Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Pluizenbol je zit nu zelf the janken over wat volgens jou de jankerts zijn :) 

 

En uiteraard neem je geen auto waar de ruitenwissers pas later op gemonteerd worden, dus waarom zou je dat dan met een OS doen?

 

Kom met een voledig produkt en verbeter het, nu kan Windows 10 standaard niet eens een DVD afspelen :)

 

Ik wil helemaal geen oorlogje voeren maar vind wel dat sommigen voledig de realiteit verliezen en zelfs met een vinger gaan staan wijzen op de genen die wel de realiteit inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat ik alle Windows versies nieuwer dan 7 maar weggooi want ik kan geen DVD meer afspelen.....  Bizar gewoon dat het er niet in zit.  Ik heb het al die jaren niet gemist, ik bedoel gemist.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draai vanaf begin af aan al Windows10 technical  preview zou niet meer terug willen naar 7 of 8.1 vooral met een ssd schijf start hij binnen 10 seconden op alleen versie 100130 werkte niet zo goed, binnen minuten stond 100122 er weer  je kan namelijk terug naar de vorige versie

aangepast door Hans v O 286

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie mijn originele bericht gelezen heeft, zal gezien hebben dat ik geen Canon MP640, maar een MP780 heb.

Wanderer reageerde erop door te zeggen dat zijn MP640 (totaal ander model dus), wel werkt met Windows 8.1.

En sedertdien reageren de mensen dus alsof ik een MP640 heb.

Tja...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mijn oude HP scanjet 4300c werkt ook niet meer. Met windows XP ging het nog met wat drivertruukjes maar vanaf vista was het echt exit.

Ook vuescan ondersteunt dit model helaas niet.

Ik vind niet dat je microsoft dit mag en kunt aanwrijven. 

Dat heb ik ook nooit beweerd.

Wat ik wel zeg is dat ik de afweging maak of het wel de moeite loont om te upgraden als mijn 'oude' hardware dan niet meer werkt zoals ze voorheen werkte.

Wie dan de schuldige is - Microsoft of de fabrikant van de hardware - zal mij worst wezen.

 

En wat dat boycotten van fabrikanten betreft, zoals iemand anders hier voorstelde, dat is ook niet zo eenvoudig.

De meeste printerfabrikanten bezondigen zich hieraan, en ondersteunen een printer een paar Windows versies, en daarna niet meer.

Vreemd genoeg kun je meestal wel nog drivers vinden voor heel oude printers.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd, mijn printer (Canon Pixma MP780) is niet echt compatible met Windows 8(.1), en dat is omdat Canon dat zo beslist heeft, dat zeggen ze ook zelf op hun website.

 

Staat letterlijk op hun site :

 

Canon begrijpt dat klanten vaak besluiten bestaande besturingssystemen en technologieën die mogelijk ondersteuning bieden voor eerder aangeschafte Canon-producten te upgraden.

Voordat ze dit doen, raadt Canon deze klanten echter altijd aan te controleren of hun Canon-product nog wel kan worden gebruikt met het besturingssysteem als de upgrade eenmaal is uitgevoerd.

Meestal heeft Canon bij de introductie van elk nieuw besturingssysteem al bepaald welke producten precies zullen worden ondersteund, en deze informatie wordt via de ondersteuningswebsite van Canon bekendgemaakt.

Canon neemt dergelijke beslissingen in de wetenschap dat de productie van stuurprogramma´s en softwareondersteuning directe kosten met zich meebrengt. Canon respecteert dus zeker de vrijheid die haar klanten hebben om te besluiten een upgrade van technologieën uit te voeren, maar kan niet garanderen dat oudere Canon-producten ook in de toekomst zullen worden ondersteund door het nieuwe besturingssysteem.

 

Op het plaatje kun je duidelijk zien dat MP640 geen enkel probleem zou mogen zijn (alle vinkjes staan in het groen), terwijl bij MP780 alles wat Windows 8.x is met een rood kruisje aangeduid staat.

Dit komt uit volgende PDF file van hun website : http://nl.canon.be/Images/Win_PIXMA_Full_v3_tcm43-1080776.pdf

post-67749-0-43452100-1433437586_thumb.png

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk in de laatste paar builds dat MS er alles aan doet (gedaan heeft) om van W10 iets héél moois te maken.

Het OS is (nog) niet af want het wordt een evolutief OS : W10 zal in de toekomst blijvend aangepast, verbeterd, vervolledigd worden en er komt eigenlijk nooit meer een volledig nieuwe Windows 11 of 12 of .... enz

Maar dat weten ze in dit forum blijkbaar allemaal niet omdat het hun tot nu toe worst kon wezen ..... tot nu plots ....

Allez, "eigenlijk" komt er geen Windows 11 of 12 meer.

Wie gelooft dat nu ?

Indertijd beweerde Microsoft dat 640Kb genoeg moest zijn voor iedereen.

Dat gaat dus over RAM geheugen, ondertussen werken we met Gigabytes aan RAM geheugen.

Denk even na, het OS is nog maar uit, en je zult al direct upgrades moeten doen, want "het was nog niet helemaal af".

Mocht er dus nooit meer een nieuwe versie uitkomen, dan zou iedere nieuwe PC die geïnstalleerd wordt, ook binnen 10 jaar, mogen beginnen met al die upgrades te downloaden.

 

Ik zie het al gebeuren.

 

Downloading Service Pack 1

Installing

Rebooting your PC now

Downloading Service Pack 2

Installing

Rebooting your PC now

Downloading Feature Release 1

Installing Feature Release 1

Rebooting your PC now

...

...

...

 

En dan gaat de architectuur van het OS voor eeuwig compatible blijven ?

Zelfs als er later 128 bits processoren gemaakt worden, disken van exabytes groot, geheugens van meerdere terabytes, enz. ?

Laat mij niet lachen.

Dit is gewoon een marketing praatje.

Het is even dwaas alsof dat Volkswagen zou verkondigen dat ze het laatste model van de Golf gemaakt hebben, dat er nooit nog een nieuw model komt, en dat je vanaf dan alleen nog maar bijwerkingen in de garage kunt laten doen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

naja strikt genomen zijn al die windows versies toch allemaal betaalde updates geweest?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we de scanproblemen in een apart topic behandelen? BTW de MP780 wordt ook ondersteunt door Vuescan, dus is gewoon bruikbaar.

 

Of een Windows/Linux/OSX met andere functionaliteit nu een andere versie heet, service pack of functionele downloads zijn maakt natuurlijk geen bal uit. Belangrijk is dat nieuwe technieken geïmplementeerd worden als ze beschikbaar komen. Als  je bewust een oude versie blijft gebruiken ga je jezelf tekort doen.

 

2 voorbeelden:

 

DirectX 12 --> Meer voor gamers maar dat kan zo maar 30% meer snelheid opleveren

NVME --> Nieuw protocol speciaal voor SSD's Scheelt je 50-150% snelheidswinst

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we de scanproblemen in een apart topic behandelen? BTW de MP780 wordt ook ondersteunt door Vuescan, dus is gewoon bruikbaar.

 

 

Of een Windows/Linux/OSX met andere functionaliteit nu een andere versie heet, service pack of functionele downloads zijn maakt natuurlijk geen bal uit. Belangrijk is dat nieuwe technieken geïmplementeerd worden als ze beschikbaar komen. Als  je bewust een oude versie blijft gebruiken ga je jezelf tekort doen.

 

2 voorbeelden:

 

DirectX 12 --> Meer voor gamers maar dat kan zo maar 30% meer snelheid opleveren

NVME --> Nieuw protocol speciaal voor SSD's Scheelt je 50-150% snelheidswinst

De MP780 is maar een voorbeeld natuurlijk, er zijn legio toestellen die met een upgrade van Windows x naar x+1 niet meer ondersteund worden.

Vuescan kan dan een oplossing zijn, maar die kost je geld, dus kun je je afvragen of het je dat waard is, een nieuw toestel is ook een optie, en je haalt er nog een extra factor van mogelijke problemen bij.

Je hebt dan al je printerdriver (Canon), je OS (Microsoft) en dan is daar de maker van Vuescan een 3e partij in.

En misschien heb je nog een ander toestel dat niet meer ondersteund wordt, en kun je nog ergens een stuk software bijnemen van een 3e partij.

Het is maar dat je als klant bewust bent dat dit extra mogelijkheden geeft, maar ook voor onverwachte problemen kan zorgen.

 

Als iemand hier komt beweren "er komt nooit nog een Windows 11, 12, enz.", dan denk ik dat het wel belangrijk is dat er iemand op wijst dat dat flauwekul is.

Reality check heet dat.

Het gaat natuurlijk niet om de naam alleen, maar om het principe dat je een OS niet eindeloos kunt uitbreiden en verbeteren.

Op een bepaald moment moet je een breuk maken, en nieuwe PC's ga je niet met een versie van 5 jaar geleden installeren, om ze dan massa's gigabytes updates laten uitvoeren.

 

Dus wees gerust : binnen hier en 5 jaar komt er een nieuwe Windows.

Misschien blijven ze hem onder de merknaam "Windows 10" verkopen, maar dat doet niet terzake, dat is marketing bullshit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En denk nu niet dat ik tegen vooruitgang ben, als Windows 10 ongeveer even goed is als Windows 7 in zijn tijd zal ik het op een nieuwe PC/laptop zeker installeren, maar oude PC's upgraden, dat weet ik nog zo niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wordt dat dan duidelijk uit? Wat is er niet af? Heb jij meer informatie dan iedereen hier?  

 

Noem eens 1 OS die geen bugs heeft?  

 

Ze gebruiken nu de preview versies waardoor er nu al heel veel gebruikers zijn. Daarin zit ook verwerkt om bugs via een speciaal programmatje te melden en ze stimuleren om zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken.

Regelmatig bezoek aan Tweakers brengt heel veel aan het licht hoor, jammer dat je blindelings vertrouwen in een nieuwe Windhoos tentoon spreidt.

Ik vernoem nergens een OS dat geen bugs zou hebben, graag niet iets verzinnen dat er niet staat.

Ik heb ondertussen 22 jaar ervaring met MS, en heb al wat vreemde zaken meegemaakt, zeker toen ze nog dachten een monopoly te hebben.

Ondertussen blijken experts net als ik te vrezen dat na het W8 debacle, MS te vroeg komt met een opvolger die niet voldoende ontwikkeld is.

Er zitten gewoonweg te veel vernieuwingen in die in een te korte tijdspanne zijn gepusht om de deadline te halen, nou kunnen ze het achteraf wel updaten of sommige zaken alsnog weg laten (wat in het verleden ook al gebeurt), maar erg af komt het alvast niet over.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regelmatig bezoek aan Tweakers brengt heel veel aan het licht hoor, jammer dat je blindelings vertrouwen in een nieuwe Windhoos tentoon spreidt.

Ik vernoem nergens een OS dat geen bugs zou hebben, graag niet iets verzinnen dat er niet staat.

Ik heb ondertussen 22 jaar ervaring met MS, en heb al wat vreemde zaken meegemaakt, zeker toen ze nog dachten een monopoly te hebben.

Ondertussen blijken experts net als ik te vrezen dat na het W8 debacle, MS te vroeg komt met een opvolger die niet voldoende ontwikkeld is.

Er zitten gewoonweg te veel vernieuwingen in die in een te korte tijdspanne zijn gepusht om de deadline te halen, nou kunnen ze het achteraf wel updaten of sommige zaken alsnog weg laten (wat in het verleden ook al gebeurt), maar erg af komt het alvast niet over.

Wanneer iemand Windhoos schrijft ipv Windows, dan weet ik al genoeg over wie ze zijn.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...