Ga naar inhoud


Audiofiel gezwets, ik heb me weer een natte broek gelachen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Mannen...ik heb me weer een natte broek gelachen.

Door toeval kwam ik via het www op een produkt dat kennelijk het geluid dermate verbeterd, dat ik het jullie  niet wil vooronthouden om te kopen.

Het zijn vierkante blokjes die je om de paar cm oder je peperdure highend luidspreker kabels kan leggen zodat ze niet domweg op de vloer liggen. Voor de werkelijk allerbeste geluidsoverdrachtspresaties zijn ze van bamboe materiaal gemaakt. Het is namelijk bewezen dat dit materiaal de beste geluidsindruk achterlaat.

In de onderstaande link, kun je lezen waarom het zo belangrijk is deze blokjes te gebruiken.

Ze kosten omgerekend 130 €uro voor een setje van 4, absoluut geen weggegooid geld, vooral als je bedenkt dat de kabel na 20 cm alweer doorhangt op de vloer. Kun je uitrekenen hoeveel je moet bestellen ervan.

 

Hier de link, neem vooral een keukenrol erbij om je tranen af te drogen:

 

http://www.theaudiobeat.com/blog/bamboo_cable_risers.htm

 

En als je klaar bent is hier nog een item dat ik wil aanbevelen: the BlackBox.  https://facepunch.com/threads/showthread.php?t=956203

 

Dit is een spotgoedkoop device van US$ 1.200 dat je naast je versterker moet zetten en maakt gebruik van Quantum Mechanics waardoor wederom de geluidskwaliteit een duidelijk hoorbare boost krijgt:

 

The Blackbody is a high-tech audio accessory which greatly enhances your audio playback experience by addressing the interaction of your audio gear's circuitry with ambient electromagnetic phenomena and modifying this interplay. The Blackbody takes advantage of the quantum nature of particle interaction, and is therefore able to permeate metal, plastic, wood, and other barriers to affect the circuitry inside your components. This altered electromagnetic influence results in profoundly improved sound quality.
What does the Blackbody do that power filters do not?

The LessLoss Blackbody is not a power filtering device. Rather, it complements your power filtering device by addressing the audible imperfections incurred by your gear's direct interaction with ambient electromagnetic phenomena. Where a power filtering device leaves off, the Blackbody, as a field filtering device, takes over.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou ik je zeggen dat het super werkt. Ik heb het echt getest. Haha

 

Zullen er van die mensen zijn die dit kopen.

 

Hoe dom kun je zijn.

 

Maar nogmaals ik heb het getest en super ik het je echt aanraden. Haha

 

Gr Henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je wat anders vertellen wat mij overkomen is.

 

Niet lang geleden wilde ik nieuwe luidspreker-kabels kopen, ben naar zo´n Highend winkel gegaan en liet me door zo´n hele vakkundige verkoper adviseren.

Hij liet me werkelijk goede kabel zien en vertelde dat het gemaakt was van de allerbeste kwaliteit, geheel verguld in verband met het skin effekt, de aders waren hol van binnen, daarin was een heel special gas gespoten en de buitenmantel was ook het non-plus-ultra om het over de connectoren maar niet te hebben. Hij vertelde me hoe enorm goed die kabels klonken vooral op bepaalde tijstippen van de dag als het lichtnet niet zo zwaar belast was. Ook die blokjes om de kabels van de vloer op afstand te houden werden aanbevolen. Hij praatte me de oren van mijn hoofd.

Ik was zo aangedaan door zijn vakkundigheid dat ik besloot die kabel mee naar huis te nemen. Het zou 2 weken later bij me thuis bezorgd worden want de kabels moesten nog ingespeeld worden op een speciaal apparaat. Goed dacht ik, geen probleem.

Ik rekende de kabels alvast voor €uro 8.250 per stuk. De prijs vond ik wel meevallen, want ik wilde een goede klank.

 

2 weken later waren de kabels thuis, ik sloot ze aan, lette op de pijltjes voor de richting van het geluid, blokjes eronder en zette mijn versterker aan. Mijn lievelings CD gekozen en ik viel in mijn stoel helemaal in extase. Ongelooflijk..nog nooit zulk transparent, eerlijk, open, zoet-gevoiced geluid gehoord.

 

Ik helemaal blij...tot een paar dagen later mijn kat op die kabel zat te kouwen en beet er een stuk uit. Hij dacht zeker dat je het kon eten. Ik helemaal over de zeik natuurlijk. Maar wat denk je ? Nadat die kat dat gedaan had, kon ie opeens praten !!!!

Hij vertelde me dat ie een homofiele kat was en van plan was om me te vermoorden.

Ik schrok me te pletter, heb die kat gelijk naar het asiel gebracht en ik terug naar die winkel en ging naar die verkoper mijn beklag doen want ik wilde mijn geld terug.

Ik vertelde hem dat verhaal over die kat en weet je wat die verkoper toen zei..? Hij geloofde niet in fabeltjes.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je goed geluid wilt hebben, moet je geen koperdraad maar zilverdraad nemen. Een kennis van me heeft al 35 jaar puur zilverdraad van zijn versterker naar zijn luidsprekers lopen. Ze liggen onder het vloerkleed zodat ze niet opvallen als er eens ooit ongewenste gasten in huis komen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is maar een goede speakerkabel, dat is die gemaakt door elfjes bij volle maan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@IJzerbout

 

Hoe kan het toch dat alleen jij altijd dit soort verhalen weet te vinden. Ik verdenk je ervan dat je het toch stiekem eerst uitgeprobeerd hebt :P

 

Maar alle gekheid op een stokje.

Ik ben al jaren lid van Skepsis. Dan blijf je je verbazen hoeveel mensen in pseudo wetenschap geloven zoals astrologie, homeopathie of de wondere werking van magnetisme (denk nog even aan die domme armbanden). Nu kan ik begrijpen dat mensen die ernstig ziek zijn nog wel in deze onzin willen geloven.

 

Maar deze artikelen slaan werkelijk alles.

 

NB: Je had blijkbaar niet op die link geklikt? Want dan zie je dat je je stereo het beste kan plaatsen op de bamboe snijplanken van een Zweeds warenhuis. Ook stukken beter voor het geluid!

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet bedrogen bent, dan hebben ze het zeker nagelaten, en jz kan je niet voorstellen hoe goedgelovig velen zijn, en dat kost ze bakken geld, dat ook weleens nuttig kon uitbesteed worden.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet bedrogen bent, dan hebben ze het zeker nagelaten, en jz kan je niet voorstellen hoe goedgelovig velen zijn, en dat kost ze bakken geld, dat ook weleens nuttig kon uitbesteed worden.

 

Och, in dat verschillen die verkopers in niets van politici. Ook die maken gebruik van het gegeven dat je mensen alles wijs kan maken, ook al kost dat bakken met (belasting)geld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er ook eentje vertellen. Ik kreeg ooit spam, waarin ze vertelden of beter schreven over hdmi kabels met een antivirus functie. Die kabel gaf veel beter beeld en geluid, omdat geen enkel virus door de kabel kon.

Hoezo virus? Nog nooit geweten, dat er virussen tussen afspeel aparatuur en tv gestuurd werden.

Dacht, misschien spreken ze in geheime taal zoals in de jaren 90 de zogenaamde video verbeteraars. Maar op de kabel kon ik niks anders zien dan een andere hdmi kabel. Het enige verschil dat ik kon zien, was het verschil van de prijs.

Maar ja, als je er een paar kan strikken. Net als die tig aparaatjes om zogezegd gezonder een mobieltje gebruiken.

Moet ik nog verder gaan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...