Ga naar inhoud


Irriterende reclame


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

De vraag is hoeveel bestaansrecht hebben dit soort stations nog in de toekomst, als je naar de jeugd kijkt denk ik helemaal niet, die weten niet eens wat TV kijken is.

Lost zich in de komende jaren vanzelf op TV kijken heeft weinig toekomst op de huidige basis.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me vergissen want soms laat m'n geheugen me in de steek, altijd al gehad en af en toe helaas, maar ik meen me te herinneren dat je lang geleden het standaard setje zenders had waar je standaard voor betaalde en dat je toen de commerciëlen kreeg die gratis waren omdat ze hun inkomsten uit de meegezonden reclame haalden.

Dat standaard setje betaal je via de belastingen nog steeds voor plus een beetje extra, maar voor de commerciëlen moet je nu een duur en steeds duurder abonnement nemen.

Of heb ik het helemaal mis?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Con zei:

 

Kan het wat milder? Iedereen in dit topic zo te downgraden?

 

Tja Con, soms irriteert het als er forumleden zijn die voor een dubbeltje (of is het nu 5 €cent ?) op de eerste rang willen zitten. 

Ze snappen niet hoe een markteconomie werkt. Dat ook commerciële televisie arbeidsplaatsen biedt en creëert. Dat reklame de hele economie aan het draaien houdt, het liefste alles gratis moet zijn en niks mag kosten. 

Ik werk zelf voor een commerciële zender. En die geeft werk aan 2000 collega's wereldwijd. En indirect nog veel meer.  Zouden onze reclame-inkomsten wegvallen, dan kunnen we ermee ophouden. Zeker in deze Coronacrisis zijn onze belangrijkste adverteerders weggevallen. Ik noem maar even: Emirates, Etihad, Air Dubai, Rotana Hotels, Nakheel, Expo 2020, Mashreq Bank, Abu Dhabi Bank en zo kan ik nog wel even doorgaan. 

Zoals ik zei, bevalt de reklame niet dan kijk er niet naar. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij de jeugd vraag het ze zelf maar is reclame irritatie nr 1 bij het kijken van filmpjes en luisteren van muziek. Natuurlijk kun je betalen voor reclame vrij kijken en dat zouden de meesten dan ook wel graag doen mits je niet continu moet betalen voor ahum gaan we weer "herhalingen". Ik kijk al jaren geen films meer op TV omdat ik na de eerste onderbreking de interesse al kwijt ben en al weer ergens anders mee bezig ben omdat die blokken rustig 7 minuten lang zijn of meer. Opnemen en doorspoelen van reclames kan ook maar met opnames ben ik ook al tijden gestopt vanwegen alle troep in de hoeken van je scherm wat ook enorm stoort.

 

Er is voor de kijker gewoon niets positief aan al die reclames dus ben je die liever kwijt dan rijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk. Dat steek ik niet onder stoelen en banken.

Als jouw werkplek in gevaar is door het mislopen van inkomsten, zou jij ook niet zo reageren?

7 uren geleden, henkvd1 zei:

Nee maar daar kom je eenvoudig vanaf, dan weet je niet eens meer dat ze er zijn , niet wachten, youtube begint direct met afspelen.

 

Dat is nu nog zo..denk je echt dat dat zo blijft?

Probeer eens YouTube Music...dan merk je welke kant het opgaat.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

Ook bij de jeugd vraag het ze zelf maar is reclame irritatie nr 1 bij het kijken van filmpjes en luisteren van muziek. Natuurlijk kun je betalen voor reclame vrij kijken en dat zouden de meesten dan ook wel graag doen mits je niet continu moet betalen voor ahum gaan we weer "herhalingen". Ik kijk al jaren geen films meer op TV omdat ik na de eerste onderbreking de interesse al kwijt ben en al weer ergens anders mee bezig ben omdat die blokken rustig 7 minuten lang zijn of meer. Opnemen en doorspoelen van reclames kan ook maar met opnames ben ik ook al tijden gestopt vanwegen alle troep in de hoeken van je scherm wat ook enorm stoort.

 

Er is voor de kijker gewoon niets positief aan al die reclames dus ben je die liever kwijt dan rijk.

 

 

Commerciele televisie en reklame gaan hand in hand. Dat is dan jammer voor de kijker.

Je wilt geen reklame? Dan schakel naar een andere zender, neem Netflix, Amazon Prime of weet ik veel.

 

Je wilt de krant lezen maar geen reklame advertenties zien. Dit gaat ook lastig worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Natuurlijk. Dat steek ik niet onder stoelen en banken.

Als jouw werkplek in gevaar is door het mislopen van inkomsten, zou jij ook niet zo reageren?

 

 

Nu stel je die vraag net aan de verkeerde, ja ik heb het meegemaakt.

 

Uiteindelijk besef ik er zijn tijden van opkomst en tijden van verdwijnen van beroepen en sectoren, daar doe je verder helemaal niets aan, ja het is keihard, dat weet ik uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond commerciële tv destijds een verrijking (RTL Veronique) Ineens was er meer keuze naast Nederland 1, 2 en 3, (en bij ons zelfs Ard, ZDF, N3)  en er was ook wat anders dan anders te zien. Gevoel dat je iets bijzonders keek.

 

Nu is dat doorgeslagen met reclames doorweekte programma's in het programma zelf (product placement of zoiets) en de onderbrekingen met reclames. Nu weet ik ook wel dat een film als Cast Away een reclameblok is van FedEx....

 

In NL zijn teveel com.omroepen denk ik.

Daarbij komt ook nog eens dat men heel veel opinie verkondigt op riool niveau waar de meute (nog) achteraan holt, doel is toch produkten verkopen dmv reclames... en is naar mijn mening het doel al lang voorbij geschoten en keren steeds meer mensen de tv de rug toe, ze zijn het terecht zat! 

 

Dan nog de vraag: hoe is het in vredesnaam mogelijk dat men betaald voor premium zenders als Fox en er toch reclame wordt uitgezonden? Daar snap ik nou geen snars meer van, dit geld ook voor Ziggo Sport. 

 

Daarbij is het van de zotte om inderdaad een enorm bedrag af te dragen aan providers om het te mogen bekijken.....

 

Dan kom ik maar terug op het stokpaardje satelliet televisie: veel gratis, leerzaam en met inhoud, zonder onderbrekingen en in goede kwaliteit te ontvangen. Met name dan Duitse en Engelse zenders. Hoe is het mogelijk zou je zeggen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, erwinnaar zei:

Dan nog de vraag: hoe is het in vredesnaam mogelijk dat men betaald voor premium zenders als Fox en er toch reclame wordt uitgezonden? Daar snap ik nou geen snars meer van, dit geld ook voor Ziggo Sport. 

Heel eenvoudig, alles uit de koe melken wat erin zit.

Fox heeft maar een doel, een ho hoog mogelijke winst voor de aandeelhouders.

 

 

De titel is irriterende reclame, ik denk dat het precies uitdrukt, wat ons tegenwoordig stoort.

Teveel, te vaak, te drammerig, en de boodschap is zonder inhoud.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat dan niet gevaarlijk voor aandeelhouders als klanten uiteindelijk toch gaan lopen omdat ze het zat worden en de aandeelhouders nul hebben/krijgen of is het dan nu flink scoren  en dat het daarna op de fles kan gaan jammer dan? Hoe mooi zou het zijn als de rollen omgedraaid worden: het collectief dreigt Fox (bijvoorbeeld) op te zeggen tenzij men minder gaat vragen voor het abonnement. Zie het collectief maar eens verenigd te krijgen is dan wel een dingetje.

 

Reclame: Precies! Oorspronkelijk was televisie het toch informeren en amuseren? Destijds dan ook niet te vaak, niet teveel keuze en soms wat bijzonders..kan me nog herinneren al die testbeelden, de klok voor aanvang van Tour De France, er was simpelweg even niets anders op de zender haha.

 

Nu is het irriteren en opdringen geworden, met penetreert steeds meer ons brein met opgedrongen ongein met gevolg een irritatiezone dat eigenlijk zegt: STOP maar door een bepaalde mate van verslaving aan informatie (want wie kijkt nou nooit de hele dag NIET naar zijn mobiel of hier op het forum...) gebeurd het toch, gelukkig raken mensen zich er wel meer van doordrongen en is er een kentering gaande, mag ik zeggen wakker worden (of sommigen altijd al waren).

 

Dan nog steeds de vraag: hoe kan het dat in Duitsland of Engeland wel kwaliteit, 24/7 voor niets wordt uitgezonden en zonder reclame...(graag zo houden ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Dan nog steeds de vraag: hoe kan het dat in Duitsland of Engeland wel kwaliteit, 24/7 voor niets wordt uitgezonden en zonder reclame...(graag zo houden ook)

 

 

Is ook niet voor niets maar komt via een andere weg , verder meer inwoners meer geld uit de staatskas.

 

 

De grootste irritatie is denk wel je kan bij de NL commercielen niet kan weg zappen voor reclame, ze gebruiken allemaal dezelfde tijdslots,. verder is het TV seizoen 6 maanden de rest vullen we met eindeloze herhalingen, verder zenden we bv antieke films regelmatig in een maand over de stations 2 of meer keer uit, daar valt veel te verbeteren, als je dan zo als eerder bij bv SBS geen hele avond nodig hebt voor een film van net 1.5 uur, dan besef je dat er ergens iets niet helemaal goed gaat,

De Nederlandse situatie is simpel, er is geen bestaansrecht voor zoveel commerciële stations.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, erwinnaar zei:

Met name dan Duitse en Engelse zenders. Hoe is het mogelijk zou je zeggen!

Er zijn echt wel veel meer "buitenlandse" publieke omroepen die geen reclame onderbreking hebben. Want daar is het verankerd in de omroepwetgeving.

Maar er zijn ook heel veel "buitenlandse"commerciële zenders die net zo stampvol zitten met reclame onderbrekingen als onze "commerciële" boys.

 

En onze media wetgeving in Nederland waar dus ook Internet bij hoort naast de omroepen heeft die irritante reclame vrij baan gegeven.

Dat zul je er niet meer uit krijgen. Dus uit knop bedienen.

 

1 uur geleden, henkvd1 zei:

De Nederlandse situatie is simpel, er is geen bestaansrecht voor zoveel commerciële stations.

raar dat ze wel blijven bestaan,  hoeveel ken jij die onlangs gestopt zijn?

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...