Ga naar inhoud


Vanaf dit jaar bruine piet ipv zwarte piet (zwarte piet racisme).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


Wat zou je denken van het verbieden om te zeuren over een verbod op zwarte piet.

Kun je er niet mee leven dat hier een zwarte piet op 4 en 5 dec rondloopt dan zijn er genoeg landen die nog nooit van sinterklaas of zwarte piet hebben gehoord en ga je, met al je frustraties, mooi daar wonen en genieten van een land zonder zwarte piet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zie net de gelijkmaker van Ghana tegen Duitsland.

De camera zoomde in op een hele blije Ghanees in het publiek en ik moest gelijk aan onze vriend denken.

 

Ik zeg maar zo, in dit topic lijkt het er op dat alleen zwarte pieten toegestaan zijn.
aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even naar boven gehaald voor het vervolg van deze zaak.

 

De "aangepaste Amsterdamse Zwarte Piet" is op komst, hoe die er uit gaat zien is nog niet bekend maar nu kunnen we daar allemaal naar uitkijken.

 

------------------------------------------------------

bron: nos.nl (plaatje expres niet meegenomen)

------------------------------------------------------

Uiterlijk Zwarte Piet gaat veranderen

donderdag 14 aug 2014, 13:08 (Update: 14-08-14, 13:14)
 
Actievoerders hebben op meerdere punten bezwaar tegen Zwarte Piet ANP

 

Zwarte Piet zoals we die kennen, zal gaan veranderen. Dat zegt de Amsterdamse burgemeester Van der Laan in een toelichting op het besluit om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak van de rechter over de sinterklaasintocht.

Het Amsterdamse Sinterklaascomité en diverse actievoerders hebben meerdere malen aan tafel gezeten om te praten over Zwarte Piet. "Er is veel gesproken en ook hard geknokt", aldus Van der Laan. De NTR, die jaarlijks verslag doet van de intocht en het Sinterklaasjournaal maakt, schoof ook aan, net als minister Asscher. "De intocht op tv moet wel in één lijn liggen met wat er in de andere steden gebeurt."

 

Koloniaal

 

De actievoerders hebben op meerdere punten bezwaar tegen Zwarte Piet. Ze signaleren bijvoorbeeld een negatieve negroïde stereotypering in combinatie met het koloniaal verleden van Nederland, net als geringe aandacht voor het onderwerp in het onderwijs en discriminatie op de arbeidsmarkt. Van der Laan heeft toegezegd dat de "negroïde stereotypering" zal verdwijnen, maar belooft dat de traditie niet wordt aangetast.

De ingezette lijn van afgelopen jaar, een Piet zonder kroeshaar, oorbellen en rode lippen, wordt doorgezet. "Het domme, volgzame en onderdanige karakter van Piet moet eruit", vindt de burgemeester. De zwarte kleur wordt duidelijker verbonden aan de schoorsteen. "Natuurlijk blijft de schoorsteen. Dat is het probleem niet, er is niets koloniaal aan door de schoorsteen gaan."

 

Publieke taak

 

Of de Amsterdamse aangepaste Piet de voorloper is van een landelijke verandering van zijn uiterlijk, is nog niet zeker. Dat minister Asscher en de NTR bij de gesprekken zaten, duidt daar wel op. De NTR wil daar niet meer over kwijt dan dat de omroep de maatschappelijke discussie op de voet volgt.

"Deze rol zien wij in het licht van de publieke taak van de NTR als onafhankelijke omroep, om maatschappelijke ontwikkelingen in onze programma s te weerspiegelen; niet om ze te sturen of om er standpunten over in te nemen", stelt de omroep in een reactie.

Wat Van der Laan betreft is de discussie over Zwarte Piet nu voorbij. "Maar ik ben realistisch en denk dat die nog langer doorgaat. Ik hoop dat er een angel uitgetrokken wordt en men nu zegt: Als Sinterklaas op deze manier gevierd gaat worden, blijft het een feest voor iedereen. Dan wordt Sint weer wat hij was: een lieve en geliefde traditie waar iedereen blij mee is."

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de laatste geruchten draagt sinterklaas dit jaar een boerka met een mijter erop en zijn de pieten samengesteld uit een mix van ALLE rassen van deze planeet.

Over het hoofddeksel van de pieten wordt nog nagedacht. Voorlopig lijken een cowboy-hoed of een rechters-baret het te winnen omdat men daarbij de kans op demonstraties en geweldacties het kleinst acht.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ronduit een schande, dat mensen die ons land als nieuw thuisland verkiezen, zich daarmee ook het recht toe-eigenen om onze tradities aan te vallen, en zelfs via een rechtbank aan durven te klagen. Als je niet met de tradities van een land overweg kunt, heb je volgens mij het verkeerde land gekozen en moet je daar niet willen wonen.

 

En, denkt er iemand dat we nu dan ook geen zwarte piet meer zeggen? Ik denk dat bruine piet meer racistisch is dan zwarte piet. Dat zwarte komt tenslotte doordat hij door de schoorsteen kwam. Zo zwart als roet. Wat moeten we nu zeggen? Bruin van de zon? En, gaan kinderen bruine pieten niet meer herkennen in de rij bij de kassa, dan zwarte pieten?

 

Nee, niet racistisch bedoeld, maar vreemd en vervelend vind ik dit wel.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

en welke Nederlandse traditie is nu het volgende wat eraan gaat?

Volgens verluid,zou rudolf dit jaar niet meer op beeld mogen komen.

Volgens dierenrechten activisten,is de slee trekken van de kerstman en de rode neus van rudolf regelrechte dierenmishandeling. :D  :P  :cry: .

Het is een verzinsel op het vervolg dat edbe geschreven heeft,en kon het niet laten. :)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet veel meer uit, ophef of geen ophef over "Zwarte Piet", we kunnen in de toekomst nog altijd de oude plaatjes bekijken.

 

En dan moet het gezeik over "Zwarte Piet" ook maar ophouden omdat ze anders nog een bekeuring voor wildplassen krijgen.

post-51681-0-60352900-1408533738.jpg

post-51681-0-56563200-1408533760_thumb.jpg

post-51681-0-84560300-1408533791.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...