Ga naar inhoud


Hoe wordt je belazerd door de fabrikant van je printer


gerrit B

Aanbevolen berichten

De moraal van het verhaal?

 

Je kunt beter een stofzuiger navullen dan een printer... :sick:

 

 

En een tip; koop kleurpotloden. Extra voordeel, in de

stand-by stand verbruiken ze 0,0 en je kunt ze "aan"

laten staan (ook in de piekuren)  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lang niet alle "alternatieve" inkt cardridges zijn slecht... ik koop voor mijn vader zijn Canon altijd 'nep' in Duitsland.... hij heeft nu al meer dan 10 navullingen per kleur gehad, en heeft nog nooit uitval gehad....

Ik heb die dingen toen uitgekozen op basis van massa's positieve recenties... en minder dan 5 klagers ...  en het bleek een schot in de roos te zijn.  In NL heb ik nog nooit dit soort dingen gekocht omdat het hier vaak erg duur is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, wat een ellende allemaal.

Ruim 10 jaar geleden kon ik van mijn werk een HP Laserjet 4/4M meenemen; hij had al vele 100.000en prints erop zitten, en was intussen afgeschreven.

Die doet het bij mij na al die jaren nog prima. Tweemaal toner gewisseld (niet de officiele HP toner) voor zo'n 37.50 euro; elk goed voor weer 10-12.000 prints.

Ik geef toe, alleen zwart, wit en grijstinten.

Op naar de volgende 10 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang niet alle "alternatieve" inkt cardridges zijn slecht... ik koop voor mijn vader zijn Canon altijd 'nep' in Duitsland.... hij heeft nu al meer dan 10 navullingen per kleur gehad, en heeft nog nooit uitval gehad....

Dat doe ik dus ook, gewoon de "neppers" uit Duitsland omdat ze daar goedkoper zijn en gewoon prima werken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen week was ik in Duitsland en kocht via de bekenste webshop aldaar nieuwe inktpatronen voor mijn HP printer psc 1210 all-in-one.

Een setje kleur & zwartwit patronen nr. 56 & 57 was bij de allergoedkoopste aanbieder € 10,95 incl. verzenden. Moest echter uit Engeland komen en ik maakte me zorgen dat het niet op tijd op mijn hotel-adres in Berlijn aan zou komen.

Daarom kocht ik bij een Duitse aanbieder een setje voor € 15,95 incl. verzenden.

Het werd keurig op tijd aangeleverd bij de receptie van het hotel die het naar mijn kamer brachten.

 

Nu terug in de UAE heb ik die patronen in mijn drukker gedaan en....wat dacht je?  Gelijk een foutmelding op de printer en op mijn laptop dat de zwartwit patroon er niet goed in zou zitten. Die zat er dus wel goed in. Toch die foutmelding.

Ik ben gaan drukken en het resultaat was prima.

Gisteren wilde ik weer wat printen...en mooi niet dus. De printer wil om te verrekken niet drukken en nu weer een andere foutmelding die niet weg gaat.

Ik heb de zwartwit patroon er geheel uitgehaald en nu drukt ie uitsluitend met de kleur patroon. Dat gaat kennelijk wel.

Ik baal van dat gehannes en koop nu alleen nog maar orginele patronen. Dan maar duurder. Ik maak me er niet meer druk om.

 

Ik heb vroeger ook wel eens patronen zelf gevuld. Gaatje geboord, rubbertje erin etc.

Daar heb ik een dure printer mee naar de kloten geholpen. Het ding was vol met inkt gelopen. Ook een kastje waar die printer opstond was naar de eeuwige jachtvelden vanwege die uitgelopen inkt.

Dus ik heb mijn buik er helemaal van vol.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het bij HP zit... bij Canon moet je wel de patronen "met chip" nemen... anders gaat het ook niet, omdat de printer de chip verwacht en moet kunnen lezen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...