Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Tja, als je te lang (ver) boven je stand leeft, is dit op den duur moordend voor je welgesteldheid, dit geld zowel voor privé, bedrijven, regeringen enz...

Als je de brokken dan gaat proberen te lijmen, met alle constructies die ook al gammel zijn en geen goede fundering hebben kom je in een spiraal terecht die verwoestend word.

 

Gezondheid,

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren heeft de ECB weer een aantal miljard cashgeld overgevlogen naar de Griekse banken, om maar geld in de geldautomaten te hebben. Het begint er toch echt om te spannen zo onderhand. Ik heb ook het vermoeden dat de Grieken inmiddels ook een voorraad Drachmen hebben gedrukt, voor het geval ze plots uit de Euro stappen of eruit gezet worden. Hetzelfde hebben wij overigens met een flinke partij guldens die in Flevoland ligt opgeslagen. Voor het geval dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk betekent dit gedoe een snel einde van de Euro... Met een eigen munt kan de centrale bank alles beter beheren, nu doet een "vreemde" centrale bank dat voor diverse landen tegelijk, en dat kan nooit goed gaan.... maar dat wist iedereen uiteraard al lang.

 

Ik heb mijn geld al lang uit de euro, gewoon in Zweedse Kroon... ik heb meer vertrouwen in Riksbanken dat ze hun werk goed zullen doen dan wat dat stelletje euro-bonzen doen

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het begrip "Landen" bestaat niet meer, de oorspronkelijke landen zijn provincies van het verenigd Europa.

 

Maar dit besef is kennelijk nog niet bij iedereen doorgedrongen.

Nog een paar jaar, en al onze wetten en belastingen zijn gelijk geschakeld.

Daarna rest ons nog slechts één europese taal te leren.

 

(Zijn we wel eindelijk van alle regiobeperkingen bij het satelliet tv kijken af)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regio beperking zie ik niet verdwijnen.

Er komen nog meer beperkingen om het leven duurder te maken.

De tol heffing in Duitsland is slecht een repetitie voor andere maatregelen.

Het geld voor onze Griekse mede Europeanen moet toch ergens vandaan gehaald worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of die tol er komt is nog zeer de vraag, alleen in Beiërn willen ze die tol, omdat ze in hun buurlanden Zwitserland en Oostenrijk tol moet betalen.

Ze willen die alleen een koekje van eigen deeg geven.

In alle andere Grenzbezirken zijn ze er fel tegen, omdat het de handel zal schaden.

 

Of Griekenland binnenboord blijft zal de komende dagen blijken, maar water blijven gieten ineen lekke emmer heeft weinig zin.

Een verenigd Europa heeft alleen zin onder gelijken.

Sat4all heeft ook geen subforum over goudvissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk betekent dit gedoe een snel einde van de Euro... Met een eigen munt kan de centrale bank alles beter beheren, nu doet een "vreemde" centrale bank dat voor diverse landen tegelijk, en dat kan nooit goed gaan.... maar dat wist iedereen uiteraard al lang.

 

Ik heb mijn geld al lang uit de euro, gewoon in Zweedse Kroon... ik heb meer vertrouwen in Riksbanken dat ze hun werk goed zullen doen dan wat dat stelletje euro-bonzen doen

Veel buitenlandse. zelfstandige valuta hebben hun bestaan meer gekoppeld aan de Euro dan je denkt.

Afschaffing van de Euro en herinvoering van oude nationale valuta past niet meer in de wereld van de 21e eeuw.

Daar waar nog nationale munteenheden zijn, zijn ze meestal desalniettemin gekoppeld aan Euro of Amerikaanse Dollar.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de dollar en de euro nog wel?

 

Dat zijn juist twee munten die de afgelopen jaren als een baksteen zijn gevallen. Ik denk meer dat er een mandje gaat komen met meerdere munten waar andere munten aan gekoppeld gaan worden. Dus dan wordt het de euro, de dollar, de Yuan, de Roebel en mogelijk de Indiase munt. Er zijn zelfs geluiden om er mandje van een stuk of 20 munten van te maken. De tijd van alleen de dollar en de euro is echt voorbij. Welkom in de 21e eeuw ;)

 

Persoonlijke mening: wat mij betreft valt de euro en gaan we terug naar eigen munteenheden, die dan weer in het mandje terecht zouden kunnen komen als referentie voor andere landen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gekelderd of niet, je kan er nog steeds brood en melk mee kopen.

Binnen de Euro unie maakt dat kelderen helemaal niets uit voor de onderling handel, alleen de olie en Japanse tv's staan in verband met de vreemde valuta koers.

En de olie is alleen maar goedkoper geworden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...