Ga naar inhoud


geen beeld op rtl 4-5-7


blitzteam

Aanbevolen berichten


Zou dit zijn vanwege de problemen rond het verspreiden van RTL Z?

Wellicht bereidt de RTL groep zich voor op vertrekken bij CD en neemt het uitzenden via een aparte transponder in eigen hand. Iets wat ik zou toejuichen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn vermoedelijk weer aan het klooien want een deel van de vlaamse zenders ligt er ook uit.Zou zogezegd een technisch probleem zijn :);)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede door dit soort problemen bij Canal Digitaal en de steeds verhogende frequentie en duur van dergelijke problemen ben ik bij ze weg gegaan. Heb nu weer gewoon kabel voor de NL zenders en de schotel voor FTA... Zelfs maanden durende storingen van blokjes in beeld, geluidsprobleem bij Discovery HD etc. etc. Geen enkele tegemoetkoming, niets... Maar wel volle pond betalen... Ik was het helemaal zat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal geeft op hun website de volgende melding:

Op dit moment is er een storing op de volgende zenders:

RTL4 (SD), RTL5 (SD), RTL7 (SD), Hustler TV, Brazzers TV Europe, EDGE HD, CI Crime & Investigation, L1mburg, SyFy en een aantal radiozenders.

Onze technici werken aan een oplossing. We houden u via deze website op de hoogte van de storing.

Update 11:15

Alleen op de zenders EDGE HD en Hustler TV hebben klanten van CanalDigitaal nog last van een storing.

zie: http://www.canaldigitaal.nl/berichten-en-meldingen/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doelde natuurlijk op satelliet providers.

Kan me geen storing herinneren op de Duitse of Engelse zenders in de vele jaren dat ik ernaar kijk.

 

Heb trouwens zelf ook nog nooit een Ziggo tv storing gehad. Maar Ziggo is kabel dus technisch wat ingewikkelder met dat netwerk.

 

CD heeft haverklap storing. Misschien wel vaker dan Ziggo. Het afgelopen jaar was toch huilen met de pet op?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgezien van slecht weer uitval, waarbij je geen enkele satelliet provider meer kan ontvangen heb ik de indruk dat het meevalt, gezien de complexiteit van het Canaldigitaal aanbod.

 

CD is een doorgeefluik van vele zenders die op even zoveel plaatsen opgestraald worden, zonder dat Canaldigitaal daar invloed op heeft.

Vanochtend ging het enkel om een aantal RTL zenders, de overige programma's waren wel te ontvangen.

Ging het mis bij het uitgangs- signaal van RTL, wordt RTL opgestraald in Luxemburg of in Hilversum?

De programma's werden niet gedecodeerd, was het de data lijn tussen Canaldigitaal in Hilversum en het opstraal punt van de RTL zenders?

 

Een aantal zenders word overgenomen van andere aanbieders, bijvoorbeeld van een Franse satelliet aanbieder.

Daar biedt Canaldigitaal alleen de abonnee gegevens aan voor de decodering, zodat je op bijvoorbeeld Mezzo beeld hebt.

 

Zonder de Canaldigitaal organisatie in bescherming te nemen, technisch gezien is de infrastructuur complex.

 

Ten nadele van Canaldigitaal is de starre organisatie, die klant onvriendelijk wordt ervaren, een helpdesk, die slechts ten dele competent is, een zender pakket structuur waar iemand nog weet wat hij of zij, deels historistisch opgebouwd aan rechten heeft, en ten slotte het imago dat zij of het verkeerd doen of niet juist doen. Het bekende 2 kansen beleid, ze doen het niet goed of ze doen het verkeerd, meer smaken hebben we niet.

 

Maar het is wel onze Canaldigitaal, naar goed Nederlands gebruik vervloekt, maar we kijken wel dankzij hun product elke dag naar het beeld wat we begeren, en met onze zelf gekozen ontvangers.

 

Sommigen denken dat wanneer Canaldigitaal ter ziele gaat, alles beter wordt.

Ik trek dat in twijfel, een Nederlandse tak van een van de grote Europese Satelliet providers zal onherroepelijk betekenen dat we al onze ontvangers in de kast kunnen zetten.

 

Kijk naar Frankrijk, elke aanbieder heeft zijn eigen box, in het abonnement inbegrepen. FTA zenders zelf inlezen is onmogelijk.

en ja, je ontvanger dient wel aan het internet aangesloten te zijn, de provider wil wel weten waar je naar kijkt en zijn additione diensten tegen extra betaling aan je beschikbaar te stellen.

geen Internet verbinding is geen beeld.

 

Laten we onze zegeningen tellen en koesteren zolang het nog duurt.

En een ochtend die RTL herhalings programma's missen,  ik kan er mee leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...