Ga naar inhoud


Maatregelen tegen drones


Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Van Nederland kan ik geen cijfers vinden, maar...

 

In België worden er maandelijks tussen de 1.000 en 2.000 drones verkocht.

Laten we er eens van uit gaan dat dat in Nederland net zo is, dus op jaarbasis 24.000 drones.

 

En dan 30 bekeuringen per jaar?

 

Dan kunnen ze beter auto's gaan verbieden, op 8 miljoen auto's zijn er in Nederland 17 miljoen bekeuringen per jaar. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal zal wel hoger zijn maar het bonnetje is weer eens weg. ;)

 

VVD wil alleen drone van lichter dan vijf kilo voor hobbyist.

 

VVD-Tweede Kamerlid Ton Elias wil dat er alleen nog lichte drones van niet meer dan 5 kilo aan particulieren worden verkocht.

Het gaat dan om onbemande vliegtuigjes die voor recreatieve doeleinden worden gebruikt.

Drones worden steeds populairder, maar de gevaar voor de luchtvaart neemt ook toe.

 

Zie hier het artikel ..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar houden mensen zich mee bezig...  maar het zal vast wel een hobby als een andere zijn.  Ik heb alleen een beetje moeite om te begrijpen wat er zo leuk aan is...  eens je zo ver bent dat je niet neerstort is het steeds hetzelfde volgens mij, bovendien maakt een erg veel herrie.

Maar goed, ieder zijn hobby... er zijn zo veel dingen waar ik het leuke niet van kan inzien... ik zal vast te nuchter zijn ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt echt moeite met het genieten van het leven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt...

Ikzelf zie vliegen met een drone niet echt als "genieten van het leven".... maar blijkbaar verschillen smaken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aantal zal wel hoger zijn maar het bonnetje is weer eens weg. ;)

 

VVD wil alleen drone van lichter dan vijf kilo voor hobbyist.

 

VVD-Tweede Kamerlid Ton Elias wil dat er alleen nog lichte drones van niet meer dan 5 kilo aan particulieren worden verkocht.

Het gaat dan om onbemande vliegtuigjes die voor recreatieve doeleinden worden gebruikt.

Drones worden steeds populairder, maar de gevaar voor de luchtvaart neemt ook toe.

 

Zie hier het artikel ..

 

 

man man man VVD weer  :cry:

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je bedoelt de F-35 Lightning II. Dat is toch ook een soort vliegende computer?

 

Maar daarvoor hoef je niet naar Leeuwarden.

Dat kan je thuis veel beter zien.

 

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2016/05/20/aankomst-f-35-duo-live-te-volgen

Voor het beste zicht op de aankomst van de JSF hoeft u het huis niet uit…

Daar kunt u de livestream met exclusieve beelden vanaf de vliegbasis bekijken!

De livestream is maandagavond te vinden op www.defensie.nl of www.youtube.com/defensie

 

 

En wat die vliegende computer betreft....

https://c1.staticflickr.com/1/166/348280630_a6bd1a4fa7_z.jpg?zz=1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

man man man VVD weer  :cry:

 

Misschien beter om je eerst eens in te lezen voordat je zoiets roept.

 

Er is dus een voorstel van staatssecretaris Dijksma om ze te gaan beperken tot maar 4 Kg.

http://www.dronewatch.nl/2016/04/01/kamerleden-kritisch-over-voorgestelde-minidrone-regeling/

 

Mag je een keer raden uit welke politieke hoek Mevr. Dijkstra  komt. ;)

Wees dan blij dat er ook partijen zijn die kritisch naar dit soort voorstellen kijken en een ruimer beleid wensen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag weer zo'n malloot aangehouden bij Schiphol. Speelgoed in beslag genomen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...