Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zwitserland, omsloten door EU landen, maar geen EU en Schengen lid.

Dat Zwitserland bedoel je?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, voor zoveer ik weet is er maar één Zwitserland. Geen EU,geen Schengen en zelfs geen €uro.

Daar hebben ze bewust voor gekozen en of ze dat goed hebben gedaan is maar de vraag.

Zwitserland heeft zichzelf volkomen uit de markt geprijst met de zeer dure Frank.

Het gevolg is dat het overgrote deel van Duitstalig Zwitserland in Duitsland inkoopt en tankt. :D

Verder hebben ze wat de EU betreft veel afspraken gemaakt met de EU wat handel betreft en kunnen gezien worden als quasi EU land.

 

Maar nou ik er over nadenk begrijp ik je vraag eigenlijk niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zwitserland toont aan dat je ook zonder EU kan bestaan.

Dus waarom Engeland niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwitserland is nooit lid van de EU geweest en hoefde dan ook niet uit te treden.

Zwitserland is geen industriestaat en heeft een heel ander niet te vergelijken verleden dan Groot Britannie.

Zwitserland heeft nooit een oorlog meegemaakt..geen 1e en geen 2e wereld oorlog en heeft deze gigantische kosten daardoor nooit gehad.

Zwitserland had geen kolonien waar het handel mee dreef.

 

Nu Zwitserland het bankgeheim onder grote druk van hun buren heeft moeten prijsgeven wordt het een heel ander verhaal.

Toeristen komen er nagenoeg niet meer behalve een paar superrijken.

 

Zwitserland "leefde" voor een groot deel van dat bankgeheim en die weelde is nu voorbij. Dus het is maar de vraag welke kant het uitgaat met Zwitserland.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwitserland "leefde" voor een groot deel van dat bankgeheim en die weelde is nu voorbij. Dus het is maar de vraag welke kant het uitgaat met Zwitserland.

 

http://informatie.spaarrente.nl/bankgeheim-zwitserland

 

Tegenover de EU heeft het "onafhankelijke Zwitserland" niet meer zoveel te willen. Goede tijden van weleer zijn voor goed voorbij.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Oostenrijkers hebben nog geen ballen maar in Italië zijn ze behoor duidelijk geweest.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Oostenrijkers hebben nog geen ballen maar in Italië zijn ze behoor duidelijk geweest.

 

@ Psychosammie: vertel mij eens in duidelijke taal wat welke voordelen jij ziet als al die populisten het voor elkaar krijgen aan de macht te komen. Loop jij nu alleen maar met de menigte mee te zwetsen of heb je er werkelijk wel eens over nagedacht?

Graag in duidelijke taal en niet zo globaal zoals: "het gaat dan veel beter" en de "EU is te duur" en meer van die algemene lariekoek.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het Italiaanse referendum ging over een aantal grondwetswijzigingen, niet over uittreden uit de EU

 

Inderdaad, maar het was wel de boodschap die afgegeven werd. En daarom maken ze zich in Brussel nu zo druk over dit resultaat.

 

 

@ Psychosammie: vertel mij eens in duidelijke taal wat welke voordelen jij ziet als al die populisten het voor elkaar krijgen aan de macht te komen

 

Ten eerste is er wat mij betreft niks mis met populisme. De Nederlandse democratie is al lang omzeep geholpen, het coalitie model voldoet simpelweg niet meer. De linkse wegkijkers storen me daarbij het meest.

 

Voor wat betreft de EU. Dat lijdt aan grootheidswaanzin. Een poging om één europa staat te maken. Gelukkig wil iedere land/volk zijn eigen identiteit behouden. Mij stuit de macht van Brussel me tegen de borst. Volstrekt ondemocratisch waardoor wij dingen opgelegd krijgen die we niet willen. Ik noem een Euro, open grenzen, verdragen met landen die we niet binnen de EU willen hebben, een grondwet, need i say more?

 

Eigenlijk zijn op deze 40 pagina's alle argumenten tegen de EU wel genoemd. Als jij ze dan afdoet als lariekoek heeft het voor mij geen zin om ze nog eens te herhalen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wat populisme is Johan, schrijf het in ieder geval niet met een hoofdletter en Wikepedia heb ik er niet voor nodig.

Mijn mening zal wel bekend zijn, ik ben een fel tegenstander van populisme. Ik hoop dat dat mag en dat mijn mening gerespecteerd wordt.

Het woord dom volk heeft nooit iemand gezegd, niet hier op dit board en voor zover ik weet in de politiek ook niet.

 

Wat mij verbaasd is dat er alleen maar de (kennelijk) slechte kanten van een verenigd Europa aangehaald worden.

Maar de populisten onder ons kunnen of willen de goede kanten van de EU niet horen.

 

Ik geef een voorbeeld van een goede kant van de EU. Wat ze gedaan hebben in de vorm van werkgelegenheid op een globaal niveau dat velen onder ons al lang vergeten zijn.

 

Het gaat om Airbus en Boeing concurrentie.

Die liep in de jaren 90 op een hoog niveau en het ging om een tender voor ik meen 125 tankvliegtuigen voor de Amerkaanse militaire markt. Beide fabrikanten Boeing en Airbus gaven een offerte af en ofschoon Airbus het met afstand beste vliegtuig aanbood, ging na veel heen en weer de order toch naar Boeing.

De EU stelde een commisie in vanwege oneerlijke concurrentie en heeft enorm gevochten voor Boeing en in meerdere zittingen de Amerikanen ertoe weten over te halen de beslissing uit te stellen en opnieuw een tender te openen. Hoe dan ook, de order ging uiteindelijk naar Boeing.

Het gevolg was dat Airbus een fabriek geopend heeft in Amerika zodat uiteindelijk niet meer gezegd kon worden dat Airbus geen Amerikaanse interessen vertegenwoordigde.

Ofschoon de order naar de Amerikanen ging, heeft dit hele process veel wind doen opwaaien en heeft Airbus toch een respectabel marktaandeel in Amerika wat de Europeanen te danken hebben aan de "strijdlust" van de EU commisie.

 

Wat ik hiermee zeggen wil is dat de EU wel degelijk opkomt voor de interessen van de Europese industrie, iets wat onmogelijk zou zijn als ieder individueel land voor zijn eigen hebben en houwen zo opkomen.

Samen zijn we sterk is het motto.

Zulke dingen als hierboven beschreven gaan snel in de herinnering verloren en de slechte "eigenschappen" von een unie worden maar al te graag als argument aangehaald om een verband dat in de laatste 50-60 jaar is gegroeid naar de verdommenis te helpen.

 

Waarom hebben de Russen een charter opgericht met landen als Belarussia, Uzbezikstan, Kazakstan om er maar een paar te noemen? Juist om sterk op te kunnen treden tegen een sterke EU.

Waarom hebben de Arabieren een Verenigde Arabische Charter opgericht? De GCC: Gulf Cooperation Council? De MAGHREB Unie?

De Association of Southeast Asian Nations: ASEAN?

 

En nu moet de EU er maar aan geloven omdat het domweg niet werkt? 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mijn mening zal wel bekend zijn, ik ben een fel tegenstander van populisme. Ik hoop dat dat mag en dat mijn mening gerespecteerd wordt.

Het woord dom volk heeft nooit iemand gezegd, niet hier op dit board en voor zover ik weet in de politiek ook niet.

 

Jouw mening is enorm duidelijk. In 1 alinea blijkt uit je vraagstelling al hoe je er over denkt en gebruik je het woord "zwetsen". Waarmee je dus wel degelijk "dom volk" probeert te zeggen zonder het echt uit te spreken. Doe mij dan maar populisten.

 

Leuk hoor, dat je ook een positief voorbeeld hebt. Die zijn er echt wel. Heeft niemand van de populisten ontkend. Mooi staaltje van economische belangen beschermen. Daar heeft ook niemand problemen mee. Wel verschillende andere dingen hier al eerder genoemd.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals al eerder opgemerkt, een unie werkt alleen onder gelijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...