Ga naar inhoud


Parkeerbeleid gemeenten. Nieuwe trend?


Eduard07

Aanbevolen berichten

In korte tijd ben ik nu twee maal geconfronteerd met het volgende.

Terwijl ik in de (tijdens zaterdagen) aanzienlijke rij sta bij een digitale parkeermeter om  te een kaartje te kopen en digitaal te betalen, loopt er inmiddels een ambtenaar "Handhaving" rond op de parkeerplaats die ijverig begint te noteren bij auto's die (nog) geen geldig parkeerkaartje hebben.

Terwijl de eigenaren netjes, geduldig een gehoorzaam aan de wet met een betaalpas in de rij staan (achteraan) om een kaartje te kopen.

Kan bij drukke koopmomenten wel even duren.

 

Goed zo Nederland en VNG! Goed bezig! Goed voor toerisme en de detailhandel! Zo haal je geld binnen!

Op de korte termijn, vrees ik. Maar misschien heeft dat jullie aandacht niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


in Belgie gebeurt dit soms ook.Indien er een bekeuring volgt heb je het parkeermeterticket en kan je dit tonen aan die opzichter.Indien hij niet akkoord is geef je hem gewoon een oplawaai en gaat naar de rechtbank.Gegarandeerd volgt er een vrijspraak en annulering boete want wordt hier beschouwd als uitlokking en onterecht optreden .Dus machtsmisbruik.

Neem in dit geval zeker foto's van het gebeurde.Zijn rechtsgeldig.Er zijn reeds meerdere van deze precedenten geweest hier (zelfs een vriend van mij is hiervoor vrijgesproken).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in dit forum al eens eerder melding gemaakt van de m.i. aanvechtbare flitscontroles van de politie.

Mutatis, mutandis.

Die zie ik vaak op plaatsen en momenten waar vrijwel nooit sprake is van gevaarlijke situaties. Lange stukken weg waar je 50 mag maar gemakkelijk even "overklokt".

Kassa!

 

Maar op echt gevaarlijke plaatsen wordt niet geflitst. Zelfs niet gecontroleerd. Uiteraard niet, want vaak hebben die situaties niet met snelheid te maken, maar met onoverzichtelijke situaties.En daarmee kun je niet casseren.

En wie bedenkt die situaties? Juist, diezelfde (lokale of provinciale) overheid. En klagen erover helpt amper.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In korte tijd ben ik nu twee maal geconfronteerd met het volgende.

Terwijl ik in de (tijdens zaterdagen) aanzienlijke rij sta bij een digitale parkeermeter om  te een kaartje te kopen en digitaal te betalen, loopt er inmiddels een ambtenaar "Handhaving" rond op de parkeerplaats die ijverig begint te noteren bij auto's die (nog) geen geldig parkeerkaartje hebben.

Terwijl de eigenaren netjes, geduldig een gehoorzaam aan de wet met een betaalpas in de rij staan (achteraan) om een kaartje te kopen.

Kan bij drukke koopmomenten wel even duren.

 

Goed zo Nederland en VNG! Goed bezig! Goed voor toerisme en de detailhandel! Zo haal je geld binnen!

Op de korte termijn, vrees ik. Maar misschien heeft dat jullie aandacht niet.

Op andere dagen gaan shoppen en niet met de meuk  ;)

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Emigreren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zelf politieagentje worden, dan heb je zelf minder last van deze onzin

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer dat ik in Duitsland was reed ik met een huurauto 59 km/h waar 50 km/h gereden mocht worden.

Geflitst, 9 km/h te snel. De bon werd netjes naar Dubai gestuurd en kwam op mijn werkadres aan.

Wat denk je? 15 €uro was het. Inklusief de kosten van het naar Dubai sturen.

Gelijk overgemaakt. Ik voelde me niet afgezet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

€15 zijn in Nederland alleen al ongeveer de administratiekosten van een bekeuring. Die zijn €9,- momenteel.

Verkeersboetes in Nederland staan in geen enkele verhouding tot boetes op andere vergrijpen.

 

Er zijn inderdaad steeds meer Nederlanders langs de grens die vlak over de grens in Duitsland of België gaan wonen. Omdat ze daar op velerlei gebied niet zo worden afgezet als hier.

 

Maar het gaat nog verder. Over een paar jaar moeten benzine- en dieselauto's in Nederland volgens dit parlement worden uitgefaseerd. Alsof dat het milieu op wereldschaal gaat helpen. Terwijl elektrisch rijden nog in de kinderschoenen staat. Maar een nieuwe stok om automobilisten te slaan ligt alweer klaar.

 

Eerst moesten auto's schoner en kregen de fabrikanten er subsidies voor (van onze belastingcenten), nu weer totale afschaffing van die auto's?

Het is de waan van de dag in Den Haag.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Parkeerbon in Duitsland € 5,--

Parkeerbon in Nederland € 90,-- (+ €7  € 9 administratie kosten)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dan ook geen parkeerbonnen in Nederland maar belastingaanslagen. Daardoor betaal je meer. Iemand moet toch de fiets en iPhone van die asielzoekers betalen :-)

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verkeersboete zijn in Nederland een paar jaar geleden verhoogd voor gratis schoolboeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handhavers krijgen van hogerhand opdracht zo veel mogelijk boetes te schrijven als maar mogelijk is.

Ik sprak er zelf een daarover aan, die stoïcijns bleef boete schrijven toen m'n auto fout geparkeerd stond.

 

Dat is nu eenmaal de methode voor Gemeenten om de bodemloze schatkist te vullen.

De wethouders in meerdere Steden zijn al vaker aangesproken op hun "schandalig beleid" rondom de handhavers.

Maar het is niet het beleid en of de wethouder die ons dwars zit.

 

Het is de pakkans die ons dwingt vaker te betalen waar betalen verplicht is. En dat vinden we niet leuk.

 

Dubbel parkeren, parkeren op een hoek van de straat, parkeren naast de verlaagde trottoirdrempel voor rolstoel gebruikers, parkeren op de minder valide parkeerplaats, parkeren op een vergunninghouder zijn plaats, parkeren voor de winkel met knipperlichten aan... en ga zo maar door.

 

Maar al dat is geklaag en zal nergens toe leiden.

Als de schatkist leeg is zijn er weer andere problemen die niet adequaat worden aangepakt.

Het blijft verschuiven van geld en prioriteiten.

of je door de hond gebeten wordt of door de kat.

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emigreren.

Overigens ceesv,

dat helpt ook niks, hier liepen ze met zijn vieren door de straat in Dresden centrum en met duimstok in de hand werden alle geparkeerde auto's gemeten en beboet... Ik ben echt 5 minuten blijven staan kijken en alle auto's hadden een bon, omdat ze niet reglementair stonden geparkeerd.

Dit doet men hier tweemaal wekelijks in de Rothenburgerstrase daar er in tweerichtingen Tramverkeer doorheen moet.

 

En wie de Kinkerstraat in Amsterdam kent weet dat men daar ook al sinds 20 jaar heftige schrijvende elke geparkeerde automobilist die op zijn vrouw wacht beboet .

(waar ik overigens ook 6 jaar doorheen fietste met gemengde gevoelens wegens de auto's op het fietspad)

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...