Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

ik vond windows 98 eigenlijk kei goed op mijn eerste eigen Bigtower :D in 2000

Dat zal wellicht Windows 98 SE geweest zijn, ze dienden het OS flink onder handen te nemen met een second edition,anders was het weer een gefopte versie geweest, toen hadden ze lumineuze idee om met Millennium voor de dag te komen, en dat was hun grootse misbaksel in hun geschiedenis, binnen het jaar was het al afgeschreven.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Haat de tegels.  Kan nooit iets terug vinden.

Is goed voor een tablet maar niet voor een desktop PC.

 

Willy

 

PS: Over smaken discussieert men niet, maar sommige smaken verdienen slaag.

Dat van die tegels, daar ben ik het met je eens.

Als je een nieuw programma installeert, moet je quasi onthouden wat je geïnstalleerd hebt, en hoe het precies heet.

Het klinkt onnozel, maar wie komt nooit eens tegen dat hij denkt van "maar hoe heet dat programma nu weer om muziek te bewerken ?".

Met het vroegere startmenu kon je nog beginnen bladeren en kwam je het gegarandeerd op die manier tegen.

Met Windows 8/8.1 moest je dan de startknop indrukken en letters van de naam van het programma in typen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dat bedoel ik dus.... Als je geen tegels wil hoef je ze ook niet te zien in Windows 10 je kunt dat helemaal zelf instellen

 

Trouwens probleem met vinden is natuurlijk onzin. Het werkt hetzelfde als Android ongeveer. Alle programma's staan onder het "tegelveld" bij elkaar en degene die je het meest gebruikt sleep  je omhoog. Je kunt altijd gewoon beginnen te typen, dus als je outlook wil starten type je out en je ziet hem meteen al staan. Beeldscherm instellen?  type beel of reso en je hebt meteen het juiste te pakken.

Maar op Android (tablet, smartphone) ga je niet massaal zoveel programma's zetten als op een PC.

En naam intypen betekent dat je nog precies herinnert hoe dat programma ook alweer heette.

Wie komt nooit tegen dat hij denkt van "hoe heette dat kaartspelletje nu alweer, of dat dingetje om screenshots te maken, enz. ?"

Dan ben je er niets mee dat je mits het begin van de naam in te typen het programma kunt oproepen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als mensen al roepen ik heb 22 jaar ervaring dan weet ik al genoeg.

Ook ik werk al met windows sinds het in de markt gezet is.

En dan diverse windows versies opsommende: slecht, slecht, slecht, moet maar, slecht, ik wacht wel even af wat de ervaringen zijn.

Ik deel allesbehalve jouw mening. Gelukkig heeft iedereen recht op een eigen mening en is het ook prima dat de meningen blijven verschillen.

Windows is trouwens erg afhankelijk van drivers die fabrikanten aanleveren. Gebruikers kiezen veel te vaak voor de "goedkoopste" oplossing. Als het kan Illegale windowsversies op goedkope tjaptjoy hardware afgesteld door lokale prutsers die maar wat graag met het vingertje wijzen naar microsoft om hun eigen fouten en rommel van hardware buiten beschouwing te laten.

Op moment heb ik nog geen touchscherm op mijn notebook maar ik verwacht dat als je dat toevoegd die gehate tegels wel heel erg handig gaan worden.

Daarnaast moet een ieder zich goed bedenken dat als microsoft geen windows had bedacht de computers door de jaren heen lang niet zo'n grote vlucht genomen hadden. Linux was in de jaren 90 een alternatief os voor nerds en pas de laatste jaren begint dat wat beter te werken voor iedereen maar heeft nog lang niet het volwassen stadium bereikt wat windows wel heeft.

Linux wordt maar wat graag getoond als alternatief voor windows maar het kan momenteel nog niet eens in de schaduw van windows staan. Voorbeelden te over, alleen hier al meerdere draadjes van Con: ellenlang en ene na het andere probleem op jawel linux. De eindoplossing draait maar een beetje zo zo en Con is enigzins tevreden omdat hij er al zoveel tijd in heeft gestoken.

Angstig voor elke foute druk op de knop want ik las ook al bericht dat linux ineens niet meer opstartte!

 

Linux moet gewoon lekker daar blijven waar het nu ook al goed in is: als os voor routers, accesspoints, receivers, nassen en uiteraard de de servers die internet bedienen. Maar als het zich op het terrein van gebruikers os begeeft vergaat het ze uiteindelijk net als Microsoft Windows: kommer en kwel.

 

Ik zie persoonlijk trouwens nog eerder android doorbreken en windows verdringen dan de zoveelste linux variant :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jullie het zelf gebruikt? Waarschijnlijk niet, anders zou je weten dat het iets anders in elkaar zit dat bij Windows 7 Helemaal aan de linkerkant staan de meest gebruikte programma's rechts kun je de de programma shortcuts zetten. (In Windows 7 staan ze boven de meest gebruikte programma's) Die tegels kun je weghalen als je ze niet wilt of verkleinen zodat ze even groot worden als een programma shortcut.  Dus punt 1 en 2 zijn geen gebreken, het werkt gewoon anders.  Het is zelfs een verbetering, je kunt meer van die shortcuts neerzetten dan in Windows 7.

 

Die foto die je laat zien klopt al lang niet meer, hoewel je het er wel zo uit kan laten zien als je wilt

 

Zo zie je maar weer dat vooroordelen nergens op slaan als je zelf geen gebruiker bent.

 

Edit:  Het gaat wel hard hier... tijdens het schrijven al weer 7 a 8 posts erbij ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jullie het zelf gebruikt? Waarschijnlijk niet, anders zou je weten dat het iets anders in elkaar zit dat bij Windows 7 Helemaal aan de linkerkant staan de meest gebruikte programma's rechts kun je de de programma shortcuts zetten. (In Windows 7 staan ze boven de meest gebruikte programma's) Die tegels kun je weghalen als je ze niet wilt of verkleinen zodat ze even groot worden als een programma shortcut.  Dus punt 1 en 2 zijn geen gebreken, het werkt gewoon anders.  Het is zelfs een verbetering, je kunt meer van die shortcuts neerzetten dan in Windows 7.

 

Die foto die je laat zien klopt al lang niet meer, hoewel je het er wel zo uit kan laten zien als je wilt

 

Zo zie je maar weer dat vooroordelen nergens op slaan als je zelf geen gebruiker bent.

Die foto die ik laat zien is hoe mijn 8.1 desktop er nu uitziet en hoe ik het er uit wil laten zien, geen extra poespas gewoon wat ik nodig heb en niets meer. Ik hoef al die ongebruikte extras niet.

 

En al weten hoe Windows 10 het gaat doen weet jij ook niet aangezien de officiele release pas de 29 juli dit jaar uitkomt en de betas en reviews verre van af zijn.

 

Vooroordelen misschien maar dat ook met een berg geduld wat ik met gemak zo voor een jaar op kan brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die tegels, daar ben ik het met je eens.

Als je een nieuw programma installeert, moet je quasi onthouden wat je geïnstalleerd hebt, en hoe het precies heet.

Het klinkt onnozel, maar wie komt nooit eens tegen dat hij denkt van "maar hoe heet dat programma nu weer om muziek te bewerken ?".

Met het vroegere startmenu kon je nog beginnen bladeren en kwam je het gegarandeerd op die manier tegen.

Met Windows 8/8.1 moest je dan de startknop indrukken en letters van de naam van het programma in typen.

Nieuw geinstalleerde programma's staan altijd gemarkeerd bij het overzicht van alle programma's. Je hoeft het niet te onthouden

 

Als je niet meer weet hoe iets heet vind je het programma sneller in het programma overzicht dan dat je al die submenu's moet openklappen, dus dit is gewoon zoeken om maar iets negatiefs te kunnen zeggen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foto die ik laat zien is hoe mijn 8.1 desktop er nu uitziet en hoe ik het er uit wil laten zien, geen extra poespas gewoon wat ik nodig heb en niets meer. Ik hoef al die ongebruikte extras niet.

 

En al weten hoe Windows 10 het gaat doen weet jij ook niet aangezien de officiele release pas de 29 juli dit jaar uitkomt en de betas en reviews verre van af zijn.

 

Vooroordelen misschien maar dat ook met een berg geduld wat ik met gemak zo voor een jaar op kan brengen.

 

Ik bedoelde niet jouw foto maar die blauwe een paar posts terug, maar jullie gaan zo hard :)

 

Als je geen tegels wil kan dat van jou er prima mee door vind ik.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw geinstalleerde programma's staan altijd gemarkeerd bij het overzicht van alle programma's. Je hoeft het niet te onthouden

 

Als je niet meer weet hoe iets heet vind je het programma sneller in het programma overzicht dan dat je al die submenu's moet openklappen, dus dit is gewoon zoeken om maar iets negatiefs te kunnen zeggen.

Heb je het nu over 8/8.1 of 10 ?

Ik heb het over het gebruik van tegels in 8 en 8.1 (staat er ook zo te lezen).

Als ik op de start knop op het toetsenbord of op het menu druk krijg ik gewoon een lijst van programma's, maar dit zijn zeker niet de laatst geïnstalleerde.

Dus helemaal niet zoeken naar spijkers op laag water.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...