Ga naar inhoud


Audiofiel gezwets, ik heb me weer een natte broek gelachen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Dat dacht ik dus ook altijd en vond al die verhalen maar onzin.

Dus ik had ook gewoon 2,5mm2 wat ik ook voor het werk gebruikte (was uiteraard wel zo goedkoop :whistle: ) maar mijn zwager had zo'n kabel met van die fijne koperdraadjes.

Dus mijn 2 klassieke Jamo luidsprekers naast elkaar gezet de een met mijn kabel de ander met de speciale kabel en inderdaad die met de speciale kabel gaf beter geluid in de hoge tonen.

Voor de zekerheid de luidsprekers omgewisseld en ook dan weer gaf de luidspreker met de speciale kabel een duidelijk beter geluid.

Dat klopt inderdaad! Dat komt door de intergalactische coaxiale interferenties die ervoor zorgen dat bij meerdere aders de resonantiële compressie van de hoge tonen weer op een pseudo-logaritmische wijze worden gecompenseerd.

De optimale lengte van de aansluitkabel bedraagt normaliter 0,05m zodat de staande golven in het spectrum ruim de tijd hebben om op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de seventies zelf ook dikwijls staan kwijlen voor de ramen van "Theo Hifi Pruys" in de Utrechtsestraat te Amsterdam. Daar werden de echte spullen verkocht, nog nooit heb ik daar iets aangeschaft want die spullen waren echt onbetaalbaar: buizenversterkers van 15000 gulden, een draaitafeltje moest minimaal 6000 gulden opbrengen kan ik mij herinneren.

Natuurlijk hoorde daar ook de aanschaf van zilveren kabels bij, het was de ideale manier om van zwart geld af te komen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je dan weer van die mooie spullen ziet ga je weer even alles opnieuw afstellen, dus ook even het pickupje en de gewichten netjes ophangen.

Natuurlijk doe je dat met deze "direct gesneden" platen van de Firato test, en voor de geluids maniakken onder de lezers ik leen ze niet uit.

 

post-51681-0-13736700-1446379764_thumb.jpg

post-51681-0-76243100-1446379777_thumb.jpg

post-51681-0-17022800-1446379788_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar speel je die nat of droog af, dat is de 1.000 gulden vraag!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze echt wel droog!

Op catawiki zijn er nog een paar te koop voor € 25 zag ik net, dus leuk voor de liefhebber alleen weet je niet hoe ze behandeld zijn.

 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi niet, zijn andere foto's zoals je kan zien hier net even de resten van het stickertje weggehaald daar waar het rode (stemhokjes) potlood heen wijst.

post-51681-0-79561200-1446383328_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de seventies zelf ook dikwijls staan kwijlen voor de ramen van "Theo Hifi Pruys" in de Utrechtsestraat te Amsterdam. Daar werden de echte spullen verkocht, nog nooit heb ik daar iets aangeschaft want die spullen waren echt onbetaalbaar: buizenversterkers van 15000 gulden, een draaitafeltje moest minimaal 6000 gulden opbrengen kan ik mij herinneren.

Natuurlijk hoorde daar ook de aanschaf van zilveren kabels bij, het was de ideale manier om van zwart geld af te komen.

 

Theo was ook zeer bereid om je een prima setje van veel minder geld te verkopen hoor. Voor 1500 gulden kon je bij hem ook terecht en kwam je thuis met iets dat echt prima was.

 

Geweldige winkel met vakmanschap dat je nu zelden meer tegenkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...