Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


11 uren geleden, Zuppelan zei:

Ze hebben met Fox Sports geprobeerd mensen van de softcam af te halen, dat het teruggedraaid is, is denk ik een duidelijke aanwijzing dat het pijn deed in de portemonnee. Ze hebben ook met Viaccess-only WK-voetbal in 4K en andere 4K-zenders geprobeerd ons over te halen van onze softcams af te halen... niet gebeurd.

 

Hou de rijen vooral gesloten. Het is aan Canal Digitaal om met een goede oplossing te komen en een gratis CI+-module is dat beslist niet. Vrijheid of de dood, er is geen midden.

Als ik alles op rijtje zet dan denk ik dat Canaldigitaal volgend jaar erg veel abonnees gaat verliezen. Het aantrekkelijke van satellietontvangst was tot nu toe de grote vrijheid van gelijktijdig van kijken en opnemen, pip, reclame doorspoelen, timeshiften, etc. Dat valt volgend jaar allemaal weg door de nieuwe codering. Ik denk dat men ook niet zomaar nieuwe modules gaat uitdelen. Ik kan me herinneren dat de oranje smartcards geintroduceerd werden. Daar vroegen ze geld voor en ik was een van de velen die dat toen zonder gevolgen geweigerd heeft te betalen.

Hier heb ik de keuze uit kabel en snel internet, dus volgend jaar zeg ik na 16 jaar prettig kijken adieu tegen Canaldigitaal. Mijn mooie VU+ boxen blijf ik inzetten voor free to air ontvangst en ik hoop van harte dat sat4all blijft bestaan in de huidige vorm.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de aard van Canal Digitaal een groot deel van het klantenbestand te verleiden tegen betaling over te stappen, door bijvoorbeeld nieuwe zenders volgens het nieuwe systeem te gaan uitzenden, tot nog toe mislukt met de 4K-zenders die niet kaart te bekijken zijn, maar in het verleden met succes gedaan is met bijvoorbeeld MPEG2 -> MPEG4. In een later stadium wordt met de zittenblijvers persoonlijk onderhandeld en wordt wel hardware kado gegeven.

 

Ik vermoed dat Canal Digitaal dit als eenzelfde kwestie ziet als bijvoorbeeld de MPEG4-overstap. Dit is evenwel een hele andere kwestie omdat bij die eerdere overstappen de klant erop vooruit ging, terwijl de klant deze keer overgehaald moet worden om zijn vrijheid in te leveren. Ik denk dat ze intelligent genoeg zijn om de bui wellicht wel enigszins te zien hangen, maar wellicht hebben ze de opvatting dat ze ermee wegkomen. Voorlopig lijkt het er evenwel op dat ze alleen maar witte modules willen verkopen of zo nodig weggeven en als ze daaraan vasthouden gaat de uitkomst inderdaad zijn dat ze erg veel abonnees gaan verliezen.

 

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een Vu Plus ontvanger ga ik er echt geen ''Blikje'' met ingebouwde chip in doen, je verkracht zo'n mooie ontvanger er mee.

Als het zover is dan vliegt CD er uit en doe ik het nog wel met BVN.

Genoeg Duitse zenders en zelfs BBC / ITV met een app op mijn tablet, laatste kost mij maar 48€ per jaar! en er is ook niks illegaal aan.

Via de app kan je ook programma's opnemen in de cloud en tot een jaar terug kijken.

Dus houdoe CD.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 8-4-2021 om 15:27, Satelliet zei:
OUDERE  MEDIAGUARD-CODERINGEN
 
Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van decoderen. Daarom worden met ingang van februari 2022 aan aantal oudere versies niet meer ondersteund.

Het gaat om de volgende coderingen:
 
 
  De CI-module versie 2.0 (zwarte sticker met wereldbol).
  Alle decoders waarbij gebruik wordt gemaakt van een directe kaartinlay (bv. VU+, een aantal modellen van Reebox en Dreambox, maar met uitzondering van apparatuur die direct door Canal Digitaal geleverd is zoals de SAT801 én de Philips 71- en 81-serie).
  Aston- en PowerCam-modules.

Dit gaat waarschijnlijk vanaf September toch gebeuren, in ieder geval wat de CI module betreft, volgens de nieuwsbrief van een nederlandse groothandel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan het zien…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, el renegade zei:

Dit gaat waarschijnlijk vanaf September toch gebeuren, in ieder geval wat de CI module betreft, volgens de nieuwsbrief van een nederlandse groothandel.


Kun jij die nieuwsbrief of de inhoud daarvan hier is plaatsen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het gaat nu echt gebeuren. Ik wacht het maar af en anders is het exit voor canal digitaal. Dan maar geen Nederlandse tv meer.

 

Ik sta er wel van te kijken dat die SAT801 nog ondersteund blijft, ik vraag me af of ik de kaartupdate zou kunnen uitvoeren met dat ding en dan de kaart terug in de linux box zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die kaartupdate zal wel werken, alleen terug in de softcam gaat niet meer werken, indien ze dit zouden uitvoeren.

 

Maar dat zou betekenen dat er veel klanten gaan afhaken bij Canaldigitaal.

 

Ik krijg in september glasvezel, dat zou de weg openen voor kijken zonder Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ceesv zei:

Ik krijg in september glasvezel, dat zou de weg openen voor kijken zonder Canaldigitaal.

Ik mocht willen dat er zulke alternatieven waren daar waar ik woon. Maar in het buitengebied in Nederland ben je aan de goden overgeleverd, 20 mbit koperdraadje (als ie een goede dag heeft) schiet ook niet op als je ook nog tegelijk wil internetten.

 

Overigens, die kaartupdate zal ik via Oscam ook wel binnen krijgen denk ik. Als ik het goed begrijp wordt die kaart dan gepaird met de SAT801 en die draak van een DSR nogiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gepaard wordt nog niets, maar ik krijg de indruk dat oscam niet meer gaat werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, denk dat ze gewoon de Seca tunnel uitschakelen. Alle oude ‘Seca’ modules doen dan automatisch niets meer (er wordt niet meer gereageerd op caid 0100). De native Nagra boxjes en de witte CI CAM blijven dan over.. Als je beschikt over de Nagra keys zou het ook gewoon werken met OScam. Die info is echter niet publiek…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...