Ga naar inhoud


is Putin nog toerekeningsvatbaar?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Putin is zeker geen "diktator" ??? hahaaha moet je eens aan de mensen vragen die onderdrukt worden in dat land hahaha

Echt had even 10 minuten nodig om op adem te komen...zolang je zelf niet behoord tot een groep die in elkaar geslagen word met de vriendelijke groeten van poetin weet jij geloof ik niet wat een dictator is..deze man is een gevaar voor de wereld vrede..als iemand dat niet wil zien moet die toch eens een andere bril opzetten..ik ga weer verder met mijn vrijheid hier in Nederland ;-) 

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat de Balstische staten "onrustig" zijn ligt misschien ook wel in hun aard. Ze hebben lange tijd bij de USSR gehoord... dan zijn ze even onafhankelijk geweest, en dan moesten ze zonodig weer tot een blok toetreden... en nu zijn ze weer niet meer "echt" onafhankelijk... Ze hebben zich in het gevlei van de Nato gebracht door netjes toe te treden, genoeg geld er aan te spenderen, 'oefeningen' van deze alliantie op hun territorium maar al te graag toe te laten etc etc.  En daar hoort dan het "bang" zijn uiteraard bij. Leiders van die landen laten zich ook makkelijk verleiden tot populistische uitspraken die in het straatje van de "westenwind" die er nu waait passen...

 

Zou die onrustigheid niet eerder kunnen liggen aan de annexatie van De Krim en pogingen tot annexatie van Oost Oekraïne?

 

De verdachtmaking richting NATO lijkt me in ieder geval niet voor de hand liggen na annexatie De Krim en destabilisatie Oost Oekraïne. En bereidheid tot het creëren van politieke rust in het geteisterde gebied toont Rusland al evenmin.

 

Je zet de zaken echt op zijn kop. De feiten liggen anders.

Het "gevlei" (Jouw woorden.) met de NATO is een gevolg, niet een oorzaak van Poetin's  agressie.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dit ook helemaal niet zo verwonderlijk is.

Immers de Krim leeft zo ongeveer van de vloot die daar gelegerd is, zou die daar niet meer aanwezig zijn dan hebben ze nog een aantal roestige haven kades.

 

Nog voordat de onrust deze vorm kreeg was het al bekend dat Rusland nooit dit gebied op zou geven en de bewoners daar ook nooit voor de Oekraine zouden gaan kiezen.

Dat zou hetzelfde zijn als Rotterdam onafhankelijk zou worden en dat er daardoor geen schip meer in de haven zou komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk Oekraine zelf of mogelijk de seperatisten? Niemand die het weet.

Ik vermoed (!) dat Poetin het wel degelijk weet. Rusland stemde in de UN als enige tegen een MH17 tribunaal (met een mooie smoes). Als je niks te verbergen hebt, stem je altijd voor de waarheidsvinding met een onafhankelijk UN tribunaal (waar Rusland binnen de UN dan ook nog invloed op kan hebben.) en niet tegen.

De Krim is niet geannexeerd, maar dat deel van Oekraine heeft zich na een democratisch referendum aangesloten bij Rusland:

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/17/definitieve-uitslag-referendum-krim-966-procent-wil-bij-rusland-horen

Het is een volkenrechtelijke truc die niet door de beugel kan.

In WO 2 hebben we dit ook zien gebeuren. (" Anschluss" Oostenrijk) 

 

Het is ordinaire, illegale expansiepolitiek als een buitenlandse mogendheid op eigen houtje in jouw land een referendum gaat houden om een stuk land los te weken en daarna te annexeren. Dat tart het gezond verstand en mooipraterij in woord en geschrift verandert er niks aan. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De her-vereniging van de Krim met Rusland was de wil van het volk... en inderdaad heeft Rusland dit mede mogelijkgemaakt, uiteraard zou ik zeggen.

 

Zeg Sverige, kan jij met een groepje Zweden uit de buurt je ook onafhankelijk verklaren of je aansluiten aan Rusland?

Nee toch. Dus om te zeggen: Krim Anschluss, dat is democratie, is grote onzin.  Mbt zelfbeschikkingsrecht zijn internationale regels en wat er in de Krim gebeurde is illegaal. Maar je bent vanuit Nederland als naar Zweden verhuist dus ik zou nog wat noordelijker gaan. Dan ga je lekker onder het Poetin-regime bivakkeren. Dat recht van zelfbeschikking heb je wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... als gebieden als Montenegro zich onafhankelijk verklaren, tegen de wil van het land waartoe ze altijd al gehoord hebben (wat de de Krim zeker niet zo was, de Krim is vrijwel altijd Russisch geweest) dan wordt dat door het Westen positief onthaald.... Waarom?  misschien omdat de Russen er tegen zijn?? Ik weet het niet, in ieder geval hoorde je daar geen negatieve geluiden over in de west-media...  Maar we weten helaas maar al te goed dat niemand ook echt "gelijk" berecht wordt in de wereld...

Ik heb er overigens niet tegen om in Rusland te gaan wonen. Ik ken er een paar mensen, zelfs iemand die vanuit Denemarken daarheen verhuisd is, en nu daar een boerderij heeft.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het is ordinaire, illegale expansiepolitiek als een buitenlandse mogendheid op eigen houtje in jouw land een referendum gaat houden om een stuk land los te weken en daarna te annexeren. 

 

Nogmaals: er is niets geannexeerd, je laat je flink misleiden door het gros van de media. De uitslag van het referendum was overduidelijk: een zeer ruime meerderheid was voor aansluiting van de Krim bij Rusland. Er is vanuit de Krim zelf een verzoek naar Rusland gegaan voor aansluiting, waarop door de Doema 'ja' is gestemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed (!) dat Poetin het wel degelijk weet. Rusland stemde in de UN als enige tegen een MH17 tribunaal (met een mooie smoes). Als je niks te verbergen hebt, stem je altijd voor de waarheidsvinding met een onafhankelijk UN tribunaal (waar Rusland binnen de UN dan ook nog invloed op kan hebben.) en niet tegen.

 

Kan je je nog herinneren dat de Amerikanen direkt na de crash van MH17 beweerden dat ze satelliet foto's hadden waaruit onomstotelijk bleek dat de seperatisten het gedaan hadden? Vervolgens werd het doodstil. Die foto's zijn nooit boven water gekomen en de Amerikanen weigeren tot op de dag van vandaag om ze vrij te geven, zelfs na talrijke verzoeken van de Onderzoeksraad. Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Krim is niet geannexeerd, maar dat deel van Oekraine heeft zich na een democratisch referendum aangesloten bij Rusland:

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/17/definitieve-uitslag-referendum-krim-966-procent-wil-bij-rusland-horen

Niks geannexeerd?

 

Onderstaande link komt uit dezelfde link die jij juist hierboven geeft:

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/21/poetin-tekent-wetten-en-maakt-annexatie-de-krim-compleet/

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Krim heeft zich na een referendum en op verzoek van haar eigen volk aangesloten bij Rusland.

 

Dat jij alleen kopjes leest was me al duidelijk en blijkt nu ook weer eduard ;)

Dat soort "verzoeken" zijn uiteraard spel. In de Koude Oorlog deden allerlei marionettenregimes in Oost-Europa de Kremlin zogenaamde verzoeken om militair ingrijpen als er weer eens sprake was van "staatsvijandelijke activiteiten" in hun land (Lees: protesten van andersdenkenden)..

Veel landen - inclusief de Baltische staten - zijn deze Russische truc nog niet vergeten.

 

"Annexatiewetten", wat zijn dat anders dan? Staat niet boven de tekst, maar erin. Van enige machtsoverdracht is nooit sprake geweest. De UN heeft er niet mee ingestemd. Daar ga je niet op in. 

 

Geen enkel ander land heeft De Krim erkend als "soevereine staat". Een annexatie zoals deze ken ik voornamelijk uit WO2.

 

Oekraïne heeft de annexatie nooit erkend. De Krim is domweg bezet en gestolen.

Ik ken momenteel geen ander land die zich zodanig met aanverwante minderheden in buurlanden bemoeit dat er binnen een maand een referendum en een annexatie op volgen.

 

En er zijn zat landen ter wereld bij wie taal of volk niet ophouden bij de officiële landsgrens. Als je wilt, kan de hele wereld de landsgrenzen revisionistisch terugdraaien.  

Wat een wereldbrand zou dat veroorzaken. We zien nu al in het Midden Oosten hoe landsgrenzen vervagen als er destabilisatie plaatsvindt.

 

Als je trouwens op een zakelijke manier wilt discussiëren, is het niet passend een andersdenkende te bejegenen met opmerkingen als "Je leest alleen de kopjes." .

Ik heb je dacht ik al eens eerder gevraagd zakelijk te argumenteren, en niet op de persoon te spelen. 

 

Ik heb jou toch ook niet verweten dat jij zeer zwart-wit bent in je argumenten? Vertel mij eens wat Poetin volgens jou NIET goed doet tot nu toe.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...