Ga naar inhoud


Zoek het uit!


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op het CanalDigitaal forum las ik vanmorgen iets opmerkelijks.
Iemand gaf het volgende aan:

Ik wil CD er even op attent maken dat als klanten het nummer 0356477477 bellen voor her-activatie er gevraagd wordt om te controleren of er beeld is op BVN. Er wordt daarna vermeld dat BVN meestal op positie VEERTIEN te vinden is i.p.v positie 80 waar het al anderhalf jaar zit.

Waarop CanalDigitaal reageerde met:

Dat is ons al langer bekend, staat op de lijst om op te pakken. Wellicht in de loop van dit jaar. Bedankt voor het signaleren.

Waarop de persoon die deze fout meldde schreef:

Ik heb hier maar 1 antwoord op: "Zoek het uit".
 

 

Typisch een geval van  de CanalDigitaal klantvriendelijkheid. :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waarbij ik mij afvraag, of de heractivatie nog uitgezonden wordt via BVN.

BVN is al weer een tijdje geleden vertrokken bij Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, het heractivatiesignaal wordt uitgezonden op alle zenders die van CanalDigitaal zijn, dus NPO 1, 2, 3, RTL 4, 5 7, 8 enz. Niet op zenders die niet van CanalDigitaal zijn zoals Auto Motorsport, Mezzo enz.
Via BVN werd nooit een heractivatie signaal uitgezonden, vroeger niet en nu ook niet.
Dat er gevraagd wordt om te controleren of je de zender BVN kunt ontvangen, werd vroeger gedaan omdat die op dezelfde transponder zat als de Nederlandse zenders. Als je die vraag dus met ja kon beantwoorden, dan stond in ieder geval de schotel goed uitgericht anders heb je nog niets aan een heractivatie signaal.
Tegenwoordig zit de zender BVN op een transponder met zulke makkelijke transponderspecificaties, dat je die nog wel ontvangt met een natte vinger.
Ontvang je dus nu de zender BVN, dan is dat helemaal geen garantie dat je ook de nederlandse zenders kunt ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek het uit, is een opmerking die meervoudig geïnterpreteerd :grin:  :grin:  :grin:  kan worden

 

maar inmiddels praat ik met support en helpdesks, verzekeraars en belastingtelefoons of telefoonproviders stoïceins verder zonder een krimp of emotionaliteit kenbaar te geven en sla dan daarna al het servies aan diggelen.

kost me miljaar wel wat servies

zo goed als zij het gesprek opnemen voor trainingsdoeleinden moet je de luidspreker inschakelen en iemand laten mee luisteren

daarvan stel je desbetreffende ook onmiddellijk op de hoogte

 

mijn naam is huppeldepup

mijn vrouw luistert mee PUNT

het gaat over het volgende

 

zakelijke gesprekken op dat niveau zijn toch de betere.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij ook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is die informatie onjuist, aangezien ik persoonlijk oscam zo geprogrammeerd heb dat die ook emm systeem inschakelde op FTA zenders. Hierdoor weet ik uit eigen ervaring dat op BVN ook EMM stream van canaldigitaal zat.

De EMM stream wordt meegezonden met elk kanaal waar canaldigitaal zelf de uplink voor verzorgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De tekst aangaande dit onderwerp is nooit een weergave geweest van de realiteit.

Om een of andere reden gaf men jaren aan dat je op SBS6 moest afstemmen, maar op elke andere zender op de transponder kreeg je de update ook mee.

 

Enige tijd geleden heeft iemand die het kan weten hier aangegeven dat je op elke zender uit het CD pakket kunt afstemmen voor het heractivatie signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door op SBS6 af te stemmen, kreeg en krijg je het heractivatie signaal sneller dan op de andere zenders, meestal binnen 5 minuten.
Ome Merde heeft een copy gemaakt van de site van CanalDigitaal waar deze informatie te vinden was, zie onderaan: Bron: Canal Digitaal

Gaat CD het dan expliciet aangeven dat je niet op BVN moet afstemmen terwijl dat helemaal niet waar zou zijn. Daar geloof ik niets van.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ze gaven altijd aan dat je op SBS6 moest afstemmen.

 

Maar nogmaals, het maakt allang niet meer uit op welke CD zender je bent afgestemd.

Het zou bijzonder zijn, wanneer hetgeen CD publiceert ook klopt.

 

Telkenmale heeft CD zaken beweerd, die niet gestand werden gedaan,

Zelfs de eigen Webcare medewerkers beweerden zaken, waarna ze door de eigen organisatie onderuit gehaald werden. (en daarna geschandpaald werden door het forum)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...