Ga naar inhoud


Audiofiel gezwets, ik heb me weer een natte broek gelachen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Wat zou je denken van bouwstaal in de vloer of nog erger spijkers in een vloer als er houten vloer aanwezig is, dat verstoort het magnetische veld rond de kabel als je die zo maar op de vloer legt en daarom dus de afstand kegeltjes.

Deze kegeltjes dienen van een niet geleidend hard materiaal te zijn en bij voorkeur zo zwaar mogelijk, dus gewoon hout is uit den boze vandaar dat veel gebruik maken van porselein al dan niet gevuld met kwartszand.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je goed geluid wilt hebben, moet je geen koperdraad maar zilverdraad nemen. Een kennis van me heeft al 35 jaar puur zilverdraad van zijn versterker naar zijn luidsprekers lopen. Ze liggen onder het vloerkleed zodat ze niet opvallen als er eens ooit ongewenste gasten in huis komen. :)

 

Moet goed spul zijn wat je daar gerookt hebt, Sprietje. Misschien ben jij ook van het audiofielenvirus bevallen. :D :D :sick:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan de DRS.

 

Wat vind je van speaker spikes ? 

 

Nooit geprobeerd. Mij speakers staan op een tegelvloer. Daaronder losse rubberen doppen. Dan staan ze niet zo mechanisch op de tegels. Ik ben niet echt een audio-freak. Wel vind ik dat een buizenversterker een mooie klank heeft. Dit is puur mijn smaak, minder met de optische indruk te maken. Buizen geven een mooie klank vooral bij piano muziek ivm. K3 vervorming. 3e harmonischen. En dat is wel degelijk hoorbaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom eb ik ook altijd een aluminium hoedje op wanneer ik het internet op ga.

Voor je het weet zweef je in de matrix

In mijn kleding zit een kooi van faraday verweven...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom eb ik ook altijd een aluminium hoedje op wanneer ik het internet op ga.

Voor je het weet zweef je in de matrix

 

Alleen maar een hoedje, maar daar kom je niet erg ver mee, hier vlak bij woont iemand die het ietsje anders doen en ze heeft de audiokabels nu ook aan aluminiumdraad onder het plafond hangen.

 

Aluhoedjes

Een aluminium hoedje of alu-hoedje is een hoofddeksel gemaakt van een of meer stukken aluminiumfolie of vergelijkbaar materiaal. Eventueel kan het ook een normaal hoofddeksel zijn waar aluminiumfolie in verwerkt is. Sommige mensen dragen deze hoedjes omdat zij geloven dat daarmee de hersenen als in een soort kooi van Faraday worden beschermd tegen invloeden van elektromagnetische velden, gedachtenlezen of gedachtenbeheersing.

Het principe van het dragen van aluminium hoedjes tegen zulke bedreigingen is een populair stereotype geworden: het woord wordt geassocieerd met mensen die geloven in complottheorieën of die paranoïde zijn.

Deze mensen worden zelf ook gekscherend Aluhoedjes genoemd.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de zware rood/zwarte audio kabel maar wel net achter de boxen een ferietkern er omheen.

Of dat laatste ergens noodzaak voor is weet ik niet maar het kan ook geen kwaat en ik heb geen dieren in huis die eventueel aan de kabels gaat vreten.

 

 

post-51681-0-72047200-1445186013_thumb.jpg

post-51681-0-15408400-1445186030_thumb.jpg

post-51681-0-18629700-1445186371.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je toch nog heeeeel wat verbeteren hoor.

Veel van de genoemde zaken zijn alleen maar met speciale meetapparatuur te meten of nog vaker zijn vaak meer persoonlijke gevoelens (in de wetenschap dat er zoveel geld aan is uitgegeven)

 

Maar op zijn minst fijn samengeslagen kabel gebruiken van 2.5mm2 of 4mm2 geeft toch vaak een duidelijk verschil (wat ook hoorbaar is) in het hoge tonen bereik. (als de luidsprekers tenminste van enige kwaliteit zijn)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk eerder dat dikke kabels wat in het laag doen, daar gaat de meeste energie in zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik toen ook verwacht maar in de laag kan het wel verbeteren maar dat valt dan vrijwel niet op, in het hoge bereik hoor je plots tonen veel helderder of die je anders zelfs geheel niet hoorde. Zelf met mijn (door alarm sirenes geplaagde) oren was dat verschil duidelijk waar te nemen.

 

Dus ben je een muziekliefhebber en heb je goede luidsprekers dan echt wel de moeite waard om het eens te gaan proberen, met een complete set incl. speakers voor 500 euro gewoon jammer van het geld en dan zijn de rood/zwarte kabels vaak al te dik om aan te kunnen sluiten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon schemerlampen-snoer of 2,5² mm flexibel 230 voltsnoer doet het net zo goed.

Je spaart je portemonnee er veel geld mee uit.

Verzilveren is pure onzin. Bij audio-frequenties is het skin effect te verwaarlozen. Audiofielen hebben een andere mening omdat ze dat ooit eens ergens hebben opgevangen en menen natuurlijk dat het geluid van invloed is op het skin-effect.

Bij 20 kHz is de invloed van het skin-effect minder dan 3%. (toename in AC weerstand).

Bij de complexe impedantie van een luidspreker over 20 Hz - 20 kHz speelt dit helemaal geen rol.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in het laag kan er nog wel een verbetering komen, vooral bij Allegro giocoso van het Prokofiev Symphony no 5 uitgevoerd door het Dreams Concertgebouworkest met Vladimir Ashkenazyis als dirigent dat goed te merken aan de paukslag die vlak voor het einde wegvalt. :D

Maar dat is ook niet allemaal met EAC op mijn harddisk gekomen en het aanhoren van Lang Lang met Le Concert C'est Moi in mp3 moet je ook niet willen, dan maar het laatste uur van radio Veronica met die lichte kabels zonder onderzetters. <-------- :(

 

De tekening van de speakers is voor het aansluitschema hier heb ik 6 van die dingen staan wat voor speakers moet doorgaan en de schemer schakelaar loopt niet eens van de kast af, eigenlijk heb ik nog nooit iemand gezien die zei dat het geluid niet goed was.
Er is natuurlijk veel meer te koop en ook weet ik wel dat het een verbetering zal zijn als ik alles opnieuw zou aanschaffen alleen heb ik daar geen geld voor omdat die gasten van de postcode loterij nog steeds niet aangebeld hebben.

 

(Laatste uur Radio Veronica van studio tape - 31 aug 1974 Dj Rob Out.flac)

post-51681-0-04647700-1445244987.jpg

post-51681-0-53780100-1445245005.jpg

post-51681-0-95050700-1445245016_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...