Ga naar inhoud


kattengejank op 192TV


bradajo

Aanbevolen berichten


Het lijkt er op dat ze de beelden afspelen met de oude apparatuur van Radio Veronica. Bij de videotapes die ze toen gebruikte werd het beeld roterend opgeschreven maar het geluidsspoor met stilstaande koppen op de band en dan kun je dus jitter krijgen op het geluidsspoor. Misschien een dikke laag aanslag op de capstan?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten ze toch een probleem hebben.

 

In het verleden draaiden ze enkel video clips waarvan ze het geluid er digitaal terug hebben opgezet.

Daardoor was zelfs bij clips uit de jaren 60 het geluid nog goed.

Soms zag je het ook en liep het niet steeds syncroon met de mond.

 

Nu kan ik helaas niet luisteren want ik ben nog op vakantie, maar ik zou het wel spijtig vinden als ze terug het originele geluid gaan gebruiken, want dat is bij die oude c!ips soms bedroevend.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, vierkante capstan as of de capstan snaar is van elastiek.

De capstan motor van sommige VHS 1 recorders had ook wel eens een soortgelijk probleem.

Te oordelen aan de beeld en geluidskwaliteit heeft er iemand zijn VHS tape archief uit 1980 ter beschikkling gesteld.

 

Zonder geluid is die zender nog het best te genieten. als achtergrond behang te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...