Ga naar inhoud


AIR FRIER Tips !


Steve

Aanbevolen berichten


Ik heb ook een "Air Fryer" eentje van Russell Hobbs. Ik ben er uitermate tevreden over.

 

Ossewit ken ik niet... ik zat me net te bedenken waar het wit van de os ergens zit.... (of waar ze het uithalen ;) ) haha...

Maar ik denk dat we al genoeg vet consumeren... dus wat dat betreft denk ik dat de air fryer een goede oplossing is, bovendien is de friet gewoon lekker uit dat ding.  Het duurt wel wat langer dan vroeger, toen ik in Rapsolie frituurde.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een paar keer patat ed. uit gehad maar ik vind het totaal niets.

Het duurt uren voordat je voor 10 man genoeg patat hebt en tegen de tijd dat je genoeg hebt is het 1e al weer koud en slap maar het ergste een vreemd bijsmaakje.

 

Nee voor mij gewoon patat uit mijn good old Fritel patatpan waar je gewoon 1 Kg in 1 keer in kunt gooien en wat met goed 4 minuten klaar is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat zo'n air frier en goede uitvinding is.

Er  zijn inmiddels veel fabrikanten hierop

ingespeeld en het geknoei met frituurvet is

opgelost.

 

Natuurlijk valt er over smaak niet te twisten maar

ik denk wel dat de AF een toegevoegde waarde

is voor veel huishoudens en het milieu.

 

En uh, voor 10 man patat bakken, ik zeg oops.

Daar kan een gewone huis-tuin en keukenfrituur

ook geen hout van snijden (patat van bakken).

 

Ik denk er binnenkort ook een te kopen met name

vanwege het geknoei met de olie en het afvoeren

aarvan.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach zo een air frier is weer een hype die over is komen waaien van de VS.

En zal wel weer overwaaien, net als jaren terug iedereen zijn vlees ging bakken in een contact gril.

Het moet tegenwoordig allemaal zo gezond zijn, zonder boter of vet te gebruiken, want dat is niet gezond voor je.

Net zoals overal tegenwoordig minder zout in moet zitten, in de blikken soep en andere dingen.

Ze verpesten heel de smaak, met hun nieuw recept, en het is vaak niet meer te vreten.

 

Zelf maak ik ook veel gebruik van de gewone hete lucht oven om daar het vlees in te garen.

Maar dan wel eerst even dicht schroeien in de Croma.

 

Maar friet word hier nog steeds gebakken, zoals we het vroeger deden toen we zelf nog een cafetaria hadden.

Lekker in het harde vet, en niet in die smaakloze vieze olie.

En ossewit, is trouwens gewoon hard frietvet uit Belgie.

 

Ik zeg maar zo, je leeft maar 1 keer, en dan leef ik liever 5 jaar korter, als dat ik heel mijn leven zuinig moet leven, en dingen tegen mijn zin moet eten of waar geen smaak aaan zit.

Maarja smaak kun je jezelf natuurlijk ook aanpraten, door te denken dat je dan net als de rest van die schapen kudde gezond bezig bent, en allemaal van die dingen aan laat praten via teleshoppings programma's.

 

 

Maar moet wel zeggen dat het lijstje dat Steve geplaatst heeft, best wel handig is.

Zeker voor de mensen die zo een ding gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij heeft een air fryer niets met het milieu te maken. Dat interesseert me niet echt...  Maar met in olie gebakken friet krijg je wel massa's vet binnen....  en in de airfryer of purifry zoals de mijne heet, is het relatief vet arm, en bovendien wel eens lekker.  Ook veel eenvoudiger schoon te maken.

 

Nog een tip voor de kopers van een air fryer.  Let erg goed op het mandje, of het goed en makkelijk schoon te maken is. De Philips heeft wat dat betreft een erg slecht mandje... door de bouw met het "gaas" en veel randjes etc is het een onhandig schoon te maken mandje.

 

Mijn Russell Hobbs heeft wat dat betreft een veel makkelijker schoon te maken mandje, en is bovendien goedkoper dan de Philips.  

Ik denk inderdaad als je voor 10 mensen friet wil gaan bakken, dat het altijd moeilijk wordt... Gelukkig heb ik nooit zoveel mensen in huis die friet willen eten... ik miet er niet aan denken.  Voor 1 of 2 mensen is het echter totaal geen probleem.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een air fryer xl.

Valt me op dat de producten die speciaal voor de af geïntroduceerd zijn veel vetter zijn,al voordat je ze erin doet.

Er ligt meer vet onderin de bak na de tijd vergeleken met standaard snacks voor een grwone vetpan.

Ik gebruik het liefst verse patat ipv diepvries.

 

En overwaaien uit de vs?

Denk t niet.

Daarginds gaat juist alles in de frituur.

Zo'n pan is niet vet genoeg voor veel amerikanen denk ik ;-)

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Steve

 

Kan ik ook bij je bestellen? Dat je het even bij mij thuis komt afleveren :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook aan gedacht om zo'n ding van rond de 190 euro aan te schaffen. Maar even omrekenen hoeveel ik dan uitspaar tegenover frietjes uit de oven? Nee, wij airfryen gewoon verse frietjes in de oven (wel hete lucht aanzetten). Dit gaat prima, en niet weer zo'n apparaat erbij.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een airfryer hoeft geen 190 euro te kosten...  ik betaalde ca £ 65 voor het apparaat.  heel wat minder dus, en minstens zo goed , zoniet beter dan de Philips.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een airfryer lijkt leuk maar als men test dat in frietjes uit de airfryer het hoogste gehalte aan acrylamide zit dan gooi ik ze toch maar liever in het vet.

(Acrylamide = kankerverwekkend)

Voornamelijk zelfgemaakte frieten komen er niet best af!

 

Onderstaand lijstje geleend van de consumentenbond

Type

Vetgehalte

Acrylamidegehalte

Gewone frituur, zelfgemaakte frieten

8,46 %

806 +/- 250 µg/kg

Gewone frituur, diepvriesfrieten

15,03%

170 +/- 50 µg/kg

Airfryer Philips, zelfgemaakte frieten

3,09%

2025 +/- 600 µg/kg

Airfryer Philips, diepvriesfrieten

6,09%

55 +/- 17 µg/kg

Actifry SEB, zelfgemaakte frieten

3,28%

195 +/- 60 µg/kg

Actifry SEB, diepvriesfrieten

8,14%

198 +/- 60 µg/kg

aangepast door floyd2

VU+ Solo2-VTI 9.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 / werkloze DM7000 / Minix Neo U1 met Kodi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is het voedingscentrum iets genuanceerder.

 

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/acrylamide.aspx

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...