Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten


Ik vermoed dat er nog voor het Griekse referendum een oplossing is gevonden voor de Griekse financiële crisis.

Brussel zal beslist niet blij zijn met het referendum, stel je voor dat het klootjes volk meebeslist en voor zichzelf stemt en niet voor de pluche zitters.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef de Grieken maar weer de schuld. Wie heeft hen die woekerrentes van 12-13-14 procent door de strot geduwd?

 

Lekker praten vanaf de zijlijn, maar als je opeens dergelijke tarieven voor je hypotheek moet gaan ophoesten dan kan je wachten tot het gruwelijk spaak loopt.

Niks door de strot geduwd. Ze hadden ook zelf het initiatief kunnen nemen te versoberen. Toen het nog kon. Stap voor stap. Lenen + versoberen.

Nu moet het arme volk noodgedwongen alsnog versoberen maar zijn ze de regie erover volledig kwijt.

En niks "opeens dergelijke tarieven". Als je zo rood staat als de Grieken, weet je best dat lenen steeds duurder wordt. En je afhankelijkheid van de geldschieters.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Europese Centrale Bank blijft Griekenland steunen, maar er komt geen nieuw steungeld voor de Griekse banken. Dat heeft de ECB zojuist bekend gemaakt. Afgelopen weken is het verleende steungeld opgelopen tot ongeveer 90 miljard euro. Met dat geld worden de Griekse banken overeind gehouden. Die hebben dringend geld nodig, omdat de Grieken massaal pinnen. Dit weekend trokken Grieken 20 keer meer uit de muur dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat er uit het referendum een "Ja we willen uit de Euro" komt.

En dat dan de EU met een nieuw voorstel komt waarop de Griekse leiders toch besluiten om daar in mee te gaan.

Dat zal aan de Griekse burgers uitgelegd worden als; Zonder het referendum hadden we dit akkoord niet kunnen sluiten.

Dankzij U is het gelukt!

EN over 2 maanden begint het hele circus weer opnieuw.....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hoger de schuld t.o.v. de zekerheden, zoveel hoger is ook de rente die je daarover moet betalen. Dus ik noem dat geen woekerrente.

 

Ook bij hypotheken werkt dit zo. Hoe hoger de lening t.o.v. het onderpand, ............

 

Daarbij heeft iedere bank zijn rentetarieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn toch ook percentages die je betaalt bij huurkoop, bv bij een online warenhuis of bij aankoop van een auto?

 

En verder is Griekenland qua leningen en rente juist coulant behandeld!

 

Het is ook nooit goed of het deugt niet. :confused:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom verdedigen sommige dit corrupte zooitje genaamd EU? Zijn deze er bij gebaat? Ik begin toch wel een beetje te twijfelen bij de voorstanders van de EU.

Wel een rare insinuatie als je toevallig een ander standpunt hebt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betalende burger is hier de dupe van! En het geld dat ze van de bank pinnen (wat nu dus echt niet meer gaat), is hun eigen (spaar) geld. Ik ben benieuwd of ik dinsdag ook betaald wordt, En dat gaat via de bank waar men nu dus niets af kan halen. Het aantal woning inbraken is de laatste dagen met 700% gestegen.....

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander standpunt alsin meedoen met de corruptie? Of beter worden van andermans leed?

Beide punten hebben de Grieken royaal in eigen huis maar geen Griekse regering die er wat aan deed. Ook de huidige niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Griekenland is geen alleenstaand geval.

ik vind als er zo'n 10 van de 28 eurolanden in nood raken op enkele jaren, dan scheelt er iets aan het systeem.

Wie dat niet inziet die moet zich laten nazien.

Ze blijven maar door rammen op dezelfde koers, met 28 kapiteins aan het roer.

Het sterkste vind ik dan nog, als landen niet kunnen volgen, dat er niet eens wordt bijgestuurd.

Die landen krijgen in plaats van hulp een Mega boete opgelegd.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...