Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Buiten het feit dat ik professioneel bezig ben met Windows doe ik natuurlijk ook privé het een en ander. Ik ben wel degelijk kritisch maar waar ik enorm van baal is dat mensen (zeker ook hier) alles als commercieel/marketing praat afdoen terwijl ze zelf niet eens de moeite nemen of het zelf nu eens uitgebreid te testen of te proberen.

 

Men "leest" en worden meegevoerd in de mening van een ander zonder het zelf te ondervinden.

 

Windows 8 was geen goede zet van Microsoft, maar is redelijk recht getrokken met Windows 8.1. Een debacle vind ik een te zwaar woord. Windows 10 gaat qua gevoel weer wat meer naar Windows 7 toe als je dat wilt, maar je kunt ook meer met de "tegeltjes" doen als je dat wilt. Je kunt het zelf instellen. Alle nieuwe technieken zitten er wel in uiteraard.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergeten we Windows 95, Millennium, Vista niet, ondertussen met grote schaamte onder een dik blok gewapend beton begraven 100 meter onder de aardbodem, ook van die aardige niet genoeg geteste en ontwikkelde OS systems, om nu te geloven dat ze zomaar met het geniale OS zitten aan te komen lijkt me overschatting, en je focust je best niet alleen op de interface.

 

Nee, eerst zien, testen, ontleden, gebruiken, en dat terdege doen, want ze hebben ons al teveel liggen had.

 

Trouwens W8 is door MS zelf als afgedaan mislukking, ook 8.1 kan Vista vergezellen naar een ondergrondse bergplaats.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten het feit dat ik professioneel bezig ben met Windows doe ik natuurlijk ook privé het een en ander. Ik ben wel degelijk kritisch maar waar ik enorm van baal is dat mensen (zeker ook hier) alles als commercieel/marketing praat afdoen terwijl ze zelf niet eens de moeite nemen of het zelf nu eens uitgebreid te testen of te proberen.

 

Men "leest" en worden meegevoerd in de mening van een ander zonder het zelf te ondervinden.

 

Windows 8 was geen goede zet van Microsoft, maar is redelijk recht getrokken met Windows 8.1. Een debacle vind ik een te zwaar woord. Windows 10 gaat qua gevoel weer wat meer naar Windows 7 toe als je dat wilt, maar je kunt ook meer met de "tegeltjes" doen als je dat wilt. Je kunt het zelf instellen. Alle nieuwe technieken zitten er wel in uiteraard.

Helemaal mee eens Winwiz.

 

Ik vind dat W10 er behoorlijk uitziet en een waardige vervanger wordt voor W7 en voorafgaande W-versies.

 

Waar ik nog steeds niet gelukkig mee ben is :

1. Het desktop-startmenu : ik kan in het linker gedeelte niet meer zelf programma-shortcuts inbrengen.

2. Ik vind het dus rot dat ik mijn Win32 programmas enkel in een tile in het rechtse startpage deel kan pinnen (als desktop gebruiker haat ik namelijk tiles).

Maar goed daar komt misschien nog verandering in indien we genoeg feedback leveren via de MS-kanalen.

 

Ik zal in alle geval upgraden (nadat ik een system image van mijn W7 gemaakt heb natuurlijk).

Bevalt het, dan blijf ik.

Bevalt het niet, dan ga ik terug naar W7.

Zo simpel is dat toch hé  :)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit Windows 10 bekeken of ermee gewerkt?  Waarom zou je dan de classic Shell willen hebben?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haat de tegels.  Kan nooit iets terug vinden.

Is goed voor een tablet maar niet voor een desktop PC.

 

Willy

 

PS: Over smaken discussieert men niet, maar sommige smaken verdienen slaag.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pluizebol ooit van Classic Shell gehoord?

 

Heb ff gekeken en is al W10 compatibel

 

Willy

Hey Willy

 

Jawel hoor, ik heb al ontelbare gebruikers hiermee geholpen die met W8.0/W8.1 niet gedraaid kwamen.

Ik zal eerst proberen om W10 plain vanilla te gebruiken - indien ik het blijvend niks vind zal ik die Classic Shell inderdaad installeren.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit Windows 10 bekeken of ermee gewerkt?  Waarom zou je dan de classic Shell willen hebben?

 

Ooit Windows 10 bekeken of ermee gewerkt?  Waarom zou je dan de classic Shell willen hebben?

Er zijn nu eenmaal mensen die de tegels haten Winwiz (en ik ben er een van, niettegenstaande ik de rest van W10 wel goed vind)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nu eenmaal mensen die de tegels haten Winwiz (en ik ben er een van, niettegenstaande ik de rest van W10 wel goed vind)

 

en dat bedoel ik dus.... Als je geen tegels wil hoef je ze ook niet te zien in Windows 10 je kunt dat helemaal zelf instellen

 

Trouwens probleem met vinden is natuurlijk onzin. Het werkt hetzelfde als Android ongeveer. Alle programma's staan onder het "tegelveld" bij elkaar en degene die je het meest gebruikt sleep  je omhoog. Je kunt altijd gewoon beginnen te typen, dus als je outlook wil starten type je out en je ziet hem meteen al staan. Beeldscherm instellen?  type beel of reso en je hebt meteen het juiste te pakken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt hetzelfde als Android ongeveer.

 

En dat krijg ik er dus niet in.  Net zomin als ik met een Smartphone overweg kan.  (ik vind trouwens een Smartphone zelf grote onzin)

En nu kun je mij wel voor oen uitmaken.  Ik weet zelf dat ik dat niet ben.  

 

Maar ja sommigen vinden van hunzelf dat ze het warme water hebben uitgevonden.  En dat zij het beste weten wat goed voor mij is.

Als jij het goed vind, goed voor U.  Maar anderen hebbben een andere opinie.

 

En begin mij nu niet af te schilderen als Windows hater.  Dat ben ik niet, maar met die tegel interface zat Microsoft er wel flink naast.

En dat je in Windows 10 geen tegels meer te zien krijgt als je dat niet wil is niet waar.  Je menu is nu opgebouwd uit tegels.  Dus toch nog tegels.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat bedoel ik dus.... Als je geen tegels wil hoef je ze ook niet te zien in Windows 10 je kunt dat helemaal zelf instellen

 

Trouwens probleem met vinden is natuurlijk onzin. Het werkt hetzelfde als Android ongeveer. Alle programma's staan onder het "tegelveld" bij elkaar en degene die je het meest gebruikt sleep  je omhoog. Je kunt altijd gewoon beginnen te typen, dus als je outlook wil starten type je out en je ziet hem meteen al staan. Beeldscherm instellen?  type beel of reso en je hebt meteen het juiste te pakken.

De naam intypen wil ik nog veel minder Winwiz dat is pas helamaal achterlijk : ik wil ikonen zoals in W7 en alle voorgaande versies - geen tegels en nog veel minder typen

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat krijg ik er dus niet in.  Net zomin als ik met een Smartphone overweg kan.  (ik vind trouwens een Smartphone zelf grote onzin)

En nu kun je mij wel voor oen uitmaken.  Ik weet zelf dat ik dat niet ben.  

 

Maar ja sommigen vinden van hunzelf dat ze het warme water hebben uitgevonden.  En dat zij het beste weten wat goed voor mij is.

Als jij het goed vind, goed voor U.  Maar anderen hebbben een andere opinie.

 

En begin mij nu niet af te schilderen als Windows hater.  Dat ben ik niet, maar met die tegel interface zat Microsoft er wel flink naast.

En dat je in Windows 10 geen tegels meer te zien krijgt als je dat niet wil is niet waar.  Je menu is nu opgebouwd uit tegels.  Dus toch nog tegels.

 

Willy

Die tegels zijn inderdaad ook het enige wat mij misschien wel zal weerhouden om definitief over te stappen van W7 naar W10.

En van dag 1 het systeem hacken met een shell-programma is ook niet direct mijn ding.

 

Het neemt allemaal niet weg dat W10 een goed OS is hoor, maar dat hele startmenu speelt me toch serieus parten.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat startmenu heeft mij lang tegen gehouden om win8.1 te gebruiken.  Totdat ik van Classic Shell hoorde.  Toen was ik zo om.

En ja ik heb de eerste dag reeds Classic Shell ingeinstalleerd.  Was trouwens het eerste programma dat ik downloadde.

 

Heb lang Vista gedraaid (en nu nog op een laptop).  Hierbij waren crashes wel een regelmatig voorkomend ding.  Op Win8.1 (hout vasthouden) gebeurd dit bijna nooit.  Draai nu een jaar win8.1 en ik denk dat ik in al die tijd 2 crashes (of vastlopers) gehad heb.

Iets is er dus verbeterd, en dit zal ongetwijfeld ook zo voor W10 zijn. (hopelijk toch).

 

Willy

 

Windows 10 Startmenu:

0930-windows-inline-1-630.jpg

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Winwiz.

 

Ik vind dat W10 er behoorlijk uitziet en een waardige vervanger wordt voor W7 en voorafgaande W-versies.

 

Waar ik nog steeds niet gelukkig mee ben is :

1. Het desktop-startmenu : ik kan in het linker gedeelte niet meer zelf programma-shortcuts inbrengen.

2. Ik vind het dus rot dat ik mijn Win32 programmas enkel in een tile in het rechtse startpage deel kan pinnen (als desktop gebruiker haat ik namelijk tiles).

Maar goed daar komt misschien nog verandering in indien we genoeg feedback leveren via de MS-kanalen.

 

Ik zal in alle geval upgraden (nadat ik een system image van mijn W7 gemaakt heb natuurlijk).

Bevalt het, dan blijf ik.

Bevalt het niet, dan ga ik terug naar W7.

Zo simpel is dat toch hé  :)

Zo zien we maar dat W10 in de previews ook je dat niet is, maar op beta's al een oordeel vellen is ook niet erg slim, de eerste testen van de definitieve versie even afwachten is de boodschap, alles wat nu neergepend word is voorbarig.

Of het er hier dit jaar nog opkomt is al helemaal de vraag, het zal zich eerst moeten bewijzen, het spul uit Redmond heeft daarvoor in het verleden al te vaak zijn beloften niet waargemaakt.

Wait and see......

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...