Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
blitzteam

geen beeld op rtl 4-5-7

Aanbevolen berichten

heb momenteel geen beeld op rtl 4-5-7  sd kanalen wel gewoon op sbs nl 1 t/m 3

is hier wat aan de hand

hij geeft op deze 3 zenders gecodeerd kanaal aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op travel channel ook geen beeld, dus hier maar aan het zoeken kunnen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou dit zijn vanwege de problemen rond het verspreiden van RTL Z?

Wellicht bereidt de RTL groep zich voor op vertrekken bij CD en neemt het uitzenden via een aparte transponder in eigen hand. Iets wat ik zou toejuichen.

aangepast door Prawo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier heb ik de oscam config file van Willie er ingezet en heb gelijk weer beeld op RTL$ en ook op Travel channel dus daar is het probleem te vinden.

De file en de pdf van Willie staan in bericht #74 en daar onder kijk hier maar even; https://www.sat4all.com/forums/topic/319993-oscam-met-originele-cd-of-tvv-kaart-in-dreambox/page-5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ze zijn vermoedelijk weer aan het klooien want een deel van de vlaamse zenders ligt er ook uit.Zou zogezegd een technisch probleem zijn :);)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Mimisiku

Mede door dit soort problemen bij Canal Digitaal en de steeds verhogende frequentie en duur van dergelijke problemen ben ik bij ze weg gegaan. Heb nu weer gewoon kabel voor de NL zenders en de schotel voor FTA... Zelfs maanden durende storingen van blokjes in beeld, geluidsprobleem bij Discovery HD etc. etc. Geen enkele tegemoetkoming, niets... Maar wel volle pond betalen... Ik was het helemaal zat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

CanalDigitaal geeft op hun website de volgende melding:

Op dit moment is er een storing op de volgende zenders:

RTL4 (SD), RTL5 (SD), RTL7 (SD), Hustler TV, Brazzers TV Europe, EDGE HD, CI Crime & Investigation, L1mburg, SyFy en een aantal radiozenders.

Onze technici werken aan een oplossing. We houden u via deze website op de hoogte van de storing.

Update 11:15

Alleen op de zenders EDGE HD en Hustler TV hebben klanten van CanalDigitaal nog last van een storing.

zie: http://www.canaldigitaal.nl/berichten-en-meldingen/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb toch de indruk dat andere providers amper storingen hebben en CD met de regelmaat van de klok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doelde natuurlijk op satelliet providers.

Kan me geen storing herinneren op de Duitse of Engelse zenders in de vele jaren dat ik ernaar kijk.

Heb trouwens zelf ook nog nooit een Ziggo tv storing gehad. Maar Ziggo is kabel dus technisch wat ingewikkelder met dat netwerk.

CD heeft haverklap storing. Misschien wel vaker dan Ziggo. Het afgelopen jaar was toch huilen met de pet op?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgezien van slecht weer uitval, waarbij je geen enkele satelliet provider meer kan ontvangen heb ik de indruk dat het meevalt, gezien de complexiteit van het Canaldigitaal aanbod.

CD is een doorgeefluik van vele zenders die op even zoveel plaatsen opgestraald worden, zonder dat Canaldigitaal daar invloed op heeft.

Vanochtend ging het enkel om een aantal RTL zenders, de overige programma's waren wel te ontvangen.

Ging het mis bij het uitgangs- signaal van RTL, wordt RTL opgestraald in Luxemburg of in Hilversum?

De programma's werden niet gedecodeerd, was het de data lijn tussen Canaldigitaal in Hilversum en het opstraal punt van de RTL zenders?

Een aantal zenders word overgenomen van andere aanbieders, bijvoorbeeld van een Franse satelliet aanbieder.

Daar biedt Canaldigitaal alleen de abonnee gegevens aan voor de decodering, zodat je op bijvoorbeeld Mezzo beeld hebt.

Zonder de Canaldigitaal organisatie in bescherming te nemen, technisch gezien is de infrastructuur complex.

Ten nadele van Canaldigitaal is de starre organisatie, die klant onvriendelijk wordt ervaren, een helpdesk, die slechts ten dele competent is, een zender pakket structuur waar iemand nog weet wat hij of zij, deels historistisch opgebouwd aan rechten heeft, en ten slotte het imago dat zij of het verkeerd doen of niet juist doen. Het bekende 2 kansen beleid, ze doen het niet goed of ze doen het verkeerd, meer smaken hebben we niet.

Maar het is wel onze Canaldigitaal, naar goed Nederlands gebruik vervloekt, maar we kijken wel dankzij hun product elke dag naar het beeld wat we begeren, en met onze zelf gekozen ontvangers.

Sommigen denken dat wanneer Canaldigitaal ter ziele gaat, alles beter wordt.

Ik trek dat in twijfel, een Nederlandse tak van een van de grote Europese Satelliet providers zal onherroepelijk betekenen dat we al onze ontvangers in de kast kunnen zetten.

Kijk naar Frankrijk, elke aanbieder heeft zijn eigen box, in het abonnement inbegrepen. FTA zenders zelf inlezen is onmogelijk.

en ja, je ontvanger dient wel aan het internet aangesloten te zijn, de provider wil wel weten waar je naar kijkt en zijn additione diensten tegen extra betaling aan je beschikbaar te stellen.

geen Internet verbinding is geen beeld.

Laten we onze zegeningen tellen en koesteren zolang het nog duurt.

En een ochtend die RTL herhalings programma's missen,  ik kan er mee leven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen