Ga naar inhoud


Iran heeft schotelantennes en satellietontvangers vernietigd


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

De Iraanse overheid heeft dit weekend honderdduizend schotelantennes en satellietontvangers vernietigd  tijdens een ceremonie waarbij journalisten aanwezig waren.

In Iran is het in bezit hebben, de verkoop en reparatie van satellietontvangstapparatuur bij wet verboden. Dagelijks worden er door de politie acties gehouden waarbij deze apparatuur in beslag wordt genomen. Op bezit van een schotelantenne of satellietontvanger staat een boete die kan oplopen tot 2500 euro. De Iraanse overheid zegt op te treden tegen satellietontvangst omdat het zou leiden tot echtscheidingen, verslavingen en het de stabiliteit van het gezin nadelig kan beínvloeden.

Westerse zenders via satelliet

De schatting is dat zeventig procent van de Iraanse huishoudens heimelijk beschikking over satelliettelevisie hebben. Dat is de overheid van Iran vooral een doorn in het oog omdat Westerse nieuwszenders programma’s uitzenden in de Iraanse voertaal. Naast acties tegen satellietontvangstapparatuur wordt Iran ook verdacht van het bewust storen van satellietsignalen. Dit wordt ook wel satellite-jamming genoemd. Vorig jaar moesten diverse zenders naar andere satellieten overschakelen omdat onbekenden het satellietsignaal stoorden. Hierdoor waren deze zenders in een groot deel van de verzorgingsgebied van de satelliet met verstoord beeld te bekijken.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik kan mij herinneren dat we in Nederland een tijd gekend hebben waar we ook de radio moesten inleveren.

 

De geschiedenis herhaalt zich, maar we leren er nog steeds niets van.

 

Droevig!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo870

volgens mij kun je enkel per satelliet schotel de staatstv ontvangen buiten Ankerra.

 

het verbod geld als sinds de ayatolla's aan de macht kwamen

en gezien de roest zijn het de eerste schotels

 

het zijn echt niet de slimste beleidmakers en uitvoerenden daar ginder

 

ik geef de landvluchters groot gelijk

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij herinneren dat we in Nederland een tijd gekend hebben waar we ook de radio moesten inleveren.

 

De geschiedenis herhaalt zich, maar we leren er nog steeds niets van.

 

Droevig!

Mijn vader en grootvader zaliger zaten ook tijdens WOII stiekem te luisteren naar de Nederlandstalige BBC uitzendingen, gelukkig werden ze nooit betrapt door "den Duits", want dat ging niet goed afgelopen hebben. We schrijven en zegge periode 1940-1944, toch niet zo lang geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort ook in Turkije

 

Nou dat gebeurt dus niet, 99% van alle zenders staan onder staatstoezicht en zijn een uitlaatklep voor u weet wel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adolf Erdogan weet vast niet dat er meer valt te ontvangen dan alleen de staatstelevisie.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mebo870

volgens mij kun je enkel per satelliet schotel de staatstv ontvangen buiten Ankerra.

 

het verbod geld als sinds de ayatolla's aan de macht kwamen

en gezien de roest zijn het de eerste schotels

 

het zijn echt niet de slimste beleidmakers en uitvoerenden daar ginder

 

ik geef de landvluchters groot gelijk

 

Nee Tonski, elke gemeente in het land heeft nog analoge!! TV zenders, met TRT en diverse commerciëlen.

Kan de lijst op internet helaas niet meer vinden,

Wil je digitaal in Anamur, dan een T dipooltje voor het venster zetten en je hebt DVB-T vanuit Cyprus, hier 70 Km. vandaan.

De Turks/Cypriotische zenders hebben 2 HD kanalen, 1 Turks- andere Griekstalig.

Deze zenders bestaan uit TRT, ERT en andere commerciële kanalen.

Dus zonder schotel heb ik hier al aardig wat Turks- en Griekstalige zenders en dat met een dipooltje zonder versterker.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adolf Erdogan weet vast niet dat er meer valt te ontvangen dan alleen de staatstelevisie.

 

Als je mijn bericht goed had gelezen, alles is nu staats TV.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over 20 jaar krijgen we deze taferelen ook in Nederland.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je mijn bericht goed had gelezen, alles is nu staats TV.

Ja, maar ik bedoelde dat je met een schotel ook buitenlandse zenders kunt ontvangen.

Ik neem aan dat Erdohiii, Erdohaaa, Erdohoeoe, Erdogahan geen invloed heeft op de media in de buitenland.

 

Enfin, dit zal ook wel weer met een sisser aflopen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ervan uitgaande dat het allemaal "echt" is, lijkt het erop dat deze schotels toch hun langste tijd gehad hebben...

beetje vreemd is dan wel dat ze die schotels allemaal netjes neergezet hebben om er dan met een tank overheen te rijden... hat zou kunnen, maar ik heb mijn twijfels over de echtheid van deze 'foto's'.  Het lijkt een beetje op de foto's die je ziet over flatgebouwen die volledig overwoekerd lijken te zijn door schotels...  leuk gevonden...   maar het "schotelverbod" zal uiteraard wel gewoon waar zijn...  "ordnung muss sein", ook in Iran...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...