Ga naar inhoud


Betaald voor Setopbox, maar geen Veronica meer


Gast pcinfo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nochtans gaat Veronica niet open met het stb pakket.

Met een Basis kaartje dan weer wel, erg vreemd.

 

Zijn er hier gebruikers van het STB pakket die wel naar Veronica en RTL8 kunnen kijken.? 

Hier werken beide. (met oranje CD kaart) Voorheen RTL8 SD nooit kunnen zien met STB pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net gebeld i.v.m. de verandering van het STB-pakket, RTL8 zou ik niet kunnen ontvangen, maar dat kon ik al niet. Veronica gaat over naar HD en is straks ook niet meer te ontvangen.

 

Mijn schotel ligt al een aantal maanden binnen i.v.m. dat ik andere zaken aan mijn hoofd heb, maar dan belt ineens een callcenter die zegt dat ik ala minuut moet beslissen of ik op hun aanbod in wil gaan, dat kan ik alleen niet.

 

Mijn STB-Pakket is een paar maanden opgeschoven i.v.m. dat het financieel beter uit komt, maar er zou verder absoluut niets veranderen werd mij naar aanleiding van een vragenlijst waarop ik ben opgebeld, verteld.

 

Nu willen ze dan ik overstap, ik kan mijn STB-Pakket totaal in HD krijgen, maar dan moet ik 9,95 per maand gaan betalen, moet een 2 jarig contract aan gaan en krijg een HD-ontvanger met HD-kaart van Canaldigitaal, voor 5 euro verzendkosten krijg ik ook nog een dubbele kop. Ik ben de helft van de tekst en kosten al vergeten, dus heb zoiets graag op papier, dat lijkt mij wel zo redelijk zodat ik een goede keuze kan maken. Ik meen ergens nog 35 euro in het verhaal te hebben opgevangen, maar dat is mij te snel gegaan.

 

Ik heb gezegd dat ik het eerst even rustig wil laten bezinken, want ik ga niet over 1 nacht ijs, zeker niet via de telefoon. De dame bleef maar puchen om om te gaan, maar sorry, ik kan dat niet zonder het duidelijk op papier te hebben.

 

Ik heb nog niet eens een HDTV, kan iemand mij enig duidelijkheid geven, ik zou voor morgen moeten beslissen en dat is voor mij veel te kort.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je e-mail adres bij CanalDigitaal bekend is, krijg je regelmatig de nieuwsbrief van CanalDigitaal. Daar staat meestal de informatie die je nu niet zegt te weten.

Brieven per post worden nooit gestuurd.

De laatste nieuwsbrief had deze info, zie: http://www.canaldigitaal.nl/wijzigingen2014/?utm_campaign=ConsumentennieuwsbriefFebruari2014&utm_medium=Email&utm_source=Nieuwsbrief&utm_content=tekstlink

Daar staat dus ook in dat je Veronica HD gewoon met je settopbox kunt blijven ontvangen.

Je hebt wel een oranje kaart nodig.

 

Ik heb mijn e-mail adres aan CD doorgegeven maar ik wordt niet op de hoogte gehouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net gebeld i.v.m. de verandering van het STB-pakket, RTL8 zou ik niet kunnen ontvangen, maar dat kon ik al niet. Veronica gaat over naar HD en is straks ook niet meer te ontvangen.

 

Mijn schotel ligt al een aantal maanden binnen i.v.m. dat ik andere zaken aan mijn hoofd heb, maar dan belt ineens een callcenter die zegt dat ik ala minuut moet beslissen of ik op hun aanbod in wil gaan, dat kan ik alleen niet.

 

Mijn STB-Pakket is een paar maanden opgeschoven i.v.m. dat het financieel beter uit komt, maar er zou verder absoluut niets veranderen werd mij naar aanleiding van een vragenlijst waarop ik ben opgebeld, verteld.

 

Nu willen ze dan ik overstap, ik kan mijn STB-Pakket totaal in HD krijgen, maar dan moet ik 9,95 per maand gaan betalen, moet een 2 jarig contract aan gaan en krijg een HD-ontvanger met HD-kaart van Canaldigitaal, voor 5 euro verzendkosten krijg ik ook nog een dubbele kop. Ik ben de helft van de tekst en kosten al vergeten, dus heb zoiets graag op papier, dat lijkt mij wel zo redelijk zodat ik een goede keuze kan maken. Ik meen ergens nog 35 euro in het verhaal te hebben opgevangen, maar dat is mij te snel gegaan.

 

Ik heb gezegd dat ik het eerst even rustig wil laten bezinken, want ik ga niet over 1 nacht ijs, zeker niet via de telefoon. De dame bleef maar puchen om om te gaan, maar sorry, ik kan dat niet zonder het duidelijk op papier te hebben.

 

Ik heb nog niet eens een HDTV, kan iemand mij enig duidelijkheid geven, ik zou voor morgen moeten beslissen en dat is voor mij veel te kort.

 

Je hebt alle tijd om te beslissen. Jij schrijft dat je de schotel binnen hebt liggen. Dus op dit moment ontvang je helemaal niets van de schotel begrijp ik. Om een abonnement up te graden kan altijd, ook over een half jaar. Dus laat je niet gek maken door een verkoopster van een call centre.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vraag:

 

Ik heb nu nog een zwart kaartje (Seca2 dus) met settopbox-abonnement.

 

Als ik nou een kaartwissel vraag voor een Seca3 kaartje om Veronica en RTL8 in de HD-versie te kunnen zien op een HD-ontvanger, kan ik dat nieuwe kaartje dan ook blijven gebruiken in mijn oude XSAT410-ontvanger, en daarop de SD-kanalen van het STBpakket gewoon blijven zien?

Of kan de XSAT die Seca3 codering niet aan?

 

(Geldt dit voor alle Seca2-ontvangers? Of moet deze vraag naar het ontvanger-gedeelte van dit forum?)

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik nog niet de kans gehad om achter CD aan te gaan, maar ik hou jullie zeker op de hoogte..

 

Ik wil wel nog even reageren op een aantal reacties:

 

- Ik krijg altijd email/post van Canaal Digitaal, maar dat Veronica SD uit mijn STB pakket gaat heb ik

  niet uit de correspondentie op kunnen maken. Pas via de lichtkrant kwam ik erachter.

 

-De callcenter dame gaf mij gewoon verkeerde informatie (duurder HD pakket moest ik nemen).

 

- Zoals ook uit de reacties hier blijkt is dat niemand precies weet hoe het nou zit met STB en veronicaHD

  Waarom geeft CD niet gewoon DUIDELIJKE informatie op de website..?

 

- Moet ik nu voor 39,- een nieuwe kaart kopen of voor 15,- verlengen ? Wat is het verschil?

  waarom is verlengen+kaart  goedkoper dan alleen een nieuwe kaart? Ik snap het niet

 

- Ik ben al 10 jaar trouwe klant. Ik snap dat CD mee met de tijd moet gaan en met HD op seca3 komt, maar dat is

  niet mijn probleem. Dat ze nu de SD eruit gooien om geld te besparen vind ik prima, maar Ik begrijp niet dat CD

  mij niet gewoon kosteloos een nieuwe kaart kan opsturen... Dan mogen ze van mij morgen de SD uitzetten.

  Als ze dit bij iedereen doen, zijn de oude kaarten zo uit de roulatie en is er geen gezeik... Maar als klanten

  moeten betalen voor nieuwe kaart, waarom zouden ze dan hun oude vrijwillig omruilen....

 

@ CD gewoon je abonnees een nieuwe kaart opsturen en abbo automatisch door laten lopen ---> einde gezeik.

 

Zo simpel kan het zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is hier al meerdere malen uitgelegd hoe het zit.

Maar nogmaals de uitleg.

 

Door het afschakelen van de SD versies van Veronica en RTL8 zijn deze vanaf nu alleen nog maar in HD te ontvangen.

Het afschakelen van de sd zenders gebeurt omdat steeds meer mensen HD kijken en SD een steeds kleinere groep is, waarvan de opbrengst van het abbo niet meer in verhouding staat met de kosten van de transponderhuur.

Je settopbox pakket gaf alleen de SD versies weer, je bent deze zenders dus kwijt in het SD pakket.

 

Om je tegemoet te komen mag je op het settop box pakket deze zenders nu in HD bekijken.

Je dient zelf voor de benodigde ontvanger en SECA 3 kaart te zorgen.

 

In het zenderoverzicht op de site van Canaldigitaal staat duidelijk dat je met het settopbox pakket de HD versies kan ontvangen.

 

HD zenders worden alleen in SECA 3 technologie gecodeerd.

In je contract en de algemene voorwaarden staat dat een kaartwissel per 3 jaar looptijd is overeen gekomen en dat de kosten daarvoor € 15 bedragen. Wanneer je Canaldigitaal wijst op de algemene voorwaarden zouden ze gehouden zijn aan het leveren van een SECA 3 kaart voor het genoemde bedrag.

Wanneer je via de gewone weg om een nieuwe kaart vraagt is er een tarief van € 39.......

 

Zoals overal in de maatschappij wordt er door een bedrijf een vergoeding gevraagd voor een dienst, wanneer jouw gsm telefoon verouderd is kan je of zelf een nieuw toestel kopen, of je abonnement verlengen voor een periode en dan de telefoon "gratis" verstrekt krijgen.

Canaldigitaal vormt geen uitzondering op deze praktijken.

 

Zo is het hier ook, doe je een upgrade van je abbo en ga je een contract aan voor 2 jaar zal je de kaart "gratis" omgeruild krijgen naar seca 3, en indien gewenst nog een "gratis"ontvanger en schotel.

 

En tenslotte hebben de overige abonnees geen zin om via hun maandelijkse bijdrage jouw kaart te betalen.

 

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Zie zender# 8 en 10.

 

En hier een overzicht welk je op de website kunt terugvinden, waarin men aangeeft wat er allemaal verandert.

 

http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/zenderwijzigingen-januari-en-februari-2014/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je tegemoet te komen mag je op het settop box pakket deze zenders nu in HD bekijken.

Je dient zelf voor de benodigde ontvanger en SECA 3 kaart te zorgen.

 

Heel leuk en aardig allemaal, maar dan vindt ik ook dat ze moeten zorgen dat deze zenders het beide doen.

Ik heb het stb pakket en alleen Veronica hd gaat open, maar Rtl8 hd niet. 

Het is wel een extra kaartje naast mijn familie hd pakket maar dat moet toch niets uitmaken?

Rtl 8 hd zou zoals ik het begrijp nu toch op alle stb pakketen moeten werken?

Verder hoor je mij niet klagen, ik heb rtl8 toch nooit gehad dus mis er ook niks aan

Maar als het moet kunnen werken zal ik er toch maar eens een telefoontje naar cds aan wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Het afschakelen van de SD heeft niet alleen te maken met dat er steeds meer mensen naar HD kijken.

SD uitzendingen uitschakelen levert CanalDigitaal een enorme kostenbesparing op.

Geen transponder meer nodig op de Astra 1 en meer kanalen /transponder op de Astra 3 maakt het goedkoper voor CD.

Ik weet zeker dat het een belangrijk argument van CD is alleen hierdoor de SD uitzendingen te staken.

En dat u geen zijn heeft mee te betalen aan SD kaarten is een loze kreet, een SD kijker wil niet mee betalen aan uw HD gerief.

Als je de prijs van SD kaart met slechts een tiental kanalen afzet tegen de prijs van een abbonnementje met veel meer kanalen betaald de SD kijker gemiddeld meer dan genoeg voor dat uitgeklede pakket.

Zeg dus gewoon wat er wel speelt en wat niet en verberg de waarheid niet achter loze kreten.

Zakelijk gezien heeft CD groot gelijk, minder kosten maakt een betere bedrijfsvoering mogelijk.

Als ze dan ook nog is overgaan op een duidelijker bedrijfsvoering v.w.b de diverse pakketten en bijhorende prijskaartjes zou het helemaal geweldig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...