Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Het is maar net hoe je het wilt bekijken natuurlijk, maar de Britten die ik spreek zijn er niet negatief over in iedergeval deze zeggen dat op langer termijn de Britten er beter van zullen worden, en zelf denk ik dat ook. Het Juk Eu kost te veel.

 

Het Juk Eu kost te veel.

 

Kun je dat met een eenvoudig voorbeeld uitleggen?  Is zo makkelijk gezegd namelijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is maar net hoe je het wilt bekijken natuurlijk, maar de Britten die ik spreek zijn er niet negatief over in iedergeval deze zeggen dat op langer termijn de Britten er beter van zullen worden, en zelf denk ik dat ook. Het Juk Eu kost te veel.

Speculatie.

Ik denk dat je speculeert.

Lees hierboven even je eigen woorden.

 

Nee dat gaat ik niet uitleggen want dat is gelijk aan de hond en zijn bot, we weten het allemaal maar willen het steevast ontkennen dus vragen we continu naar de bekende weg.

Je ontwijkt een op feiten gebaseerd antwoord. Doen alle Brexiteers. Voorlopig zijn de toekomstvoorspellingen over een betere wereld na EU gebakken lucht. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf noem je geen feiten maar verlangt het wel van een ander.

Op deze manier win je geen discussie want je voert geen discussie anders dan je eigen mening doordrukken.

De toekomst ligt voor ons en moet nog geschreven worden.

 

Een feit wil ik nog wel noemen.

Indien de Brexit een feit is is de EU verzwakt, de tweede economie van de EU doet dan niet meer mee, en de EU heeft dan veel aan prestige verloren.

De consequenties die dat zal hebben zijn voorlopig alleen zichtbaar in een glazenbol en daar heeft men in Brussel nog geen antwoord op gevonden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een unie werkt alleen wanneer men met gelijke partners gaat samenwerken.

een tiental jaren geleden is men begonnen het Europa van de 6 lidstaten steeds verder uit te breiden met ongelijkwaardige partners.Die partners zijn binnen gekomen op basis van creatief boekhouden.

 

Ondertussen zijn er steeds meer landen die door de mand beginnen te vallen, omdat zij hun begroting niet op orde hebben. Denk aan Griekenland, maar ook aan Portugal en Italië.

Hun tekorten worden door de rest van Europa aangevuld, en in het geval van Griekenland is dat ondertussen een bodemloze put, zij gaan nooit meer uit de schuldenlast ontsnappen.

 

Griekenland drijft op leningen van banken van andere EU landen en kan zelfs de rente over die uitstaande schulden niet meer betalen.

Om die nationale banken van de overige EU landen niet om te laten vallen worden er steeds weer nieuwe leningen aan Griekenland verstrekt waarvan het geld rechtstreeks terug gestort wordt naar de nationale banken.

 

Griekenland komt steeds dieper in de ondertussen bodemloze schuldenput te zitten, en heeft eigenlijk geen toekomst meer.

Een oplossing voor Griekenland zelf zou zijn om uit de Euro en uit de EU te stappen en failliet te gaan.

Dit zou wel betekenen dat er in de rest van Europa steeds meer banken omvallen.

 

Een kind kan bedenken dat de huidige gang van zaken gedoemd is om in de toekomst om te vallen.

Ondertussen staan aan de poort een aantal kandidaat lidstaten die voor wat betreft hun ontwikkeling nog verder af staan van de standaard van de oorspronkelijke 6 EU lidstaten, ze voegen niets toe, maar zullen alleen voor nog meer belasting zorgen voor de donor lidstaten die de EU financieren.

 

Het gezegde of jij eruit of ik eruit, maar niet verder gaan op de huidige weg, gaat nu in de praktijk toegepast worden.

In plaats van dat de EU in goede harmonie Engeland laat vertrekken, en daarmee benadrukt wat Engeland alles weggooit, stellen veel Euro politici zich op de harde lijn.

Engeland zal moeten bloeden en het Engelse eiland zal op zijn minst in de Noordzee wegzinken wanneer de Brexit een feit is.

Dit om eventuele andere leden die een EU exit overwegen af te schrikken.

 

De machtsovername door de EU van de lidstaten wordt in een versneld tempo doorgezet.

U mag tekenen bij het kruisje, wij weten wat goed voor u is, u dient u mond te houden.

Doet u dat niet , zal u onheil en rampspoed treffen.

Nationale volksvertegenwoordigers gaan akkoord met EU wetgeving zonder dat ze de verdragstekst mogen inzien of de inhoud kennen, zoals bijvoorbeeld bij de pensioengelden en internationale handels overeenkomsten.

Oekraïne is ook zo een voorbeeld, een volkswil wordt genegeerd, je mag het als lidstaat niet meer oneens zijn met een besluitvoornemen.

Er wordt gesproken over een Europese belasting, een Europees leger....

De zelfbeschikking  van de lidstaten wordt versneld afgebouwd, de nationale parlementen een dependance van de EU.

De nationale identiteit en cultuur wordt stukje bij beetje afgebroken, burgers monddood gemaakt.

 

Zie hier hoe er een Brexit heeft kunnen plaats vinden.

 

Nu gaat de EU vol op het orgel, het ene na het andere doemscenario wordt op ons losgelaten.

Wanneer de Britten nee zouden zeggen, wat men zich vanuit de ivoren toren niet kon voorstellen, zouden de olieprijzen torenhoog stijgen.

We hebben in Nederland een gezegde, wie wind zaait zal storm oogsten.

We weten ondertussen dat de olieprijs alleen nog maar omlaag zijn gegaan.

De olie exporterende landen hebben deze week afgesproken de productie te verlagen, om de prijs weer omhoog te stuwen.

Wanneer dat zou lukken zal ook Engeland weer olie kunnen produceren en exporteren.

De Pond is wat gezakt, ook dat zal de concurrentie positie van Engeland ten goede komen.

 

Hoe het er over een paar jaar uitziet in Europa, ik heb geen glazen bol en weet het niet.

Maar de ingrediënten waarmee we op dit moment onze soep in Europa koken bevat een aantal producten die niet vers zijn, waardoor die soep straks niet te eten is.

 

Een unie van 6 landen die cultureel, economisch en sociaal hun gelijke zijn is al moeilijk, een EU van 26 lidstaten die samen kunnen werken is onmogelijk, lid 27 dal dat probleem alleen maar versterken.

 

De geschiedenis zal uitwijzen of de Engelsen het juiste besluit hebben genomen, maar het zou zo maar kunnen zijn dat dit Engeland de grondlegger is van een nieuwe unie van 6 gelijke leden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf noem je geen feiten maar verlangt het wel van een ander.

Op deze manier win je geen discussie want je voert geen discussie anders dan je eigen mening doordrukken.

 

Ik stel herhaaldelijk, dat we weten wat we hebben, en dat de Brexit-toekomst een blinde gok is. Geen feit?

Zoals wel vaker, speel jij de bal terug zonder zelf met feiten te komen.

Die tweede zin laat is derhalve volledig voor jouw rekening.  

 

We gaan allemaal zien wat er van de Brexit terecht gaat komen. Maar ik noem je nog 1 feit: geen Brexiteer die een concreet beeld heeft bij een VK buiten de EU, behalve eentje met zo weinig mogelijk immigranten. Daar ging het hoofdzakelijk om bij "taking back control".

Maar het vreemde is: die vele immigranten had het VK in de tijd voor de EU ook al, namelijk vanuit het Gemenebest.

Ga naar Londen, en aanschouw waar deze immigranten (absoluut allen gelukzoekers) vandaan komen.

Maar ja, Londen is dan ook in meerderheid tegen Brexit. Want de Londeners spreken vanuit feitelijke ervaring, veel andere Britten vanuit de onderbuik.

Londen ziet als financieel centrum de schadelijke gevolgen op zich af komen. Nu al. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar het vreemde is: die vele immigranten had het VK voor de EU ook al, namelijk vanuit het Gemenebest.

Ga naar Londen, en aanschouw waar deze immigranten (absoluut allen gelukzoekers) vandaan komen.

Maar ja, Londen is dan ook in meerderheid tegen Brexit. Want de Londeners spreken vanuit feitelijke ervaring, veel anderen vanuit de onderbuik.

Al die migranten zijn opgegroeid met de Engelse taal in een door Engelsen opgebouwde samenleving.

Ik heb regelmatig in India gewerkt en je herkent daar nog steeds de Engelse invloed.

Veel van die migranten zijn volledig geïntegreerd in de Engelse samenleving.

Engeland is geen Schengen land, de grenzen hebben altijd dicht gezeten.

 

Europa heeft de binnengrenzen open gegooid, dat is handig voor het verkeer.

Men heeft alleen de buitengrenzen niet op orde, wat je ook vindt van de instroom van mensen die dit tot gevolg heeft gehad, het destabiliseert Europa op dit moment.

En dat is nog voorzichtig uitgedrukt.

 

Steeds meer lidstaten hebben Schengen buiten werking gesteld en de binnengrenzen weer effectief in werking gesteld.

De EU is ook van binnenuit bezig af te brokkelen.

 

Het gezegde luidt, de goeden gaan altijd als eerste weg.

Die Engelsen zijn slim bezig.

 

Je schrijft:

Ga naar Londen, en aanschouw waar deze immigranten (absoluut allen gelukzoekers) vandaan komen.

Maar ja, Londen is dan ook in meerderheid tegen Brexit. Want de Londeners spreken vanuit feitelijke ervaring, veel anderen vanuit de onderbuik.

 

Spreek je hier jezelf niet tegen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polen integreren ook prima, zeker in het VK.

De Polen aldaar spreken redelijk goed Engels en willen best mee helpen opbouwen. Want ze kunnen iets wat veel Britten niet zo goed kunnen: hard werken. Polen hebben geen stakingstraditie. Britten wel.

 

Het is bij de menselijke maat misgegaan in de EU, de ideeen zijn goed.

Veel te snel en veel te veel in een keer.

 

Maar het VK wil maar al te graag de lusten, niet de lasten.

Wel economische toegang tot die zo verguisde EU markt, maar het liefst gratis.

 

Ondertussen werken en wonen veel Britten verspreid door Europa (expatriots) dank zij de EU bewegingsvrijheid.

Daar komt een eind aan al die vrijheden. Visa komen terug. Oude grenzen en muren komen terug. Terug naar het verleden waarin het zo gruwelijk misging met opgeklopte vreemdelingenhaat.

 

Letterlijk eilands-denken.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat krijg je wanneer je op een eiland woont. :D

De Engelsen zijn erdoor geworden wat ze nu zijn, gelukkig hebben zij die vrijheid.

Wij mogen onze identiteit inleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat krijg je wanneer je op een eiland woont. :D

De Engelsen zijn erdoor geworden wat ze nu zijn, gelukkig hebben zij die vrijheid.

 

(Je bent overduidelijk nooit in Ierland geweest.)

 

Maar laat ik er even aan toevoegen: ik ben zeer vaak in Engeland geweest en heb er genoeg kennissen.

Ik weet hoe ze redeneren. Maar het is een hang naar schijnveiligheid, die hang naar het verleden. 

Ze romantiseren te veel over de Gemenebest-tijden. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

?

Want...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ierland ziet de Brexit-bui hangen, want de EU heeft hen zowel voorspoed als vrede gebracht.

Dat is een ontegenzeggelijk feit. 

 

Ieren beseffen dat zeer goed. Ze hebben het nog nooit zo goed gehad.

De Britten hebben het momenteel ook zeer goed, maar denken opeens dat ze het in hun eentje nog beter kunnen.

Als er maar geen immigranten komen.

Die redenatie hebben we in Europa vaker gehoord.

 

Ach, hoogmoed komt voor de val. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv;

 

"...Een unie van 6 landen die cultureel, economisch en sociaal hun gelijke zijn is al moeilijk,..."

 

Welke landen, gelijke?.

 

Ik heb ruim vijf jaar in Londen gewoond, anderhalf in Frankfurt/M. en veertien jaar in Vlaanderen en dit met veel plezier.

Maar gelijk?, aan mijn hoela, ga je de grens over naar Vlaanderen, dan is de cultuur al hemelsbreed anders, ja de taal komt overeen met het "échte" Nederlands.

In Vlaanderen zijn ze niet erg begaan met den Ollander en Wallonië leunt tegen Frankrijk aan.

Kan zo nog wel even door gaan, maar elk land is anders, zelfs binnen NL, een Fries, Limburger of Zeeuw, helemaal niet hetzelfde,

en Amsterdammers denken in een wereldstad te wonen.

 

Al ben ik dan voor één Europa, wel op een andere leest, één zal het nooit worden, juist door de cultuur verschillen.

Men mag het ook niet vergelijken met de VS, daar hebben ze eerst 90% van de indianen uitgemoord en toen zijn er Europeanen

begonnen met een soort van compleet nieuw land.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de eerste bank heeft na de Brexit en zorgvuldig overleg voor Frankfurt/M gekozen:

 

http://www.faz.net/aktuell/finanzen/fonds-mehr/ubs-waehlt-frankfurt-neuen-sitz-fuer-dachgesellschaft-14554539.html

 

Het is de USB. Een Zwitserse Bank en zeker niet de eerste de beste.

Ik geloof niet dat we hoeven te wedden dat er nog meer gaan volgen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...