Ga naar inhoud


Plots gecodeerd beeld bij CI module in Panasonic TV (niet gecertificeerd)


Stormryder

Aanbevolen berichten

Stormryder

 

zowel aston als deltacam kunnen seca 3 coderen ,  het verschil zit hem in de  firmware support  die  verschillend is .  Deltacam is momenteel  volledig ondersteund voor nano 01  en toekomstige  extra sleutels.   Mocht aston een lijst publiceren dan kunnen we  ook met zekerheid  de werking  controleren  in  de toestellen.  Nu de zaak al zo moeilijk ligt  kunnen we geen enkel risico meer nemen.

Ik zeg niet dat aston geen goede keuze is  , maar als de fabrikant hier ook niet achter staat , sta je even ver als  bij canal digitaal  : mogelijk maar niet gecertificeerd. Daar moet je nu in de eerste plaats van af stappen.

 

Een hard of software probleem zou  ook nog altijd kunnen , de module moet eerst in het ci slot " gezien " worden door de pana.

 

Over de Aston  module kan ik nog het volgende kwijt : is een beproefd recept  ,dewelke in die tijd nog  de beste keuze was . Tijden veranderen en de modules ook , ze worden moderner , met meer  mogelijkheden. De nieuwste module van canal digitaal zou ik niet aanraden , waarschijnlijk werkt ze niet maar er zijn nog te weinig ervaringen daarmee om dit te bevestigen .  Hereberie1234

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat TS eventueel kan doen, is zo'n nieuwe viacces module proberen. Echter als ze de + van de ci+ activeren heeft deze terug een probleem, want de module werkte een maand geleden in een gewoon ci slot.

Hij kan ook een delta cam twin proberen die onofficieel het nano01 ondersteund, maar is geen kijkgarantie.

Hij zou in feite een kruistest moeten doen, want zijn module en kaart werkt in een andere tv.

Als eenzelfde module type en kaart werkt in zijn tv, dan is het knap lastig te zoeken, waar het probleem dan ligt.

Maar ik heb (weliswaar bij een sat ontvanger) meegemaakt, dat de ontvanger de module moeilijk initialiseerde, maar dat kwam merkwaardig genoeg, omdat de ontvanger te weinig signaal van de sat kreeg. Vanwege bepaalde reden, initialiseerde de ontvanger de module pas bij een goede sat signaal.

Ik heb geen dergelijke tv, maar misschien kan ts, zich eens van vergewissen, of zijn installatie nog voldoende signaal afgeeft.

Kan misschien lijken als kwakzalverij, maar als je alles uitsluit door alles goed te (laten) controleren.

Misschien kan iemand bij hen langsgaan (mocht dit niet ver zijn van mij, zou ik dat graag doen, heb witte,deltacam en zelfs zo'n nieuwe viacces cam liggen) om dit te gaan bekijken.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle informatie, fijn te zien dat dit forum zo actief is en meedenkt met posters.

 

Ik zal, zodra het toestel terug is en het werkt nog steeds niet, een stappenplan uiteenzetten waarin ik verschillende scenario's ga testen.

Zowel met mijn eigen televisie en module, als met eventuele andere modules. Ik hou dan zeker de aston en deltacam in gedachte.

Mocht ik er bij het testen achter komen dat ik hulp nodig heb, dan zal ik dit zeker posten.

 

 

Onderstaand citaat bevestigt mijn gevoel; het is geen generiek probleem tussen de module, de kaart en Panasonic.

Dan zou namelijk de set-up van Tonskidutch ook niet meer moeten werken lijkt me.

De Viera TX-L42WT50E doet het met de witte CI+ en de knaldiguttal Kaart.

Hij staat niet tussen de gecertificeerde TV's voor CanalDigetaal.

 

heb je soms een  USB of SD kaart erin gestopt voor opnemen?

dat gaat dan niet met een CI+ module, wegens de kopieer beveiliging

tenminste niet met mijn model en de laatste firmware erop

 

ciao

 

En bedankt voor de suggestie, maar nog nooit een USB of SD kaart erin gehad, dus dat zou niet het probleem kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

CE repair heeft de televisie vandaag teruggebracht. Geen bezorger, maar de monteur zelf heeft dit gedaan.

Helaas werkt de televisie nog steeds niet met de module van Canal Digitaal.

Volgens de monteur gaat het een lastig verhaal worden maar gaat hij een duidelijk rapport naar Panasonic sturen.

Hij heeft alle gegevens (firmware van tv, firmware van cam, etc.) genoteerd en geeft deze door aan Panasonic.

Omdat de televisie niet gecertificeerd is zou het er om hangen wat Panasonic gaat doen, verwacht hij.

Hij had als test een nieuwere Panasonic meegenomen (met FireFox-OS) welke perfect werkte met onze aansluiting/module/insteekkaart.

Dit zou hij als extra informatie meegeven aan Panasonic, maar dit natuurlijk wel een Panasonic op basis van een ander platform. Daarnaast gaf ik aan dat een gebruiker hier op het forum een TX-L42WT50E (welke hetzelfde platform als mijn televisie heeft) heeft met dezelfde witte cam module en insteekkaart en dat het bij deze gebruiker wel werkt. Dit zou hij ook meenemen richting Panasonic.

 

Hetgeen mij het meest bevreemd aan de situatie:

Tijdens de vele tests die vanochtend zijn uitgevoerd door de monteur met mijn toestel, hadden we soms wel beeld.

Zodra hij een harde reset (meerdere knoppen tegelijk en een 'controle scherm voor alle onderdelen') werkte canal digitaal wel.

Ik had beeld op zowel NPO als commerciële zenders. Na een paar keer zappen ontstond de fout echter weer. Dit kregen we gereproduceerd.

Het lijkt er dus op dat het na een harde reset tijdelijk wel werkt, maar dat na een paar keer zappen de module niet meer herkend wordt.

Als je namelijk bij de 'gemeenschappelijke interface' kijkt bij de instellingen, switcht hij regelmatig (terwijl de module gewoon stevig in het slot zit) tussen 'module geplaatst' en 'geen module aanwezig'. Het lijkt er dus op dat de televisie dan wel en dan geen module herkend.

Erg vreemd allemaal.

Digitenne werkte overigens wel weer helemaal goed, maar dat is geen gezicht op een 55-inch, dus geen goed alternatief. Het is wel vreemd dat de digitenne cam wel herkend wordt (en blijft) en die van Canal digitaal niet (waardoor het ook weer aan de cam lijkt te liggen).

 

In afwachting van een reactie van Panasonic ga ik ondertussen ook eens kijken naar een Aston of Deltacam kijken.

Wellicht dat die wel herkend worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met oudere firmware even testen kan dat.

Ondanks dat ik niet zou weten hoe dit moet (en of het al mogelijk is), denk ik niet dat het daar aan ligt.

De laatste update voor deze televisie is version 3.877, deze firmware is van 13 mei 2014.

De televisie heb ik pas in juni 2014 aangeschaft, toen zat deze firmware er al op en het heeft toen ruim een jaar gewerkt.

Toch bedankt voor het meedenken, maar als ik hier al iets aan kon doen, vrees ik dat het geen effect gaat hebben omdat het altijd gewerkt heeft met dezelfde firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stormyder

 

op 25 oktober 2015  is er inderdaad een wijziging opgetreden ,  namelijk de koppeling van de viaccess codering aan de smartcard en de ontvanger  cq CAM701 module..

Het lijkt misschien op het eerste zicht ver gezocht  maar  hoe diep de module in hardware en software van het gast-toestel kan doordringen kan je je niet voorstellen.  Dus iedere keer bij het zappen komen er viaccess sleutels in de wachtrij  en er onstaat bij de meeste systemen een overflow aan keys.  Nu is dit in uw geval niet van toepassing maar de koppelling van de viaccess keys aan de interne hardware (lees nieuwe m7  decoders M201 en consoorten  serial number ) is toen wel ingegaan.

 

Mijn uitleg is dus als volgt :  sedert de invoering van de koppeling van de nieuwe ingebouwde smartcard  aan het serie -nummer van het gast-toestel uw tv  , is het dus beginnen fout gaan ;  de interne firmware kan het opgevraagde serial nummer van uw pana tv toestel  niet verwerken (alhoewel er voor de decodering niet daadwerkelijk viaccess wordt gebruikt maar seca ,  zit het daar fout .

 

Daarom gaat de het toestel (door gebruik van de witte module ) in de fout.  De oplossing ligt dus in het invoeren van een module dewelke langs geen enkele zijde het serial number van uw panasonic zal opvragen. Daarom ook juist zal de nieuwste module CAM701 met ingebouwde smartcard ook niet werken.  Blijft over  ASTON dual 1.07  fw 2.26  of deltacam twin  HW2.0

 

Hopelijk heb u mij uitleg begrepen en wordt alles duidelijk

Nogmaals bedankt om uw probleen zo duidelijk en klaar te schetsen zodat we er ons mee kunnen bezighouden

 

Herberie1234

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Stormyder

 

op 25 oktober 2015  is er inderdaad een wijziging opgetreden ,  namelijk de koppeling van de viaccess codering aan de smartcard en de ontvanger  cq CAM701 module..

Het lijkt misschien op het eerste zicht ver gezocht  maar  hoe diep de module in hardware en software van het gast-toestel kan doordringen kan je je niet voorstellen.  Dus iedere keer bij het zappen komen er viaccess sleutels in de wachtrij  en er onstaat bij de meeste systemen een overflow aan keys.  Nu is dit in uw geval niet van toepassing maar de koppelling van de viaccess keys aan de interne hardware (lees nieuwe m7  decoders M201 en consoorten  serial number ) is toen wel ingegaan.

 

Mijn uitleg is dus als volgt :  sedert de invoering van de koppeling van de nieuwe ingebouwde smartcard  aan het serie -nummer van het gast-toestel uw tv  , is het dus beginnen fout gaan ;  de interne firmware kan het opgevraagde serial nummer van uw pana tv toestel  niet verwerken (alhoewel er voor de decodering niet daadwerkelijk viaccess wordt gebruikt maar seca ,  zit het daar fout .

 

Daarom gaat de het toestel (door gebruik van de witte module ) in de fout.  De oplossing ligt dus in het invoeren van een module dewelke langs geen enkele zijde het serial number van uw panasonic zal opvragen. Daarom ook juist zal de nieuwste module CAM701 met ingebouwde smartcard ook niet werken.  Blijft over  ASTON dual 1.07  fw 2.26  of deltacam twin  HW2.0

 

Hopelijk heb u mij uitleg begrepen en wordt alles duidelijk

Nogmaals bedankt om uw probleen zo duidelijk en klaar te schetsen zodat we er ons mee kunnen bezighouden

 

Herberie1234

 

 

Duidelijk verhaal en begrijpelijke stelling. Enige waardoor ik er niet helemaal op vertrouw dat dit het is, is omdat het probleem zich rond 5 of 6 oktober voor deed.

Dus ruim voor 25 oktober. Neemt niet weg dat het een vervelende samenloop van omstandigheden kan zijn waarbij het toestel daadwerkelijk kapot was op 5 oktober, gerepareerd is na 25 oktober. Doordat het na 25 oktober gerepareerd is, is de 'hardware' fout verholpen, maar de 'software' fout opgetreden. Dus toen hij terug kwam van CE repair en aangesloten werd, ontstond de fout die jij omschrijft.

 

Ik heb vanochtend een Aston 1.07 (met 2.26) besteld via marktplaats, dus zodra die binnen is kan ik jou theorie bevestigen.

Ik lees wel overal dat de Aston niet werkt voor Fox Sports 2 (internationaal voetbal) wat een domper zou zijn, maar dat is dan een zorg voor later, eerst kijken of dit inderdaad werkt.

Alternatieven waarbij zowel Fox Sports 2 werkt, alsmede de theorie van Herberie overeind houdt, hoor ik graag.

 

Andere vraag; een losse decoder via HDMI. Hoe werken de modellen die met HDMI-cec werken? Kan ik dan alles blijven doen met mijn eigen afstandsbediening? Dus ook zenders enzo? Welke modellen zijn dan aan te raden (mocht de Aston toch niet werken...).

aangepast door Stormryder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik net zo,n tv  ik draai nu al twee jaar  met een xsarius twincam module deze draait nagenoeg probleemloos heel af en loopt hij vast  

maar ik heb behoorlijk wat testen gedaan o.a met originele  canaal digtaal modules zwarte met wereld bol   de witte

en ook de aston cam   met twee verschillende  software standen  zelf nog geflasht naar de  stand  met   de oude topfield 

kwam deze ook nog van pas

mijn conclusie was toener tijd dat  eigelijk alleen  xsarius kaart goed werkte 

dus het verbaast me eigelijk dat de canaal digtaal module bij jou probleemloos werkte

dit is mijn ervaring  

groet brinky

 

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Aston module gistermiddag ontvangen en meteen getest; het probleem is verholpen.

Twee kleine issues met de Aston module, maar daar kom ik zo op.

Het lijkt er dus toch echt aan te liggen dat de combinatie van mijn televisie en de cam module van CD niet werkt.

Vreemd dat het altijd wel gewerkt heeft, maar zoals herberie1234 aangaf kan het zijn dat dat probleem pas na 25 oktober ontstaan is.

Iedereen bedankt voor jullie reacties en hulp.

 

2 kleine issues;

1. Vreemde melding op NPO-zenders

NPO 1, NPO2 en NPO 3 geven een melding dat het een 'gecodeerde zender is, controleer uw abonnement'. Die melding kan ik vervolgens wegdrukken (met 'ok' knop) en dan krijg ik wel gewoon beeld. Is dit een bekend iets en kan ik deze melding voorkomen?

 

2. Oplossing om toch FOX Sports 2 te kijken

Zoals bekend bij het lezen van de oplossingen werd al aangegeven dat de Aston geen FOX Sports 2 kan weergeven (Nano 1 beveiliging). Omdat ik via marktplaats een Aston kon overnemen voor een paar tientjes heb ik dit gekozen en niet voor de deltacam gegaan. Wist immers niet of het zou werken en dan zou de deltacam een duurdere test zijn dan de Aston. Maar aangezien ik deze zender toch regelmatig bekijk, zou ik een oplossing willen vinden die het kijken van deze zender wel mogelijk maakt. De deltacam is de enige die dit zou ondersteunen, maar als ik de site van deltacam bekijk dan wordt ik daar niet veel wijzer van. De module moet nog geprogrammeerd worden als ik het goed begrijp, maar hoe complex is dit en kan ik kant-en-klare modules kopen. Ik zie wel een topic op sat4all over het installeren van een deltacam, maar dat was me ook niet heel duidelijk. En welke module moet ik hebben? De Deltacam of Unicam? Ik wil gewoon de zenders van CD kijken, zowel via de 19 als de 23. Voor de rest niks bijzonders. Heb 1 kabel liggen naar mijn televisie, dus weet niet of ik iets heb aan een module voor 'kijk en opnemen tegelijk'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De melding gecodeerde zender bij de 3 Nederlandse publieke zenders is bekend.

Ik weet daar geen oplossing voor.

De melding wordt dacht ik veroorzaakt door een van de andere coderingen die op deze 3 zenders zit.

 

Voor Mezzo en Fox  met de Nano 01 is er tot zover ik weet geen oplossing met deze CI modulen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo ik net zo,n tv  ik draai nu al twee jaar  met een xsarius twincam module deze draait nagenoeg probleemloos heel af en loopt hij vast  

maar ik heb behoorlijk wat testen gedaan o.a met originele  canaal digtaal modules zwarte met wereld bol   de witte

en ook de aston cam   met twee verschillende  software standen  zelf nog geflasht naar de  stand  met   de oude topfield 

kwam deze ook nog van pas

mijn conclusie was toener tijd dat  eigelijk alleen  xsarius kaart goed werkte 

dus het verbaast me eigelijk dat de canaal digtaal module bij jou probleemloos werkte

dit is mijn ervaring  

groet brinky

 

 

 

 

 

Bedankt voor je reactie.

Vraagje over de Xsarius die je noemt, kun je hiermee FOX Sports 2 bekijken (of andere zenders met Nano 01 beveiliging, zoals mezzo HD en Motors TV HD)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding gecodeerde zender bij de 3 Nederlandse publieke zenders is bekend.

Ik weet daar geen oplossing voor.

De melding wordt dacht ik veroorzaakt door een van de andere coderingen die op deze 3 zenders zit.

 

Voor Mezzo en Fox  met de Nano 01 is er tot zover ik weet geen oplossing met deze CI modulen.

 

Bedankt, ik wist niet dat dat een known issue is.

 

En voor wat betreft Fox; een module als Deltacam maakt deze zenders wel zichtbaar als ik het goed begrijp. 

Zoals ik in mijn vorige reactie aangaf; zijn hier kant-en-klare versies van te koop, of hoe complex is het programmeren en welke moet ik hebben (deltacam of unicam)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via het menu is meestal zo'n melding uit te zetten. Kijk eens bij CAM. Daar is meestal de mogelijkheid "melding" aan of uit zetten.

 

Heb even zitten kijken in het CAM menu, maar helaas, een dergelijke optie wordt niet geboden.

Wat ceesv aangeeft; het is een bekende melding. Dus vrees dat ik het er mee moet doen, wanneer ik de aston blijf gebruiken.

 

Dus toch even verder zoeken naar een alternatief zoals deltacam/unicam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...