Ga naar inhoud


Geen beeld op Brava HD


Prawo

Aanbevolen berichten

Een vriend van mij in Polen kijkt CD basisHD.

Hij heeft deze week zijn schotel eindelijk eens laten afstellen (met het CD monoblock er in).

Ontvangt nu Astra 1 en 3, alle zenders in zijn abonnement., dus ook NPO 1-2-3 in HD.

 

Het signaal van Brava HD is goed, maar zijn ontvanger geeft aan dat het om een gecodeerd signaal gaat. Hij heeft hier dus geen beeld.

Hij gebruikt de zwarte module met wereldbol in een Ferguson Ariva S300 (uit Polen).

 

Waar moet hij de fout gaan zoeken?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De schotel staat niet goed afgesteld of de schotel is te klein of de kop van de Astra 23,5 staat niet in de klem.
Brava HD zit samen met Nat Geo Wild HD op de transponder die het moeilijkste te ontvangen is.

Welke schotel heeft hij precies?
Gebruikt hij de CanalDigitaal duo-lnb?
In welke plaatst staat de schotel?

 

Kan je vriend eens een foto sturen van de schotel waar de duo-lnb goed op te zien is.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste vraag kan ik nu niet beantwoorden.

Hij gebruikt de duo LNB die indertijd gratis door CD beschikbaar werd gesteld.

De schotel staat in Warschau, in de wijk Ochota, een paar km van het vliegveld "Chopin".

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Warschau kan een schotel van 60cm gebruikt worden met de CanalDigitaal duo-lnb. Deze moet precies horizontaal afgesteld worden en natuurlijk met de kop van de Astra 23,5 in de klem.

Je schrijft:

"Het signaal van Brava HD is goed, maar zijn ontvanger geeft aan dat het om een gecodeerd signaal gaat."

Het gaat niet om signaalsterkte maar om de signaalkwaliteit. Kan hij uitlezen hoeveel die is?

En gecodeerd signaal? Dat zal wel een foutive melding zijn want Brava HD kun je met het Basis HD-pakket bekijken.
Waarschijnlijk kan hij de zender NatGeo Wild HD die op dezelfde transponder zit ook niet ontvangen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij kan ook nog naar de verkeerde Brava HDTV kijken, die van de provider Orange.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal komt van Astra van 3.

Nat geo wild HD op dezelfde transponder kan hij wel ontvangen. Signaalkwaliteit is 70

Die schotel is 85 cm.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaal lijkt mij dan niet het probleem als Nat Geo Wild HD wel bekeken kan worden.


2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 0 CAID: 0624 ECM_PID: 031A PROVID: 000000
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 1 CAID: 0D96 ECM_PID: 031B PROVID: 000000
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 2 CAID: 1817 ECM_PID: 031C PROVID: 00006A
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 3 CAID: 1818 ECM_PID: 031D PROVID: 00006C
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 4 CAID: 0500 ECM_PID: 031E PROVID: 051900
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 5 CAID: 0100 ECM_PID: 031C PROVID: 00006A PBM: FFE000000000000 DATE: 1-1-1990
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 ecmpid 6 CAID: 0100 ECM_PID: 031D PROVID: 00006C PBM: FFE000000000000 DATE: 1-1-1990
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 skipped stream CAID: 0100 ECM_PID: 031C PROVID: 00006A (Same as ECMPID 5)
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 skipped stream CAID: 0100 ECM_PID: 031D PROVID: 00006C (Same as ECMPID 6)
2015/11/07 23:26:30 0A3C6BC8 c (dvbapi) Demuxer 0 found 7 ECMpids and 2 STREAMpids in PMT

ECMPid 2,3 en 4 kunnen we niets mee.

 

ECMpid 5 zou gebruikt moeten worden om te decoderen met een nederlandse canaldigitaal smartcard.

Ik zou in dit geval ook de reeds gesuggereerde heractivering uitvoeren. Het komt zo af en toe voor dat een smartcard niet meer correct entitled is en een of meerdere kanalen op zwart gaan en blijven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een schotel van 85cm met een CanalDigitaal duo-lnb? Dat is een slechte combinatie. Zeker als je rekening houdt dat de ontvangsthoek van de twee satellieten daar nog een stuk groter is dan in Nederland, 5,45 graden t.o.v. 5,2 graden. Dan moet je toch al heel veel schipperen om beide satellieten te kunnen ontvangen en dat blijkt ook wel uit de signaalkwaliteit. Met een schotel van 85cm is 70% veel te weinig. Dat moet minstens 85% zijn.
Ik denk dat de ontvangst op het randje is en dat met enige regen de ontvangst ook van Nat Geo Ch. Wild ook weg valt. Je moet een te zwak signaal zeker nog niet uitsluiten.
De kaart een keer heractiveren kan zeker geen kwaad.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan Prawo voor het starten van dit onderwerp. Aangezien het om mijn schotel gaat, heb ik me maar eens aangemeld voor dit zeer actieve forum. 

 

Ten eerste: de schotel staat denk ik goed uitgericht, omdat ik naast NatGeo Wild HD ook bv. TV Regina, die 'satmaat' noemde kan ontvangen.

Verder is het een schotel van 80 cm, mij hier in Polen aangeraden als ideaal voor een monoblock (maar de meeste monoblocks in Polen zijn voor Hotbird en Astra 1...) en signaal kwaliteit wordt door de Ariva S300 opgegeven als zijnde 70%, maar een andere tuner (Opticum HD TS9600) geeft alweer bijna 90% - wat hier de betrouwbare waarde is weet ik dus niet, waarschijnlijk geen van twee.

 

Na lezen van alle antwoorden en suggesties heb ik een her-activering signaal aangevraagd bij CD. Even afwachten wat het resultaat is, ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum olimp

Kijk eens in de zenderlijst of je misschien nog meer zenders niet kunt ontvangen met je Basis HD pakket. Het moeten dus alle zenders zijn waar BasisHD achter staat plus HDTV, zie: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat heeft hij al gedaan, eigenlijk is dit de topic starter, zie de openingspost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan Prawo voor het starten van dit onderwerp. Aangezien het om mijn schotel gaat, heb ik me maar eens aangemeld voor dit zeer actieve forum. 

 

Ten eerste: de schotel staat denk ik goed uitgericht, omdat ik naast NatGeo Wild HD ook bv. TV Regina, die 'satmaat' noemde kan ontvangen.

Verder is het een schotel van 80 cm, mij hier in Polen aangeraden als ideaal voor een monoblock (maar de meeste monoblocks in Polen zijn voor Hotbird en Astra 1...) en signaal kwaliteit wordt door de Ariva S300 opgegeven als zijnde 70%, maar een andere tuner (Opticum HD TS9600) geeft alweer bijna 90% - wat hier de betrouwbare waarde is weet ik dus niet, waarschijnlijk geen van twee.

 

Na lezen van alle antwoorden en suggesties heb ik een her-activering signaal aangevraagd bij CD. Even afwachten wat het resultaat is, ik hou jullie op de hoogte.

 

Ja kan veel verschil tussen ontvangers zitten, hier met dvb-s2 pci kaart 81% signaal 100% kwaliteit, op loewe tv is signaal 94% en kwaliteit 100%, beste is kijken naar BER waarde die moet 0 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...