Ga naar inhoud


London naar Amsterdam na Brexit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ha ha, het stokpaardje van Eduard die vooral in zijn eigen waarheid gelooft. Laat die Engelsen maar schuiven, die komen er wel. Het enige waar dat land last van heeft is een volstrekt incompetente politiek. Het lijkt Nederland wel.

 

Ik wacht rustig af, we gaan het beleven.

Je maakt echt een punt. Goed opgebouwd betoog van je.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zwitserland is ook geen lid van de EU, straks gaat het Engeland net zo slecht als Zwitserland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwitserland is ook geen lid van de EU, straks gaat het Engeland net zo slecht als Zwitserland.

Praktisch gesproken wel. Zwitserland heeft middels verdragen vrijwel dezelfde voordelen en verplichtingen en is zelfs onderdeel van de Schengen zone: vrij verkeer van goederen, diensten en personen. Net als de Britten hebben de Zwitsers via een referendum uitgesproken dat ze de vrije immigratie vanuit de EU willen beperken. Na jaren onderhandelen hebben ze die keutel in moeten trekken omdat de EU in dat geval ook alle voordelen voor Zwitserland zou intrekken en dat kan de Zwitserse economie niet aan.

 

De Zwitserse politiek heeft dus uiteindelijk moeten besluiten om het resultaat van hun bindende referendumuitslag naast zich neer te leggen en de Zwitserse bevolking tegen zichzelf te beschermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat je niet goed geïnformeerd bent.

Wanneer ik iets uit Zwitserland haal, dien ik de BTW af te dragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet de Zwitserse bevolking tegen zichzelf beschermen maar zwichten voor chantage. Nog een reden om in ieder geval de macht van de EU terug te dringen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, ik gun je je mening uiteraard... het referendum was een overwinning voor de brexiteers, laat dat duidelijk zijn. Dat is nu eenmaal democtratie, een meerderheid telt... en ik besef heus wel dat jij dat graag anders ziet... het is niet zo als in Nederland dat grote partijen uitgesloten worden van deelname aan een regering... maar nederland zal heus nog wel het deksel op zijn neus krijgen... wees maar niet bang. Altijd het braafste jongetje van de klas proberen te zijn naar buiten toe, en de burgers late stikken is echt niet goed voor een 'stevige' toekomst. Maar dat is wat anders.

Mijn stelling dat de berichtgeving in de eu landen sterk gekleurd is, en dat men uit alle macht probeert dit negatief af te beelden, is gewoon een feit... ik schreef "volgens mij" omdat het ten eerste mijn eigen perceptie is, en ten tweede, als je het als feit neerzet, worden er bronnen gevraagd, en zoals je weet zijn die niet makkelijk bij elkaar te sprokkelen... net zo min als jij ook niet kan bewijzen dat brexit slecht zal zijn....  het is er namelijk nig niet... even geduld nog!

 

@zeeteefje

De koers van het pond was gisteren uit mijn hoofd geschreven, ik heb het niet nagezocht...  Ik weet echter wel dat ik in die tijd heel erg veel apparatuur uit de UK gehaald heb, tot zelfs een vaatwasmachine toe...  en de koers van het Pond lag toen in die richting...

Ik heb het nu even snel nagezocht op internet, en de tabel staat hieronder... sorry, geen 25 jaar, maar 22-23 jaar geleden dus... en ik heb hem hier in DM, niet in Gulden...

Ten opzichte van de Zweedse kroon kan ik het uit mijn eigen creditcard afrekeningen halen... maar daarvoor moet ik even in mijn archief duiken...

 

post-39968-0-97531200-1501223532_thumb.jpg

 

Bron: https://reisebuch.de/reiseziele/grossbritannien/historische_pfundkurse.html

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, ik gun je je mening uiteraard... het referendum was een overwinning voor de brexiteers, laat dat duidelijk zijn. Dat is nu eenmaal democtratie, een meerderheid telt... en ik besef heus wel dat jij dat graag anders ziet... het is niet zo als in Nederland dat grote partijen uitgesloten worden van deelname aan een regering... maar nederland zal heus nog wel het deksel op zijn neus krijgen... wees maar niet bang. Altijd het braafste jongetje van de klas proberen te zijn naar buiten toe, en de burgers late stikken is echt niet goed voor een 'stevige' toekomst. Maar dat is wat anders.

Mijn stelling dat de berichtgeving in de eu landen sterk gekleurd is, en dat men uit alle macht probeert dit negatief af te beelden, is gewoon een feit... ik schreef "volgens mij" omdat het ten eerste mijn eigen perceptie is, en ten tweede, als je het als feit neerzet, worden er bronnen gevraagd, en zoals je weet zijn die niet makkelijk bij elkaar te sprokkelen... net zo min als jij ook niet kan bewijzen dat brexit slecht zal zijn....  het is er namelijk nig niet... even geduld nog!

 

 

Beste Sverige, ik weet dat je moeite hebt met feiten omdat ze niet stroken met jouw diepste wensen. Maar de feiten liggen voor het oprapen. En die stroken niet alleen met de info volgens de EU. Jij hebt toch een schotel? Kijk je nooit naar de Britse nieuwszenders? Of zijn die ook allemaal pro-EU? Of baseren die zich wellicht toch ook op eigen waarnemingen?

 

Draai niet steeds alles om, maar kijk eens kritisch in de spiegel. Het is een en al onderbuik wat je hierboven meldt, geen enkel - objectief vast te stellen -  feit!   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Star-Ökonom Hans-Werner Sinn spricht Klartext: Die Rückkehr zur Lira wird wahrscheinlicher. Und das Land könnte davon sogar profitieren.

Italie is wellicht die ervan zou profiteren bij een Italexit

herft 2018 afwachten

 

maar verder is de gemeenschap beter af met nieuwe zetten

het opschudden veroorzaakt namelijk op zich al geldschuim dat afgeroomd kan worden

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zeeteefje

De koers van het pond was gisteren uit mijn hoofd geschreven, ik heb het niet nagezocht...  Ik weet echter wel dat ik in die tijd heel erg veel apparatuur uit de UK gehaald heb, tot zelfs een vaatwasmachine toe...  en de koers van het Pond lag toen in die richting...

 

Bron: https://reisebuch.de/reiseziele/grossbritannien/historische_pfundkurse.html

 

Een duidelijker bewijs dat jij de feiten niet onder ogen durft te zien, lijkt me overbodig. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italie is wellicht die ervan zou profiteren bij een Italexit

 

Ik denk dat ze er zelf anders tegenaan kijken. (En volgens mij terecht. De Lire was een "nog grotere ramp".)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je niet goed geïnformeerd bent.

Wanneer ik iets uit Zwitserland haal, dien ik de BTW af te dragen.

Ik ken de btw regels niet, als ik iets in Duitsland koop moet ik ook daar btw betalen, lijkt me logisch. Lees maar in de Wiki hoe Zwitserland met de EU verweven is. Ze hebben zelfs jaren de Zwitserse Franc aan de Euro gekoppeld om wisselkoersproblemen te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...