Jump to content

Einde kijken via Oscam vanaf februari 2022?

Satelliet
 Share

Recommended Posts

• Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is toch wonderbaarlijk hoe wij weken- / maandenlang kunnen door leuteren over een onderwerp waarbij het nog volstrekt onduidelijk is wat er volgend jaar nu wel of niet gebeurt. Wacht nu eerst

OUDERE  MEDIAGUARD-CODERINGEN   Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van d

Die implementatie is een slechte hack, bovendien lijkt de kaart niet te schakelen dus zijn er wijzigingen nodig.  We moeten afwachten of het systeem blijft zoals het nu is.      Ik ge

Posted Images

11 uren geleden, Zuppelan zei:

Ze hebben met Fox Sports geprobeerd mensen van de softcam af te halen, dat het teruggedraaid is, is denk ik een duidelijke aanwijzing dat het pijn deed in de portemonnee. Ze hebben ook met Viaccess-only WK-voetbal in 4K en andere 4K-zenders geprobeerd ons over te halen van onze softcams af te halen... niet gebeurd.

Hou de rijen vooral gesloten. Het is aan Canal Digitaal om met een goede oplossing te komen en een gratis CI+-module is dat beslist niet. Vrijheid of de dood, er is geen midden.

Als ik alles op rijtje zet dan denk ik dat Canaldigitaal volgend jaar erg veel abonnees gaat verliezen. Het aantrekkelijke van satellietontvangst was tot nu toe de grote vrijheid van gelijktijdig van kijken en opnemen, pip, reclame doorspoelen, timeshiften, etc. Dat valt volgend jaar allemaal weg door de nieuwe codering. Ik denk dat men ook niet zomaar nieuwe modules gaat uitdelen. Ik kan me herinneren dat de oranje smartcards geintroduceerd werden. Daar vroegen ze geld voor en ik was een van de velen die dat toen zonder gevolgen geweigerd heeft te betalen.

Hier heb ik de keuze uit kabel en snel internet, dus volgend jaar zeg ik na 16 jaar prettig kijken adieu tegen Canaldigitaal. Mijn mooie VU+ boxen blijf ik inzetten voor free to air ontvangst en ik hoop van harte dat sat4all blijft bestaan in de huidige vorm.

VU+ Ultimo 4K PLI 8.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 8.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Posted (edited)

Het is de aard van Canal Digitaal een groot deel van het klantenbestand te verleiden tegen betaling over te stappen, door bijvoorbeeld nieuwe zenders volgens het nieuwe systeem te gaan uitzenden, tot nog toe mislukt met de 4K-zenders die niet kaart te bekijken zijn, maar in het verleden met succes gedaan is met bijvoorbeeld MPEG2 -> MPEG4. In een later stadium wordt met de zittenblijvers persoonlijk onderhandeld en wordt wel hardware kado gegeven.

Ik vermoed dat Canal Digitaal dit als eenzelfde kwestie ziet als bijvoorbeeld de MPEG4-overstap. Dit is evenwel een hele andere kwestie omdat bij die eerdere overstappen de klant erop vooruit ging, terwijl de klant deze keer overgehaald moet worden om zijn vrijheid in te leveren. Ik denk dat ze intelligent genoeg zijn om de bui wellicht wel enigszins te zien hangen, maar wellicht hebben ze de opvatting dat ze ermee wegkomen. Voorlopig lijkt het er evenwel op dat ze alleen maar witte modules willen verkopen of zo nodig weggeven en als ze daaraan vasthouden gaat de uitkomst inderdaad zijn dat ze erg veel abonnees gaan verliezen.

Edited by Zuppelan

Met een Vu Plus ontvanger ga ik er echt geen ''Blikje'' met ingebouwde chip in doen, je verkracht zo'n mooie ontvanger er mee.

Als het zover is dan vliegt CD er uit en doe ik het nog wel met BVN.

Genoeg Duitse zenders en zelfs BBC / ITV met een app op mijn tablet, laatste kost mij maar 48€ per jaar! en er is ook niks illegaal aan.

Via de app kan je ook programma's opnemen in de cloud en tot een jaar terug kijken.

Dus houdoe CD.

• Like 1

Vu+ Duo 2,  2 Dual tuners en 1TB HDD / Samsung 55'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120 cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat en Nilesat.