Ga naar inhoud


Griekenland crisis


Frans B

Aanbevolen berichten

Tot op heden is er 30 miljard opgenomen en staat er nog een totaal van 128 miljard op spaarrekeningen.

 

En daar zit dus nu het probleem. Als jij 100 euro naar de bank brengt, dan is de bank verplicht 6 euro in de kluis te stoppen. Dat is de solvabiliteit. De rest wordt voor andere doeleinden gebruikt. Zonder hulp van de ECB waren de banken in Griekenland allang omgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou ook mijn geld wegalen van de bank zoals mijn opa altijd zei in een sok doen .

ga je hier ook meer krijge rente is toch niks meer en ze praten over een miljard op een dag opgenome wat is dat niet in een maand !

 

Dus geld is er

Ja en hierom willen ze dus het contante geld afschaffen....want ze willen af van de sokken en matrassen.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zij we dan nog, werkmieren met 0.0 rechten

Het gaat hier lang niet de goede kant op, als we sommigen laten doen lopen we straks met een ingeplante chip rond, en bepaald men bij de geboorte wat je beroep wordt.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een land(regering die liegt om bij de EU te komen,eerst zeggen dat het goed gaat met het land en later toch bij draait na toetreding) en die eigenlijk al niet meer te redden is,schrappen van de EU lijst.


 


Maar dat zullen ze niet doen, dan krijgt EU zijn geld niet meer(dat krijgen nu ook niet ze,schuiven het elke keer op).Als Griekenland faiilliet is dan valt er helaas niks meer te halen.


 


EU blijft wel steunen om toch het eerder geleende miljarden terug te krijgen.       

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EU is 1 grote farce, de Grieken zijn het eerste slachtoffer, vraag is wie wordt de 2e na Griekenland. We worden arm gezogen onze rechten worden stap voor stap afgenomen en nog steeds pikken we dat allemaal. En straks ligt de gehele macht in de handen van Brussel met een aantal beesten aan de top die het licht niet verdienen. En kan het volk in de EU letterlijk doodbloeden door corruptie en pure zelf verijking.

 

De toekomst ziet er erg top uit :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondamks alle kritiek op de Grieken moeten we toch diepe bewondering voor ze hebben.

 

Zij hebben wel het lef gehad om de straat op te gaan om verandering te krijgen, terwijl wij dat voorlopig alleen nog vanuit onze luie stoel en anoniem durven te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ook een nieuwe crisis onderkent, beetje tussen neus en lippen door via de Amerikaanse minister die het onlangs aan Merkel verklapte.

Dat is; Griekenland uit de EU en dan moet je eens zien hoe de Derde Wereld landen en haar burgers de Volksverhuizing inzetten via de wankele Zwarte Zee route en Oude Oostblok landen.

Destijds stonden de Turken kort voor Wenen ... nu zullen het geen Turken meer zijn maar Vluchtelingen en Asielzoekers en ook wat zich graag daartussen verstopt vermomd en verhuld.

 

Een Marshall Plan is kostbaar maar in the long run levert het ook wat op.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verstorven vader zei altijd in de jaren 30 was ook hetzelfde probleem deze tijd komt weer terug en verdomme hij heeft gelijk zo ook nog , tja tons die vluchtelingen zijn we zelf schuld ik heb een vermoeden die weten beter wat hun rechten zijn als de nederlander want die vind over het algemeen wel alles goed zo .

Wel zeiken enz maar niemand onderneemt iets , alles is een corrupte boel zo is het in griekenland ook begonnen nl , zag afgelopen week een reportage op rtl duits dan van mensen die op kos op vakantie waren je zal maar van de welverdiende vakantie genieten en er komen van die asiel zoekers op strand aanwaaien in zoeen rubber bootje waar onze kinderen mee spelen in zwembad maar wat me wel opvalt die iphone hebben ze wel of 8000 dollar betalen voor de overtocht pfffff.

 

Allemaal bezeikte boel die grieken gaan weer met de russen samen let maar op en zoals tons al zegt dan gooien ze de grenzen open voor die asielzoekeers of vluchtelingen hoe je ze ook wil noemen .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, verandering hebben ze gekregen, of het de goede richting is ingegaan is een ander verhaal.

 

Ergens hoop ik het wel voor de Grieken, want ze hebben al aardig op een plan B ingezet.

 

De helft van de haven van Piraeus hebben we verkocht aan de Chinezen, die grootse plannen hebben (en al een tijd bezig zijn met bouwen) om de haven binnen de top-10 van de grootste havens ter wereld te krijgen. Voor de Chinezen betekent dit een aanzienlijk snellere aanvoer richting het Europese vasteland. De Russen (Gazprom) hebben met de Grieken een contract afgesloten om via Griekenland Russisch gas te gaan leveren aan de zuidelijke landen van Europa en de Balkan, om daarmee Oekraine te omzeilen.

 

Griekenland wordt door deze twee feiten een aanzienlijk grote transport- en energiehub richting de rest van Europa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Allemaal bezeikte boel die grieken gaan weer met de russen samen let maar op en zoals tons al zegt dan gooien ze de grenzen open voor die asielzoekeers of vluchtelingen hoe je ze ook wil noemen .

 

Dat probleem hebben ze al jaren, eerst met de Albanezen en nu met de bootvluchteliingen. Dat ze meer richting de Russen gaan trekken is al in gang gezet, historisch en qua geloof hebben ze al veel meer gemeen met de Russen dan met het westen. Die hele Griekenland crisis heeft naast een financieel ook heel erg een geopolitiek tintje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal allemaal wel maar aan de basis van de toetreding tot de Eurozone stond een bodemloze put die door gewiekste experts van Goldman Sachs gemaskeerd is. Het was juist de studie van de Griekse politici om toe te treden tot de Eurozone zodat ze flink konden profiteren van het kapitaal wat ze zelf niet hadden nog konden bijdragen.

De betrokken politici van de andere landen waren tijdens de formatie van de Eurozone doof en blind of hun keel is gesmeerd met muntolie!

 

En nu zit een land vol met onschuldige Grieken met de gebakken peren.

Ik zou zeggen opsporen die betrokken politici en ophangen aan de hoogste boom en aan de boom daarnaast die Goldman Sachs club.

 

Banken en politici:

 

Zo onbetrouwbaar en vals als het water diep is!

Wanneer worden er eens grenzen gesteld aan hun handelingsbevoegdheid en gaan ze afgerekend worden op frauduleus en corrupt handelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de hulp die wij aan Griekenland geven komt maar 13 % bij de Grieken zelf terecht.

87 % van de Europese steun gaat via een omweg naar de banken en de grootgraaiers in Duitsland en Frankrijk. 

Deze bobo's hebben eerst een flinke bonus gekregen voor de leningen van hun bank aan Griekenland.

Nu gaan de burgers van Europa deze bobo's ook nog eens een keer belonen met een bonus voor het terugbetalen.

 

Resultaat van onze steun:

Griekenland houd zijn schulden.

En wij steunen de banken en graaiers in Duitsland en Frankrijk

 

Verstandiger is het dat die banken zelf hun verantwoordelijkheid te laten dragen voor hun onverantwoorde beleid

en niet de Europese belastingbetaler er voor op laten draaien. 

Met dit verhaal is ook meteen duidelijk waarom A. Merkel en F. Hollande de Grieken zo achter hun vodden zitten.

 

Wat ik gister al schreef is vanavond bevestigt in het programma Jinnek met als gast Antoinette Hertsenberg.

Alleen in het bovenstaande citaat heb ik de Bobo's 2% te kort gedaan want volgens Antoinette gaat

er geen 13 maar 11% naar de Grieken en de rest naar Frankrijk en Duitsland.

Ook schreef ik dat A. Merkel en F. Hollande de Grieken achter hun vodden zaten.

Maar onze Jeroen Dijsselbloem daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht in die onderste regel van het citaat.

Maar Jeroen Dijsselbloem zit de Grieken ook achter de vodden en je voelt het al aankomen.

 

En dat is dat ons land net zo erg is als Frankrijk en Duitsland want onze graaiers hebben net zo hard meegedaan.

Laat die bobo's en de andere schuldeisers hun neus maar eens stoten dan heeft Griekenland een kans om 

er weer bovenop te komen dit is voor alle Europeanen de goedkoopste oplossing.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens begrijp ik niet wat het probleem is, terwijl de oplossing voor de hand ligt.

 

Griekenland betaalt enorme woeker rente's en kan die maandelijks nauwelijks betalen.

 

Wordt het dan niet hoog tijd om naar die rente tarieven te gaan kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...