleen bellen en sms, en. Heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Alziendoog zei:

Ik zou een fototoestel kopen.

 

Ik ben zelf van de generatie die niets heeft met die touch screens.

Ik heb er in mijn werk mee te maken, maar hopeloos.

Mijn telefoon is dan ook lekker een oud exemplaar met druktoetsen, alleen bellen en sms, en. Heerlijk.

Fototoestel heb ik en voor de rest net als jou. Trouwens al wat uitgetest, er zei iemand hier, "eens een andere vinger gebruiken", wel iedere vinger plus de duim hetzelfde resultaat... nopes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...