Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Een geboren inwoner van de emiraten krijgt veel meer geld en hoeft er niet of nauwelijks voor te werken.

De import arbeiders uit de Aziatische landen  worden daar uitgeknepen en als slaven misbruikt.

Van een vergelijk met de situatie in de "beschaafde wereld" kan je hier echt niet spreken.

Werkt je airco niet ?, volgens mij heb je last van de warmte als je een verhaal plaatst dat slaat als een tang op een varken. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar goed, ik heb geen vertrouwen in al die eenheidsworst die de EU probeert te fabriceren. ieder land heeft zijn eigen identiteit, en daar hoort ook een eigen munt bij die door dat land zelf beheerd wordt.

Wat je hier stelt, klinkt heel transparant: terug naar "de" nationale munten.

Maar die redenatie heeft een (riskante) keerzijde: Baskenland heeft ook een eigen identiteit, evenals Schotland. Wallonië ook. Of Beieren. Ik denk dat menige Europese regio binnen een nationale staat - vooral de rijkere - dan een eigen munteenheid zouden willen a la Zwitserland. Die weg terug vanuit de Euro is er m.i. niet. De grenzen zouden ook weer terug moeten. Angst voor de toekomst mag niet betekenen: terug naar het verleden.

Elke nationale munt is namelijk ook een eenheidsworst, maar dan op meso-niveau. 

 

Menig land buiten de Eurozone profiteert wel degelijk van de Euro door hem te gebruiken naast de eigen nationale munt.  

 

Europa verschilt in essentie niet van de Verenigde Staten, waar de dollar wordt gehanteerd in deelstaten die ook allemaal verregaand hun eigen gang gaan. Nog steeds.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, over de USA weet ik te weinig om er een zinnig woord over te kunnen zeggen. Hebben de afzonderlijke staten ooit een eigen munt gehad of zijn ze gelijk "gekoloniseerd" en kregen de eenheidsmunt opgedrongen?  Ik weet het niet (al zal het vast ergens op internet staan). Zijn die staten ooit echt zelfstandig geweest? ik weet het niet... De schotten hebben overigens hun eigen geld, al is het gewoon 1:1 het gewone Britse £...  Het is in mijn ogen niet "verboden" of "fout" om een andere munt te gaan gebruiken in jouiw land, zoals Vatikaanstad deed, die hadden gewoon de Italiaanse Lire...  Als de bevolking het eens is met de beslissing, is er niets mis mee.... met de Euro is het in erg veel landen anders geweest, die munt werd de burger opgedrongen. In Zweden en ook in Denemarken werd het de bevolking gevraagd, en werd er ook rekening gehouden met hun wil, en dus hebben die landen uiteraard nog gewoon hun eigen munt, met hun eigen beleid etc etc.

Mijn stelling is inderdaad gewoon terug naar de eigen munten. Dan "kan" je iets als je dat wil. Zwitserland had ook altijd een bandbreedte tegenover de euro (of eerder de D-Mark) maar moest die loslaten omdat het het land te duur werd om steeds maar af te waarderen om gelijke tred met de minder waard wordende euro te houden. Ondanks de erg sterke Frank is het land welvarend... Zwitserland is een van de weinige echte demokratische landen die ik ken, al vind ik dat ze de laatste jaren te veel doen om de EU te "behagen"... dat is een foute strategie, want de EU laat Zwitserland toch gewoon vallen als ze denken er zelf beter van te worden... maar daar gaat het hier niet over...

Griekenland moet duidelijk terug naar onafhankelijkheid. Ik denk dat de bevolking intussen wel weet dat "Brussel" het niet goed meent met de bevolking.... als ze nu breken met de euro en ook met de EU hebben ze als "winst" dat ze het geld van de EU gewoon kunnen houden (of beter, niet hoeven terug te betalen).

Maar de tijd zal leren wat er gebeuren gaat.... en of dat dan de "vrije wil" van de Grieken zal zijn weet ik ook niet, want de tentakels van de EU zijn lang...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Ik denk dat de bevolking intussen wel weet dat "Brussel" het niet goed meent met de bevolking.... als ze nu breken met de euro en ook met de EU hebben ze als "winst" dat ze het geld van de EU gewoon kunnen houden (of beter, niet hoeven terug te betalen).

 

De EU heeft jaren geld gepompt in Griekenland, hoezo meenden ze het niet goed met de bevolking?

Laten de Grieken eens eindelijk zelf hun verantwoordelijkheid nemen voor hun beleid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van houden is geen sprake, de miljarden zijn denkbeeldig naar Griekenland gegaan.

De miljarden, ook die van "ons", zijn uiteindelijk bij de grote Duitse en France banken terecht gekomen.

Die hadden nog wat twijfelachtige Griekse leningen in de boeken staan en daar zijn ze nu grotendeels van verlost.

 

Bij kwijtschelding van Griekse schulden gaat de Europese jan met de pet gewoon nog een keer betalen. 

Hoe dan ook, de banken worden uit de wind gehouden. (die baantjes mogen niet verloren gaan)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al om gezichtsverlies te voorkomen voor de EU zal dat inderdaad niet gebeuren, al kost dat het tienvoudige en al zouden we niets terugkrijgen. Ik denk dat dat inderdaad de realiteit is en dat de burgers hier diep in de buidel mogen gaan tasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat we straks allemaal een gratis vakantie in Griekenland krijgen aangeboden als tegemoetkoming van hetgeen we voor hun hebben betaald.

 

suc6

 

Gerrit

 

Laat de drachme maar terug komen. Toen was een vakantie naar Griekenland nog goedkoop. Sinds ze in de euro zitten zijn de prijzen daar geexplodeerd en kan je beter doorvliegen naar Turkije.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het overleg is vastgelopen dus geen lening voor Griekenland.

Toch wel jammer voor de bankiers die moeten nu even wachten op hun bonussen of ze moeten elders gaan graaien.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...