Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Hier een GPS ontvanger met een Prolific PL2303 serieel/usb omzetter. Werkte prima in Windows 7 en werkt perfect met Linux. Plotseling na opwaardering naar Windows 8 doet apparaat het niet meer.

 

De reden dat dit niet meer werkt ben ik ook tegen aangelopen. Dit type prolific chip is massaal gekopieerd. De fabrikant van het orginele chipje heeft besloten om die serie chips niet meer te supporten vanaf windows 8.

Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik een nieuwe laptop kreeg voor het werk. Kon ineens mijn console kabels niet meer gebruiken want die werkte ook met een prolific usb -> serial converter.

Als dank heb ik een (duurdere) FTDI kabel ingeslagen en ik moet zeggen dat bevalt super!

In dit geval treft microsoft dus geen blaam en ben je slachtoffer van de gevolgen van klone fabrikanten

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dat is dus niet de schuld van Microsoft maar van die fabrikanten die je in de kou laten staan.

 

Ik heb er zelf in de praktijk bijna nooit last van gehad. Voor de kleine hoeveelheid programma's die eventueel niet meer wilde werken was er altijd wel weer een alternatief.

Ja, zoals mijn multifunctional Canon printer (MP780 als ik mij niet vergis) die na de update naar Windows 8 enkel nog als printer kan gebruikt worden, scannen mag je daarna vergeten.

OK, het is de schuld van de fabrikant, maar ik kan mij goed indenken dat als je dat weet op voorhand dat je toch wel goed nadenkt of je nog wilt updaten.

En een multifunctional die niet meer werkt, is toch wel iets anders dan een klein programmaatje.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat te denken van bedrijven die legio aan wat oudere hardware hebben staan, moet dan ook allemaal vervangen worden dus upgrade men gewoon niet. Ken er hier zat die daardoor gewoon nog met Windows XP draaien.

 

En denk dat er toch ook weer problemen ontstaan met upgraden van 8.1 naar 10 ook al wordt er gezegd van niet, het is en blijft Microsoft en van hun kun je alles niet op voorhand geloven. En upgraden van 7 naar 10 zou wel eens een enorme chaos kunnen worden.

 

Daarom is het verstandig een beetje geduld te hebben en stukje bij beetje uit te zoeken of de upgrade nadelige gevolgen heeft of niet.

 

Als je al je rand apparaten moet gaan vervangen omdat er voor Windows 10 geen drivers zijn doe je maar 1 ding en dat is bij het oude blijven. En je ziet ook aan veel bedrijven al dat ze al na 2 jaar gewoon de support stoppen voor je apparatuur om je zo aan te moedigen hun laatste produkt aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zoals mijn multifunctional Canon printer (MP780 als ik mij niet vergis) die na de update naar Windows 8 enkel nog als printer kan gebruikt worden, scannen mag je daarna vergeten.

OK, het is de schuld van de fabrikant, maar ik kan mij goed indenken dat als je dat weet op voorhand dat je toch wel goed nadenkt of je nog wilt updaten.

En een multifunctional die niet meer werkt, is toch wel iets anders dan een klein programmaatje.

ik heb een Canon MP640, multifunctioneel, draait volledig onder W8.1, ook het scannen (MP navigator), dit na enig zoekwerk op de canon site met de juiste drivers voor elkaar gekregen...het blijkt dus wel mogelijk

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat te denken van bedrijven die legio aan wat oudere hardware hebben staan, moet dan ook allemaal vervangen worden dus upgrade men gewoon niet. Ken er hier zat die daardoor gewoon nog met Windows XP draaien.

 

En denk dat er toch ook weer problemen ontstaan met upgraden van 8.1 naar 10 ook al wordt er gezegd van niet, het is en blijft Microsoft en van hun kun je alles niet op voorhand geloven. En upgraden van 7 naar 10 zou wel eens een enorme chaos kunnen worden.

 

 

 

Bedrijven die nu nog Windows XP hebben moeten meteen de hele ict afdeling ontslaan op een enkele uitzondering na.

 

Ik heb Windows 8.1 prima draaien op apparatuur wat 5-8 jaar oud is. Het draait dan een stuk soepeler dan Windows 7  (o.a. voorzien van een Pentium M en maar 1 GB geheugen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een laptop die nog Vista draait.  Verder geen probleem mee, maar ik vraag mij af of ik deze kan Updaten.

 

Fujitsu Siemens

Intel Core Duo CPU T8100

4 GB geheugen

Nu nog 32 bits Windows Vista Home premium

 

Ik heb altijd begrepen dat laptops updaten vragen om problemen is.  (drivers).

 

Zou dit eerst eens beoordeelt willen zien.  Is er ergens een website waar ik dit kan laten doen?

Ik had ook al gedacht om hier Linux op te gaan draaien.  Heb momenteel Ubuntu in een Virtual box draaien op mijn Win8.1 masjien, en dat valt goed mee.

Denk eraan om Kubuntu te gaan gebruiken.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de 8.0 compatibliteits util van Microsoft even gerund en het valt mee.

Al de drivers van apparaten die ik gebruik lijken compatibel. 

De enkele problemen die het oplijst kan ik wel oplossen.  (programma's waar een update voor nodig is)

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet haast wel zeker dat je laptop een stuk rapper wordt in 8.1 en straks in Windows 10

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrijven die nu nog Windows XP hebben moeten meteen de hele ict afdeling ontslaan op een enkele uitzondering na.

 

Ik heb Windows 8.1 prima draaien op apparatuur wat 5-8 jaar oud is. Het draait dan een stuk soepeler dan Windows 7  (o.a. voorzien van een Pentium M en maar 1 GB geheugen)

Jij gaat enkel uit van Nederland ik niet, dat Nederland een rijk land is fijn. Spanje is onderhevig aan een enorme crisis met een regering die enkel maar zuigt en niets aan de problemen doet, bedrijven kunnen maar net hun kop boven water houden en elke extra investering is er al 1 teveel. Hier draait vrijwel zowat het hele land nog op XP omdat er gewoonweg geen geld is om een stapje hoger te gaan.

 

Je kunt vanalles zeggen maar als de centen er niet zijn houd het gewoon op. Enkel de rijken hebben hier een recent OS. En een platte TV en gaat zo maar door.

 

Ook Engels is een enorm probleem dus ook de software MOET Spaans zijn en niet alles is aanwezig in deze taal.

 

Ik help iedereen met de computers dus moet ik zelf wel met de tijd mee, maar voor Windows 10 zet ik toch echt even de rem erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Linux heb je in het algemeen geen drivers nodig van een fabrikant. Ook de Prolific drivers zitten er gewoon in en doen het prima ook in de laatste kernel versie's. Drivers voor allerhande printers zijn beschikbaar in Cups.

 

Waar is de lijst van hardware, die niet meer ondersteund wordt in de laatste of de komende Windows versie 10 ?

 

Of is het uiteindelijk de bedoeling de gebruiker op kosten te jagen en deze noodgedwongen nieuwe spullen aan te schaffen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een laptop die nog Vista draait.  Verder geen probleem mee, maar ik vraag mij af of ik deze kan Updaten.

 

Fujitsu Siemens

Intel Core Duo CPU T8100

4 GB geheugen

Nu nog 32 bits Windows Vista Home premium

 

Ik heb altijd begrepen dat laptops updaten vragen om problemen is.  (drivers).

 

Ik heb nog een 8 jaar oude Acer Travelmate 6465WLMib met een Intel Core 2 Mobile T7200 2GHz processor en 4 GB geheugen.

 

Daarop draai ik vanaf het begin de Windows 10 Preview en dat volledig probleemloos.

Wat Windows 10 niet kon oplossen kon ik met Windows 7/8 drivers van de Acer site oplossen maar dat waren er maar 2 componenten.

Dus je moet al een heel oud of exotisch model gebruiken voordat Windows 10 capituleert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een 8 jaar oude Acer Travelmate 6465WLMib met een Intel Core 2 Mobile T7200 2GHz processor en 4 GB geheugen.

 

Daarop draai ik vanaf het begin de Windows 10 Preview en dat volledig probleemloos.

Wat Windows 10 niet kon oplossen kon ik met Windows 7/8 drivers van de Acer site oplossen maar dat waren er maar 2 componenten.

Dus je moet al een heel oud of exotisch model gebruiken voordat Windows 10 capituleert.

En dat van de evaring van 1 computermerk en model?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet er ook echt alles aan om ieder positief bericht in twijfel te trekken of je probeert het de grond in te boren.  Dat jij Windows 7+ niet ziet zitten weet nu iedereen wel en begint erg irritant te worden.

 

Acer gebruikt standaard hardware die in veel laptops gebruikt wordt, niets exotisch aan en vergelijkbaar met heel veel andere laptops. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Linux heb je in het algemeen geen drivers nodig van een fabrikant. Ook de Prolific drivers zitten er gewoon in en doen het prima ook in de laatste kernel versie's. Drivers voor allerhande printers zijn beschikbaar in Cups.

 

Waar is de lijst van hardware, die niet meer ondersteund wordt in de laatste of de komende Windows versie 10 ?

 

Of is het uiteindelijk de bedoeling de gebruiker op kosten te jagen en deze noodgedwongen nieuwe spullen aan te schaffen ?

 

Er is geen lijst.

 

Een aantal hardware leveranciers hebben nu al wel Windows 10 compatible drivers beschikbaar om even voorbeelden te geven:

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/84233/en-us

http://www.amd.com/en-us/solutions/software-partners/microsoft/windows

 

Ik verwacht dat in 95% van de gevallen een 8.1 driver compatible is met Windows 10

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...