Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Hoeft helemaal niet. Vuescan kan gewoon met de scanner overweg:

 

Get more out of your Canon MP640 scanner by downloading VueScan
Is your Canon MP640 no longer supported by your operating system (Windows 8.1)? Or are you looking for more functionality from your scanner than it came with? Download VueScan. It replaces the software that came with your scanner - so you get better scanning and a longer life for your hardware.
 
Is niet gratis maar een top programma om mee te scannen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Hoeft helemaal niet. Vuescan kan gewoon met de scanner overweg:

 

Get more out of your Canon MP640 scanner by downloading VueScan
Is your Canon MP640 no longer supported by your operating system (Windows 8.1)? Or are you looking for more functionality from your scanner than it came with? Download VueScan. It replaces the software that came with your scanner - so you get better scanning and a longer life for your hardware.
 
Is niet gratis maar een top programma om mee te scannen.

 

Ja, dat is dus niet echt een oplossing.

Mensen willen bij hun upgrade gewoon dat hun printer/scanner/copier/... werkt.

Als ze weten dat hij niet meer of slechts gedeeltelijk zal werken, hebben er maar weinigen zin om weer een nieuw toestel te kopen.

Dan is jouw oplossing om in de plaats van een nieuwe printer nieuwe software te kopen.

Dat klinkt een beetje als lood om oud ijzer, met alle respect voor de makers van die software, natuurlijk.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is dus niet echt een oplossing.

Mensen willen bij hun upgrade gewoon dat hun printer/scanner/copier/... werkt.

Als ze weten dat hij niet meer of slechts gedeeltelijk zal werken, hebben er maar weinigen zin om weer een nieuw toestel te kopen.

Dan is jouw oplossing om in de plaats van een nieuwe printer nieuwe software te kopen.

Dat klinkt een beetje als lood om oud ijzer, met alle respect voor de makers van die software, natuurlijk.

 

Heb je de goeie driver niet gevonden op de volgende web-page ?

 

http://nl.canon.be/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mp_series/pixma_mp640.aspx?type=download&language=&os=Windows%208.1%20(32-bit)

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach mijn oude HP scanjet 4300c werkt ook niet meer. Met windows XP ging het nog met wat drivertruukjes maar vanaf vista was het echt exit.

Ook vuescan ondersteunt dit model helaas niet.

Ik vind niet dat je microsoft dit mag en kunt aanwrijven. Elke fabrikant dient zelf deugdelijke drivers aan te leveren voor hun producten.

Met de vinger verwijzen naar kijk eens naar Linux hoe goed dat gaat is geen argument.

Ik heb een oude Netgear NAS, die werkt ook niet met linux (heeft ook nooit gewerkt!) en ook niet meer met windows vista of jonger.

Ik beloon dat soort non-support fabrikanten door nooit meer zo'n product bij ze af te nemen.

Matter of fact veel drivers van producten die net op de markt zijn gekomen zijn zelfs extreem buggy.

Kijk ik alleen nog maar naar de wireless client drivers die zelfs gerenomeerde fabrikanten aanleveren, niet grappig als je wireless kaart niet performed of dat die regelmatig onregelmatig de connectie dropt als je een n standaard wifi hebt. En dan lees je allerlei domme tips: je moet wmm uitschakelen (duh... we gaan niet naar 54g terugvallen).... of je moet tkip gebruiken (duh... we gaan niet naar 54g terugvallen)

Dan heb ik toch echt liever de drivers die microsoft zelf in het os meelevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Je Netgear NAS werkt niet onder Linux?? Welke heb je dan? Ik heb hier de Netgear RND2000 (Duo V1) en de Netgear RND4000 (NV+) en die gaan als een kanarie onder mijn oude Mandrake.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handig om te weten.

 

Gratis schone installatie Windows 10 mogelijk

 

Wie na de upgrade naar Windows 10 zijn pc wil opruimen, krijgt de mogelijkheid een complete schone installatie te doen.

 

Lees hier verder: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/23/gratis-schone-installatie-windows-10-mogelijk

 

 

 

 

Wat niet meer mogelijk is na installatie Windows 10

 

Microsoft heeft veel nieuwe functies in Windows 10, maar niet alles is zo mooi als het lijkt.

 

Lees hier verder: http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2015/23/wat-niet-meer-mogelijk-is-na-installatie-windows-10

 

 

Toch even 2 die nuttig zijn om te weten.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat dacht je van de peperdure canoscan dia - negatief scanner? 2000 euro in het zand gezet

Ach mijn oude HP scanjet 4300c werkt ook niet meer. Met windows XP ging het nog met wat drivertruukjes maar vanaf vista was het echt exit.

Ook vuescan ondersteunt dit model helaas niet.

Ik vind niet dat je microsoft dit mag en kunt aanwrijven. Elke fabrikant dient zelf deugdelijke drivers aan te leveren voor hun producten.

 

maar of jullie dat nu vaker hebben of niet, ik ben het vaker tegengekomen dan je wilt horen...

apparaat waardeloos geworden (denkt men)

 

daarom laat ik minstens een oude versie van het Besturingssysteem die het apparaat wel volledig ondersteund op de PC

(en mogelijk in dual boot of als snapshot met Virtual box)

 

tenminste zo deed ik dat op bureau.

ook door gewoon een paar old "so-called outdated dated PC's" te laten staan in de berging

zo aan te sluiten in te loggen en 100% werkzaam met de oude apparatuur

 

er zijn echt mensen met oude streamers / backup Tapedrives, die moeten wel wegens hun opgelegde archiefplicht

 

en zeg nou eerlijk op een oude "so-called outdated dated PC" window UGH-10 te gaan runnen is gewoon de klant verpopzakken.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat duidelijk wordt is dat W10 tegen de release datum verre van af is,getuige de vele updates die nog achteraf dienen te komen, ze beloven heel wat maar het maar de vraag of ze het allemaal nog wel gaan waar maken.

 

Slimme gebruikers kunnen best nog een poosje wachten om teleurstellingen te mijden, zo word stilaan duidelijk.

 

En Bugs, tja zolang ze maar de overhand niet hebben hé, in ieder geval hebben ze met de nodige haast W10 in elkaar gezet, en wat het nog niet doet naar latere datum verschoven.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat duidelijk wordt is dat W10 tegen de release datum verre van af is,getuige de vele updates die nog achteraf dienen te komen, ze beloven heel wat maar het maar de vraag of ze het allemaal nog wel gaan waar maken.

 

Slimme gebruikers kunnen best nog een poosje wachten om teleurstellingen te mijden, zo word stilaan duidelijk.

 

En Bugs, tja zolang ze maar de overhand niet hebben hé, in ieder geval hebben ze met de nodige haast W10 in elkaar gezet, en wat het nog niet doet naar latere datum verschoven.

Goh dat probeer ik de gehele tijd al uit te leggen maar wordt als Windows hater en negatief onderbouwd helaas. Je hebt 100% gelijk.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb ook een flatbed scanner, en daar was destijds voor windows 7 al geen driver meer voor. Ik heb het ding aan mijn storage bak gehangen, en sane backend geinstalleerd, en ik kan nu vanaf elke laptop of desktop met scanimage scannen, en die windows applicatie draait prima op windows 8.1 dus dat gaat met windows 10 denk ik ook geen probleem opleveren. Oude zooi werkt prima met linux :D

 

Dus als je ergens een raspberry ofzo hebt, hang daar je scanner aan en je kan weer helemaal los.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat duidelijk wordt is dat W10 tegen de release datum verre van af is,getuige de vele updates die nog achteraf dienen te komen, ze beloven heel wat maar het maar de vraag of ze het allemaal nog wel gaan waar maken.

 

Slimme gebruikers kunnen best nog een poosje wachten om teleurstellingen te mijden, zo word stilaan duidelijk.

 

En Bugs, tja zolang ze maar de overhand niet hebben hé, in ieder geval hebben ze met de nodige haast W10 in elkaar gezet, en wat het nog niet doet naar latere datum verschoven.

 

Waar wordt dat dan duidelijk uit? Wat is er niet af? Heb jij meer informatie dan iedereen hier?  

 

Noem eens 1 OS die geen bugs heeft?  

 

Ze gebruiken nu de preview versies waardoor er nu al heel veel gebruikers zijn. Daarin zit ook verwerkt om bugs via een speciaal programmatje te melden en ze stimuleren om zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar wordt dat dan duidelijk uit? Wat is er niet af? Heb jij meer informatie dan iedereen hier?  

 

Noem eens 1 OS die geen bugs heeft?  

 

Ze gebruiken nu de preview versies waardoor er nu al heel veel gebruikers zijn. Daarin zit ook verwerkt om bugs via een speciaal programmatje te melden en ze stimuleren om zoveel mogelijk onderdelen te gebruiken.

 

Heel veel mensen hebben meegewerkt aan de previews (ik ook).

Veel mensen hebben suggesties gedaan en zelfs heel hard gereageerd (ik ook).

 

Ik merk in de laatste paar builds dat MS er alles aan doet (gedaan heeft) om van W10 iets héél moois te maken.

Het OS is (nog) niet af want het wordt een evolutief OS : W10 zal in de toekomst blijvend aangepast, verbeterd, vervolledigd worden en er komt eigenlijk nooit meer een volledig nieuwe Windows 11 of 12 of .... enz

Maar dat weten ze in dit forum blijkbaar allemaal niet omdat het hun tot nu toe worst kon wezen ..... tot nu plots ....

 

En ik vind het zielig dat er hier een paar mensen vanaf de zijkant pas nu alléén maar negatief zitten te reageren zonder te weten waarover of waarom ze eigenlijk zo janken.

Droevig

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal zaken zijn aantoonbaar aangepast aan de hand van suggesties zoals de icoontjes.  http://nl.hardware.info/nieuws/43929/microsoft-past-icoontjes-windows-10-aan

 

Geen schokkende verandering maar 1 die wel direct opvalt. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...