Ga naar inhoud


Stilstaand beeld, ongeacht welke zender, sinds upgrade


paulussat
Ga naar oplossing Opgelost door TheEnforcer,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Op het moment dat je de netstekker in het stopcontact stopt, gaat de ontvanger, tot zover mij bekend, een onontkoombare routine uitvoeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat niemand het nog getest heeft, maar theoretisch zou het wellicht kunnen werken:

1) Sluit de DSR7141 aan op de netspanning en start deze op, zonder kaart en zonder coax-aansluiting

2) Blokkeer de Astra19 via de LNB of probeer in het menu aan te passen dat de Astra19 niet meer gevonden wordt (mits de update over de Astra19 wordt verstuurd zoals jwfw aangeeft).

3) Sluit de coax weer aan, zet je kaart erin en hoop dat je niet wordt geconfronteerd met de update.

 

Feit blijft wel dat je dan de Astra19 niet kan ontvangen mits de update inderdaad hier overheen wordt gestuurd.

aangepast door TheEnforcer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit dan al eens door iemand getest? Ik zit nu 800 km van het apparaat vandaan, is voor mij wat lastig.

De geforceerde firmware update die alle ellende veroorzaakt wordt binnengehaald van Astra1, frequentie 12515H, dat is fastscan voorkeuze nummer 498.

Die geforceerde update is maar op één manier te voorkomen en dat is door de ontvangst van die voorkeuze zender of de hele transponder of de ontvangst van Astra1 als zodanig onmogelijk te maken.

 

Dus, zodra je 800km verder bent vóór dat je de electriciteit inschakelt - in de zekeringkast - de 7141 van het net (de stroom in jouw woorden) losmaken. Stekker eruit.

 

Vergeet je dit dan is de kans groot dat de 7141 aan gaat en de onherstelbare schade zich voltrekt.

 

Daarna, zie hierboven.

 

Ondanks dat Penthe iets vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me in elk geval het proberen waard, ding wordt toch waardeloos als CD geen nieuwe firmware laat schrijven (hoe moeilijk kan dat zijn ????). Heb de stekker er al uit trouwens, voor alle zekerheid. Overigens zou het bij de diseq instellingen toch mogelijk moeten zijn om de 19 op niet aanwezig te zetten. Alleen jammer dat blijkbaar niemand dit heeft uitgetest.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra1 op DiSEqC 1/2 of 1/4 op uit zetten zou moeten werken. Astra1 komt dan niet meer door. Althans dat doet het bij mij maar ik heb geen 7141 of andere CD doos.

Dus ik ben er niet zeker van of dit bij de 7141 óók gaat om die geforceerde update tegen te houden.

 

Wie het weet mag het zeggen.

 

Blijft overeind dat je dan Astra1 kwijt bent op je 7141. Als je geen behoefte hebt aan bijvoorbeeld de Duitse zenders - of andere, geen probleem. Maar als je die wèl wilt dan heb je een tweede NIET CD DOOS ontvanger nodig. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sat vrienden,

Ik heb een mail naar het programma RADAR gestuurd .

Eens kijken of zij er iets me willen doen.

Ik lees in dit forum al die klachten, dezelfdeklachten die ik heb.

Dan de mensen die ook de Philips DSR7141 hebben want die zijn als warme broodjes in der tijd over de CD toonbank gegaan, die dit forum niet weten te vinden en maar een nieuwe ontvanger hebben gekocht met een twee jarig contract.

We wachten even af, maar laten het niet hier bij zitten na zoveel gelijktijdige dezelfde klacht.

Misschien CD aanklagen?

Een vriendelijke groet van Komiek

 

 

Geachte redactie,

Ik heb al 23jaar canaaldigital om tv beelden te ontvangen en tevreden.

Na 24 augustus gaat het fout,door een geforceerde software update van CanalDigitaal valt onze Philips DSR7141 opstilstaand beeld.

Correspondentie met CD komt er op neer dat we een nieuwe ontvanger kunnen aanschaffen tegen kostprijs + een tweejarig contract.

Allerlei onzin verhalen krijgen we te horen vanCD,maar het komt door de update.

Wij hebben een losse kaart in onze ontvanger ,CD wil daar vanaf en wij denken dat CD bewust verkeerde software op de DSR7141 heeft gezet.

Wij gebruiken de kaar ook in Portugal en hebben daar de zelfde ontvanger staan , de update het zelfde probleem.

De mensen op het forum van sat4all hebben allemaal het zelfde probleem.

Het kan toch niet zo zijn dat de apparaten allemaal tegelijk kapot gaan,hier is opzet in het spel.

Ik heb een link bijgevoegd waarop wij elkaar even gevonden hebben.

Ik weet niet of dit een onderwerp is,ik kan niet begrijpen dat je gebruikers zoals ik al 23 jaar van canaaldigital gebruik moeten maken omdat er geen of weinig andere mogelijkheden zijn om hier tv te kijken weer op kosten moet jagen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik op een website van een satelliet winkel;

 

Voor het Canaldigitaal DSR 7141 model;

 

1. - Ontvanger uitzetten (stand-by).
2. - De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden tot de ontvanger een menu weergeeft( ongeveer 10 - 15 seconden);
3. - Je krijgt nu direct het inlogscherm van het Hidden menu te zien op het televisie toestel; ...
4. - Voer de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die bovenaan het scherm te zien is);
5. - Selecteer "Recovery" en druk op OK;
6. - Selecteer "Flash Recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm;
7. - Selecteer "Eeprom Recovery" en volg de aanwijzingen op het scherm;
8. - Selecteer " Appstore Recovery " en volg de aanwijzingen op het scherm;
9. - Selecteer "Force Nagraguide Download" en volg de aanwijzingen op het scherm;
De mogelijkheid bestaat dat de ontvanger al opnieuw opstart nadat je "Force Nagraguide Download" hebt gekozen. Hierna zou de ontvanger naar behoren moeten werken. Ook kan je de melding "Failure" krijgen nadat je "Force Nagraguide Download" hebt gekozen. Ga dan door naar stap 10.
10. - Druk op de "Exit" toets op de afstandsbediening om uit het Hidden Menu gaan;
De ontvanger zal nu opnieuw opstarten en in het "Eerste installatie" menu terecht komen. Kies hier bij taalkeuze Nederlands, kies daarna voor de HD zenderlijst om de zender in te stellen. Na het instellen van de zenders druk je op de "OK" toets van de afstandsbediening.
Na het inladen van de zenders zal de ontvanger nog een keer opnieuw opstarten, deze herstart kan een aantal minuten duren!

Alles op eigen risico !

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ontvanger die helemaal niet meer reageert, dus gebrickd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is geen nieuwe procedure, hij is ook op dit forum al voorbij gekomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn al teveel woorden over vuil gemaakt, hieronder de antwoorden:

- Ja, deze procedure kun je zonder problemen uitvoeren

- Nee, deze procedure zal niet helpen

- Ja, iedere DSR7141 bezitter heeft hier last van

- Ja, het programma RADAR is ook al ingeschakeld door diverse mensen (waaronder mij)

- Ja, het probleem is erkend door CanalDigitaal

- Ja, het probleem komt inderdaad door de software update

 

Welke antwoorden zoek je nog ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En aan het einde zal Canal digtaal betogen dat deze veranderingen noodzakelijk zijn voor het voortbestaan van de provider, en Radar aangeven dat de aanbieding voor een vervangende ontvanger een acceptabele oplossing is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vergelijking loopt mank, in dt geval heeft men als argument dat het een noodzakelijke beveiligingsupdate is, en dat men u wil compenseren met een nieuwer type ontvanger.

 

Het probleem is niet nieuw, een aantal jaren geleden heeft een Belgische kabel provider ook alle ontvangers van een opgekocht bedrijf onklaar gemaakt.

 

Wij gebruikers van niet gelicenceerde ontvangers hebben dezelfde problemen, voor ons is het niet mogelijk extra gecodeerde uitzendingen te bekijken.

Wanneer in de (nabije) toekomst onze ontvangers niet meer werken is het nog maar de vraag of we enige vorm van compensatie zullen krijgen.

 

Maar wat heeft Canaldigitaal u geantwoord op u klachten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...